Σε συμφωνία για την εξαγορά της αυστριακής αεροπορικής εταιρείας από τον πρώην οδηγό της Formula 1 ένα, Νίκι Λάουντα προχωρά η Ryanair κάνοντας το δεύτερο βήμα συγχώνευσης στην ιστορία της.
Η low cost αεροπορική εταιρεία θα πληρώσει σχεδόν 50 εκατ. ευρώ (61,7 εκατ. δολάρια) για να αποκτήσει το πλειοψηφικό μερίδιο της Lauda Motion η οποία ανέκτησε τον έλεγχο του αερομεταφορέα Niki, μόλις πριν δύο μήνες, αμέσως δηλαδή μετά την διάλυση της Αir Berlin.
Να υπενθυμίσουμε ότι επιχειρηματίας πλήρωσε σχεδόν το ίδιο ποσό για να αποκτήσει το σύνολο της αεροπορικής εταιρείας σε αντίθεση με το 75% που στοχεύει να αποκτήσει η Ryanair.
H συμφωνία, αν ευδοκιμήσει, θα είναι η πρώτη για την Ryanair μετά την απόκτηση της βρετανικής Βuzz από την KLM, την οποία και έκλεισε ένα χρόνο μετά την απόκτησή της.
Έκτοτε κατέβαλε άλλη μια προσπάθεια εξαγοράς της ιρλανδικής εταιρείας αερομεταφορών Aer Lingus χωρίς ωστόσο να στεφθεί με επιτυχία. Ενδιαφέρον έδειξε και για την εξαγορά της Air Berlin, μετά την χρεοκοπία, αλλά αποσύρθηκε από την διαδικασία την τελευταία στιγμή ισχυριζόμενη ότι η προωθούνται τα συμφέροντα της Lufthansa.
O Λάουντα θα παραμείνει διευθύνων σύμβουλος της Lauda Μotion και θα επιβλέπει την «αναστήλωση» της Niki σύμφωνα με δήλωση της Ryanair την Τρίτη.
Η εταιρεία που εδρεύει στο Δουβλίνο θα παράσχει επιπλέον κεφάλαια ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ για τη δρομολόγηση του αερομεταφορέα, υποστήριξη διαχείρισης και έξι αεροσκάφη. Ο στόλος της αεροπορικής εταιρείας θα αυξηθεί σε τουλάχιστον 30 αεροσκάφη και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις θα πρέπει να φτάσει στην κερδοφορία κατά το τρίτο έτος λειτουργίας της.
Η Rayanair επί της ουσίας θα αγοράσει το 25% της Lauda Motion και θα αυξήσει διαδοχικά αυτό το μερίδιο για να φτάσει στο 75% μέσα στο χρόνο. Ωστόσο η απόκτηση του πλειοψηφικού μεριδίου της εταιρείας θα μπορούσε να ναυαγήσει αν δεν λάβει την απαραίτηητη ένωση της ΕΕ.
Να υπενθυμίσουμε ότι μια αντίστοιχη εξαγορά της Niki από την μητρική της British Airways IAG SA απέτυχε στα τέλη του περασμένου έτους κατέρρευσε εξαιτίας της σύγκρουσης δικαστικών δικαιοδοσιών.
Η κίνηση της Ryanair να αποκτήσει την αυστριακή αεροπορική αυξάνει τον ήδη έντονο ανταγωνισμό στην Αυστριακή πρωτεύουσα. Να υπενθυμίσουμε ότι Η IAG σχεδιάζει να καταστήσει τη Βιέννη κόμβο της Vueling Airlines AE, ενώ η ανταγωνιστική εταιρεία της Ryanair, Wizz Air επενδύει επίσης στην πρωτεύουσα της Αυστρίας.