Με μόλις μια εβδομάδα να απομένει για την υποβολή ενδιαφέροντος για την κατασκευή του έκτου προβλήτα του ΟΛΘ ήδη έχουν αρχίσει να δημιουργούνται τα σχήματα που θα «κονταροχτυπηθούν» για το μεγάλο λιμενικό έργο προϋπολογισμού 130 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του insider.gr ήδη έχουν δημιουργηθεί δύο ισχυρά σχήματα που θα διεκδικήσουν το έργο: Το πρώτο είναι αυτό του ομίλου Μυτιληναίος με την ισπανική Acciona και την εταιρεία Χριστόφορος Δ. Κωνσταντινίδης και το δεύτερο της ΑΚΤΩΡ σε συνεργασία με εταιρεία λιμενικών έργων.
Σημειώνεται πως η επέκταση της 6ης προβλήτα είναι η σημαντικότερη από τις υποχρεωτικές επενδύσεις που έχει αναλάβει να υλοποιήσει ο κύριος μέτοχος του ΟΛΘ, η South Europe Gateway Thessaloniki, βάσει της συμφωνία για την απόκτησης του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού.
Το έργο της επέκτασης
Στο έργο περιλαμβάνεται η επέκταση της προβλήτας κατά τουλάχιστον 460 μέτρα με ωφέλιμο βάθος 17,6 μέτρων και η κατασκευή επιπρόσθετου χερσαίου χώρου, με πλάτος τουλάχιστον 300 μέτρων. Με την ολοκλήρωση του έργου το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα αυξήσει σημαντικά τη δυναμικότητα του δεύτερου μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, το οποίο θα μπορεί να εξυπηρετεί και πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 18.000 TEU (Super Post New Panamax). Μετά την επέκταση του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, η χωρητικότητά του θα φθάσει τα 1,3 εκατομμύρια TEU.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της διοίκησης του ΟΛΘ την επόμενη Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου υποβάλλονται οι εκδηλώσεις ενδιαφέροντος, με στόχο ο διαγωνισμός για την επιλογή αναδόχου να έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος Απριλίου προκειμένου να ξεκινήσουν άμεσα οι εργασίες και το έργο να έχει ολοκληρωθεί έως τα μέσα του 2023.