Μάχη για 300 εκατ. στην τηλεόραση – Αλλάζει τα δεδομένα το MEGA

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Μάχη για 300 εκατ. στην τηλεόραση – Αλλάζει τα δεδομένα το MEGA
H έλευση του MEGA φέρνει νέες ισορροπίες στη μοιρασιά της διαφημιστικής πίτας.

Ανεβαίνει το θερμόμετρο στην τηλεοπτική μάχη, καθώς η σημερινή πρεμιέρα του MEGA φέρνει έναν ακόμα ισχυρό παίκτη στη σκακιέρα. Και, πέρα από τη μάχη των μετρήσεων και της τηλεθέασης, το «Μεγάλο Κανάλι» αλλάζει τα δεδομένα και στο οικονομικό κομμάτι, καθώς διεκδικεί ένα αξιοσέβαστο κομμάτι διαφημιστικών εσόδων.

Με βάση της εκτιμήσεις για το 2019, η συνολική διαφημιστική δαπάνη που απορρόφησε η τηλεόραση ανήλθε περίπου στα 300 εκατ. ευρώ. Όπως αναφέρουν στο insider.gr έμπειρα στελέχη του χώρου, τα νούμερα αυτά δεν έχουν καμία σχέση με τις «καλές εποχές», όμως σταθερά τα τελευταία χρόνια η τηλεοπτική διαφήμιση ανεβαίνει, έστω και με αργούς ρυθμούς. Έτσι, οι εκτιμήσεις για φέτος κάνουν λόγο για επιπλέον αύξηση της τάξης του 5%, φέρνοντας τον πήχη συνολικά στα 315 εκατομμύρια που καλούνται να μοιραστούν οι τηλεοπτικοί σταθμοί.

Ο ρόλος του MEGA

Με αυτά τα δεδομένα, το MEGA, έχοντας τη βαριά κληρονομιά τόσο του ονόματός του όσο και της πλούσιας ταινιοθήκης του φιλοδοξεί «με το καλημέρα» να διεκδικήσει ένα διόλου ευκαταφρόνητο κομμάτι από την πίτα αυτή. Όπως αναφέρουν στελέχη του κλάδου στο insider.gr, το αν θα το καταφέρει εξαρτάται από δύο βασικές παραμέτρους. Ο πρώτος είναι ποσοτικός και έχει να κάνει με την τηλεθέαση και ο δεύτερος ποιοτικός και έχει να κάνει με την επιδραστικότητά του.

Όπως εξηγούν, στην πρώτη περίπτωση τα δεδομένα εκ πρώτης όψεως είναι συγκεκριμένα: οι τηλεοπτικοί σταθμοί παίρνουν το μερίδιο που τους αναλογεί από τα διαφημιστικά έσοδα με βάση τη μέση τηλεθέασή τους. Αν δηλαδή το MEGA προσελκύσει το 10% του τηλεοπτικού κοινού, μπορεί να προσδοκά έσοδα της τάξης των 30 εκατ. ευρώ. Βέβαια, τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά, καθώς υπάρχουν μια σειρά από παράγοντες που επηρεάζουν την εξίσωση. Ένας από αυτούς έχει να κάνει με την τιμολογιακή πολιτική. Αν δηλαδή ο νέος σταθμός επιλέξει να κινηθεί επιθετικά προσφέροντας δελεαστικά πακέτα διαφήμισης με μειωμένες τιμές, τότε μπορεί να αυξήσει το μερίδιό του. Και επιπλέον, αν υπάρξουν προγράμματα-«κράχτες» με πολύ υψηλή τηλεθέαση, τότε αυτά μπορούν να αντλήσουν σημαντικότατα έσοδα που θα ανεβάσουν υψηλότερα το μέσο όρο.

Ταυτόχρονα, με δεδομένη και την ιστορία του MEGA, εφόσον το ενημερωτικό σκέλος του σταθμού καταφέρει να «γράψει» στις προτιμήσεις του κοινού και μπορεί να επηρεάσει την κοινή γνώμη αλλά και να δημιουργήσει πολιτική και οικονομική ατζέντα, είναι σίγουρο ότι αυτό θα μετουσιωθεί σε επιπλέον έσοδα.

Οι απαντήσεις των ανταγωνιστών

Προφανώς, και οι ανταγωνιστές δεν αναμένεται να μείνουν με σταυρωμένα τα χέρια, βλέποντας άπραγοι έναν νέο παίκτη να διεκδικεί μερίδιο από τη διαφημιστική πίτα. Σύμφωνα με πληροφορίες του insider.gr, σε αυτή τη φάση τα επιτελεία των άλλων καναλιών περιμένουν να δουν τα πρώτα δείγματα γραφής σε επίπεδο περιεχομένου αλλά και το μερίδιο τηλεθέασης που θα πάρει, προκειμένου να αντιδράσουν. Έτσι, έχουν στη «φαρέτρα» τους νέα τηλεοπτικά προγράμματα, ενώ δεν αποκλείεται να δούμε και αλλαγές στις ώρες και τις ημέρες προβολής συγκεκριμένων εκπομπών, ώστε να «χτυπήσουν» τον ανταγωνιστή τους.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider