Ο κίνδυνος να χαθεί να «χαθεί» ο χριστουγεννιάτικος τζίρος που για τον κλάδο αποτελεί το 50- 60% του ετήσιου κύκλου εργασιών, προβληματίζει τους ιδιοκτήτες καταστημάτων παιχνιδιών.
Όπως επισημαίνει στο insider.gr ο Ιωάννης Παπαδόπουλος, πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Βιοτεχνών Παιδικών Παιχνιδιών και Αμαξών, ήδη ο κλάδος μετράει ζημιές για τον Νοέμβριο που τα καταστήματα παραμένουν κλειστά ενώ υπό άλλες συνθήκες θα είχαν αρχίσει να «κινούνται» σε ρυθμούς Χριστουγέννων.
«Εάν ανοίξουμε 1 Δεκεμβρίου οι ζημιές αυτές θα μετριαστούν, εάν βέβαια πάμε αργότερα, τα πράγματα θα γίνουν πολύ δύσκολα. Και φυσικά μένει να δούμε και πώς θα ανοίξουμε, με ποιους περιορισμούς» τονίζει χαρακτηριστικά.
Ο κ. Παπαδόπουλος επισημαίνει παράλληλα ότι ήδη μέσα στο 2020 οι επαγγελματίες είχαν ένα «χαμένο» Πάσχα που λόγω της πανδημίας η βουτιά στον τζίρο είχε φτάσει έως και το 90%, ενώ προβληματίζονται και ενόψει των Αποκρεών του 2021 που δεν θα είναι σαν τις προηγούμενες χρονιές.
Ζητούν να επιτραπεί η παραλαβή από το κατάστημα
Με επιστολή που απέστειλε τις προηγούμενες μέρες στον υπουργό Ανάπτυξης, Άδωνι Γεωργιάδη, ο ΣΕΒΠΠΑ ζητά να επιτραπεί η λειτουργία της υπηρεσίας click & collect (παραγγελία ηλεκτρονικά ή τηλεφωνικά και παραλαβή από το κατάστημα).
Όπως επισημαίνει ο ΣΕΒΠΠΑ, η συγκεκριμένη υπηρεσία δίνει την δυνατότητα εξυπηρέτησης των καταναλωτών μόνο έξω από τα φυσικά καταστήματα, με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας (μάσκες κτλ) και χωρίς συνωστισμό.
«Με αυτόν τον τρόπο το κέρδος των καταστημάτων θα είναι η αποφυγή των καθυστερήσεων από τις εταιρείες ταχυμεταφορών, γεγονός που αντιμετώπισαν στην προηγούμενη καραντίνα και τα πασχαλινά δώρα δεν έφτασαν ποτέ» τονίζει, επισημαίνοντας ότι αντίστοιχη υπηρεσία λειτουργείςκαι σε πολλές χώρες της Ευρώπης.
Σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, το αίτημα του Συνδέσμου, εξετάζεται από το υπουργείο Ανάπτυξης ενόψει των γιορτών.
Ο ίδιος σημειώνει ότι οι υπηρεσίες κούριερ με τις οποίες αυτή τη στιγμή, παραδίδονται οι παραγγελίες παιχνιδιών μπορούν να καλύψουν μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό της τάξεως του 5% με 10%. Παράλληλα τονίζει ότι η διαδικασία που απαιτείται προκειμένου να διεκπεραιωθεί μία online παραγγελία απαιτεί πολλαπλάσιο χρόνο σε σχέση με μια αγορά σε ένα φυσικό κατάστημα, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να εξυπηρετηθούν αρκετοί καταναλωτές.