Τράπεζες: Τηλεργασία στο 60% στα καταστήματα και 70% στις κεντρικές υπηρεσίες

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τράπεζες: Τηλεργασία στο 60% στα καταστήματα και 70% στις κεντρικές υπηρεσίες
Προδιαγράφεται ότι οι τράπεζες θα μπουν επισήμως στο ευρύτερο καθεστώς της δυνατότητας τηλεργασίας, μόλις αυτή νομοθετηθεί. Μετά το δεύτερο lockdown, οι τραπεζικές συναλλαγές που διενεργούνται ψηφιακά έχουν προσεγγίσει σχεδόν το 95% του συνόλου των τραπεζικών συναλλαγών.

της Νένας Μαλλιάρα

Με τηλεργασία 70% στις κεντρικές υπηρεσίες και 60% στα καταστήματα, δουλεύουν πλέον οι τράπεζες.

Η κρίση του κορονοϊού, τα lockdown και η επιβαλλόμενη τήρηση κοινωνικών αποστάσεων δημιούργησε γρήγορα αντανακλαστικά στον τραπεζικό τομέα, ο οποίος ανταποκρίθηκε επιτυχώς στις προκλήσεις, χωρίς προβλήματα στη λειτουργία του. Το γεγονός αυτό, μαζί με το άλμα της ψηφιοποίησης που έχει πραγματοποιήσει ο κλάδος, φαίνεται ότι θα εισάγει τις τράπεζες επισήμως στο ευρύτερο καθεστώς της δυνατότητας τηλεργασίας, μόλις αυτή νομοθετηθεί.

Σημειώνεται ότι οι τραπεζικές συναλλαγές που διενεργούνται πλέον ψηφιακά είχαν φτάσει στο 90% του συνόλου των τραπεζικών συναλλαγών προ του τρέχοντος lockdown και πλέον έχουν προσεγγίσει σχεδόν το 95%.

Όπως αναφέρουν στο insider.gr πηγές της ΟΤΟΕ, με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το ποσοστό της εργασίας από το σπίτι στον χρηματοπιστωτικό κλάδο στα τέλη του 2019 ανερχόταν μάξιμουμ στο 7,5% (συνήθως σε περιπτώσεις ασθένειας ή λόγω της δυνατότητας χρήσης του τρόπου εργασίας από απόσταση από κάποια διευθυντικά στελέχη) και σήμερα ανέρχεται από 50% έως 70% ανάλογα με την τράπεζα.

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι με βάση τη διάρθρωση των Οικονομιών (συγκεκριμένα, αν η Οικονομία της χώρας στηρίζεται στις υπηρεσίες ή στον πρωτογενή τομέα κ.ο.κ.), το Διεθνές Γραφείο Εργασίας προχώρησε σε έρευνα, στις αρχές του 2020, ακολουθώντας προσαρμοσμένη μεθοδολογία ανά χώρα, προκειμένου να διαπιστωθεί η μέγιστη δυνατότητα εκτέλεσης εργασίας από το σπίτι. Το ποσοστό της δυνατότητας τηλεργασίας επί του συνόλου της απασχόλησης διαμορφώθηκε στο εύρος του 25% - 35%, με κλάδους που ενσωματώνουν κατ΄ εξοχήν ή σε μεγάλο βαθμό την τεχνολογία, όπως η πληροφορική, οι τηλεπικοινωνίες, οι ασφάλειες, οι τράπεζες, οι δημόσιες υπηρεσίες και η εκπαίδευση να επιτυγχάνουν ποσοστά σημαντικά υψηλότερα.

Η επίδραση του Covid στον τρόπο εκτέλεσης των τραπεζικών εργασιών ανά ηλικιακή κατηγορία, σύμφωνα με παγκόσμια έρευνα της Capgemini, δείχνει ότι συνολικά η αύξηση της χρήσης των εναλλακτικών καναλιών κινήθηκε στο 53% έναντι αύξησης 16% για την επισκεψιμότητα στα τραπεζικά καταστήματα.

Στις ηλικίες 18 – 23 καθώς και 24 – 39 ετών, η αύξηση της χρήσης εναλλακτικών δικτύων ανέρχεται σε 61%, έναντι επισκεψιμότητας στο κατάστημα 18% και 24% αντίστοιχα. Στις ηλικίες 40 – 55 ετών η αύξηση της χρήσης εναλλακτικών δικτύων ανέρχεται σε 51% έναντι αύξησης επισκεψιμότητας στο τραπεζικό κατάστημα 14%, ενώ στις ηλικίες 56 και άνω η αύξηση της χρήσης εναλλακτικών δικτύων ανήλθε σε 41% έναντι αύξησης επισκεψιμότητας στο τραπεζικό κατάστημα 10%

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider