Διστακτικοί με το click away και συγκρατημένοι στις χριστουγεννιάτικες αγορές οι καταναλωτές

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Διστακτικοί με το click away και συγκρατημένοι στις χριστουγεννιάτικες αγορές οι καταναλωτές
Οι προσδοκίες των εμπόρων από τον συγκεκριμένο τρόπο «λειτουργίας» των καταστημάτων ήταν εξ αρχής χαμηλές, καθώς θεωρούν ότι σε κάθε περίπτωση, ο χριστουγεννιάτικος τζίρος για φέτος έχει χαθεί. Λιγότερες φέτος οι δαπάνες.

Μόλις ένας στους τέσσερις καταναλωτές δήλωνε πρόθυμος να χρησιμοποιήσει τη μέθοδο click away για τις αγορές του, πριν αρχίσει να εφαρμόζεται το μέτρο, με το 26% να σημειώνει ότι είναι «λίγο πιθανό», ενώ το 46% «καθόλου πιθανό».

Τα παραπάνω προκύπτουν από έρευνα του ΣΕΛΠΕ σχετικά με την αγορά των φετινών Χριστουγέννων και πώς επηρεάζονται οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων εν μέσω πανδημίας.

Η κίνηση στην αγορά πάντως και τη δεύτερη μέρα εφαρμογής του click away παρέμεινε «μουδιασμένη» και αρκετά καταστήματα έκλεισαν νωρίτερα, με στελέχη του λιανεμπορίου να σημειώνουν ότι στις μεν μικρομεσαίες επιχειρήσεις οι αγορές ήταν αρκετά περιορισμένες στις δε μεγάλες αλυσίδες η εικόνα πολύ καλύτερη καθώς με τη μέθοδο αυτή αποφορτίζονται σημαντικά οι ηλεκτρονικές παραγγελίες και οι παραδόσεις μέσω κούριερ.

Οι προσδοκίες των εμπόρων από τον συγκεκριμένο τρόπο «λειτουργίας» των καταστημάτων ωστόσο ήταν εξ αρχής χαμηλές, καθώς θεωρούν ότι σε κάθε περίπτωση, ο χριστουγεννιάτικος τζίρος για φέτος έχει χαθεί.

«Αυτή τη στιγμή δεν μιλάμε σε καμία περίπτωση για «τζίρο». Όλες μας οι κινήσεις γίνονται να μπορέσουν οι επιχειρήσεις να έχουν κάποια έσοδα για τις γιορτές» σημειώνει χαρακτηριστικά στο insider.gr o πρόεδρος του ΕΒΕΠ και του ΠΕΣΑ, Βασίλης Κορκίδης αναφερόμενος στις πρωτοβουλίες που θα αναλάβουν ενόψει των εορτών οι έμποροι προκειμένου να διευκολυνθούν οι καταναλωτές.

Λιγότερες οι δαπάνες φέτος

Από την πλευρά τους οι καταναλωτές δηλώνουν, σύμφωνα με την έρευνα του ΣΕΛΠΕ, ότι τα φετινά Χριστούγεννα θα δαπανήσουν λιγότερα για τις αγορές τους με την εκτιμώμενη μείωση να υπολογίζεται στο 34%.

Συγκεκριμένα, 3 στους 4 καταναλωτές εκτιμούν ότι θα ξοδέψουν λιγότερα σε σχέση με το 2019 ενώ 4 στους 10 καταναλωτές θα δαπανήσουν λιγότερα από τα μισά χρήματα συγκριτικά με πέρσι.

Όσον αφορά στο ύψος της δαπάνης για αγορές την περίοδο των Χριστουγέννων, μεσοσταθμικά εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 128 ευρώ κατά κεφαλήν. Αναλυτικά, το 14% εκτιμά ότι δεν θα δαπανήσει τίποτα, το 19% μέχρι 50 ευρώ, το 22% έως 100 ευρώ, το 25% από 101 έως 200 ευρώ, το 15% από 200 έως 500 ευρώ και το 5% πάνω από 500 ευρώ.

Τέλος ένας στους πέντε καταναλωτές, δηλώνει ότι έχει ήδη ολοκληρώσει τις αγορές του για τα Χριστούγεννα, το 42% αναμένεται να κάνει τις αγορές την εβδομάδα που διανύουμε, ενώ το 37% θα τις κάνει την εβδομάδα των Χριστουγέννων.

Διαβάστε επίσης:

Η δύσκολη προσαρμογή στο click away και οι ανησυχίες της πρεμιέρας

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider