Αύξηση στις καθαρές πωλήσεις της κατά 5,6% κατέγραψε η Μetro AEBE το 2020 ενώ οι πωλήσεις του eshop του Μy market εκτοξεύτηκαν κατά 250%. Η εταιρεία εν μέσω πανδημίας επιτάχυνε τον ψηφιακό μετασχηματισμό της αναβαθμίζοντας σημαντικές υπηρεσίες ενώ κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους ολοκληρώθηκε η πλήρης εξαγορά των μετοχών της εταιρείας NET Spirit S.A.
Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που δημοσιοποίησε η εταιρεία το 2020 έκλεισε με καθαρές πωλήσεις ύψους 1,33 δισ. ευρώ, έναντι 1, 26 δισ. ευρώ το 2019 (αύξηση κατά 5,6%).
Τα κέρδη προ φόρων αποσβέσεων και τόκων (EBITDA) ανήλθαν σε 58.7 εκατ. ευρώ, έναντι 45.3 εκατ. ευρώ το 2019 (αύξηση 29,6%). Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 24.1 εκατ. ευρώ έναντι 10.1 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος. Το 2020 έκλεισε με καθαρές πωλήσεις ύψους 1.33 δισ. ευρώ, έναντι 1.26 δισ. ευρώ το 2019 (αύξηση κατά 5,6%). Η σημαντική κερδοφορία της εταιρείας αποδίδεται στην ωρίμανση της επένδυσης από την εξαγορά της Βερόπουλος.
Σε επίπεδο ενοποιημένων αποτελεσμάτων (συμπεριλαμβάνοντας δηλαδή και τις δραστηριότητες της εταιρείας στην Κύπρο καθώς και τα αποτελέσματα της NET SPIRIT η οποία έχει πλέον πλήρως απορροφηθεί), το 2020 έκλεισε με καθαρές πωλήσεις ύψους 1.34 δις ευρώ, έναντι 1.26 δις ευρώ το 2019 (αύξηση 6%). Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 22.4 εκατ. ευρώ έναντι 9.5 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος (αύξηση 135.8%). Τα κέρδη προ φόρων αποσβέσεων και τόκων (EBITDA) ανήλθαν σε 57.2 εκατ. ευρώ, έναντι 44.9 εκατ. ευρώ το 2019 (αύξηση 27.4%).
Αναλυτικά, στα My market, εκτός της μεγάλης αύξησης κατά 250% που εμφάνισαν οι πωλήσεις του ηλεκτρονικού καταστήματος καταγράφηκε σημαντική αύξηση κατά 23,75% στο μέσο καλάθι του καταναλωτή, που σε ένα βαθμό οφείλεται στη μείωση της επισκεψιμότητας λόγω των περιοριστικών μέτρων. Παράλληλα, παρατηρήθηκε αύξηση σε αρκετές κατηγορίες προϊόντων όπως στα είδη ατομικής υγιεινής, τα άλευρα, τα υλικά ζαχαροπλαστικής, τα υλικά καθαρισμού. Εντός του 2020, λειτούργησαν 3 νέα καταστήματα My market και ανακαινίστηκαν άλλα 8.
Τα αποτελέσματα των METRO Cash & Carry επηρεάστηκαν από την κρίση στην αγορά της HO.RE.CA. που για αρκετούς μήνες παρέμεινε κλειστή ή υπολειτούργησε. Ωστόσο, όπως επισημαίνεται αντιστάθμισε τις απώλειες μέσω της ενίσχυσης της μεταπώλησης. Στα διαστήματα των lockdown, οι πωλήσεις βασίστηκαν στη μικρή λιανική και στα καταστήματα HO.RE.CA. που πρόσφεραν υπηρεσίες delivery και take away. Ειδικότερα στον κλάδο της μικρής λιανικής, υλοποιήθηκαν στοχευμένα προγράμματα στήριξης, μέσω της ομάδας των Συμβούλων Πωλήσεων που περιλάμβαναν διανομή, προσφορές και χρηματοοικονομικές λύσεις. Αυτό οδήγησε σε αύξηση της επισκεψιμότητας των συγκεκριμένων συνεργατών της εταιρείας κατά 3% και αύξηση της μέσης αξίας του καλαθιού τους κατά 8%.
Επενδυτικό πλάνο
Το επενδυτικό πλάνο για τα METRO Cash & Carry υλοποιήθηκε όπως επισημαίνει η εταιρεία, απρόσκοπτα. Μεταξύ άλλων, για το 2020, περιελάβανε τη δημιουργία 6 νέων κρεοπωλείων και 1 ιχθυοπωλείου, την ενίσχυση της διανομής με 4 νέα φορτηγά και επτά van διανομής, ολική ανακαίνιση 2 καταστημάτων και την ενίσχυση του προσωπικού με νέες προσλήψεις όσο και με εκπαίδευση των εργαζομένων.
Παράλληλα προχωρά η επέκταση και ανακαίνιση του Κέντρου Διανομής «Γέφυρα», ύψους πάνω από 10 εκατ., που με την ολοκλήρωσή της θα μπορεί να εξυπηρετήσει άλλα 60 καταστήματα.
Μέσα στο 2021 θα εγκαινιαστούν 6 με 8 νέα καταστήματα My market και θα προστεθούν στο υπάρχον δίκτυο που αυτή τη στιγμή αριθμεί 227 καταστήματα.
Από την άλλη πλευρά το πενταετές στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης των METRO Cash & Carry περιλαμβάνει επενδύσεις σε υποδομές, νέα καταστήματα σε στρατηγικά σημεία της τουριστικής αγοράς, νέα τμήματα στο υπάρχον δίκτυο, εξειδικευμένο κωδικολόγιο, νέες υπηρεσίες σε διανομή με δημιουργία hubs στα μεγάλα αστικά κέντρα, χρηματοοικονομικές προτάσεις, καθώς και προσωποποιημένη εξυπηρέτηση των πελάτων. Επίσης, εντός του 2021, θα λειτουργήσει η πρώτη ολοκληρωμένη πλατφόρμα B2B e-shop για επαγγελματίες.
Κανονικά θα προχωρήσει και το αναπτυξιακό πλάνο της «BEST VALUE ΓΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ», στην Κύπρο.