Μετά την κρίση του κορονοϊού, ο κλάδος των αεροπορικών εταιρειών αναμένεται να αντιμετωπίσει το «επόμενο» πρόβλημά του, καθώς «βγαίνει» από την πανδημία για να διαπιστώσει πως πιθανότατα θα πρέπει να διαχειριστεί την έλλειψη πιλότων, καθώς χιλιάδες απολύθηκαν ή αποφάσισαν να παραιτηθούν.
Οι κυβερνητικές πολιτικές, όπως ο υποχρεωτικός εμβολιασμός για εκπαιδευόμενους πιλότους και οι ταξιδιωτικές οδηγίες έχουν κρατήσει σε χαμηλά επίπεδα τη «νέα φουρνιά» πιθανών πιλότων, σύμφωνα με τον Bhanu Choudhrie, CEO της Alpha Aviation Group, η οποία ασχολείται με την εκπαίδευση πιλότων.
Τα σύγχρονα αεροσκάφη, μεγαλύτερων διαδρομών, όπως είναι τα A321 XLR της Airbus, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν το 2023, θα απαιτούν περισσότερους πιλότους από τα προηγούμενα μοντέλα, ενισχύοντας τον φόβο για έλλειψη προσωπικού.
«Οι αεροπορικές θα συνεχίζουν να αγοράζουν και να εκσυγχρονίζουν τον στόλο τους και καθώς θα το κάνουν αυτό, θα συνεχίζουν να χρειάζονται νέους πιλότους» σχολίασε ο Choudhrie, προσθέτοντας πως «η αγορά γίνεται ξανά ενδιαφέρουσα και αρχίζουμε να βλέπουμε ένα τρεντ, με εταιρείες που έρχονται σε εμάς και λένε 'αυτό είναι το πρόγραμμα παράδοσης αεροσκαφών, μπορείς να έχεις έτοιμους πιλότους για εμένα σε δύο χρόνια';».
Σύμφωνα με το Bloomberg, πολλές αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν να επαναπροσλάβουν πιλότους, προσωπικό καμπίνας και προσωπικό εδάφους, με επιθετικό ρυθμό, όμως αυτό δεν είναι εύκολη διαδικασία, και πολλές θέσεις έχουν μείνει κενές.
Οι εκτιμήσεις της Boeing «βλέπουν» πως ο κόσμος θα χρειαστεί περισσότερους από 600.000 νέους πιλότους στις επόμενες δύο δεκαετίες, διάστημα κατά το οποίο οι αεροπορικές θα λάβουν 43.600 νέα αεροσκάφη.