Το να πάρεις κούρσα σε εφαρμογές όπως η Uber και η Bolt είναι τώρα σχεδόν αδύνατο σε ορισμένες ώρες της ημέρας σε περιοχές του Ηνωμένου Βασιλείου.
Όπως αναφέρει το CNBC, πελάτες ισχυρίζονται πως οι εφαρμογές απέτυχαν να τους εξασφαλίσουν οδηγό τις τελευταίες εβδομάδες, με αποτέλεσμα να καθυστερήσουν στις συναντήσεις τους ή να μείνουν χωρίς μεταφορικό μέσο στο τέλος μιας βραδινής εξόδου.
Άλλοι είπαν ότι αντιμετώπισαν εκβιαστικά κόστη ως αποτέλεσμα της «αυξητικής τιμολόγησης», η οποία ξεκινά όταν οι εφαρμογές είναι ιδιαίτερα απασχολημένες. Τα προβλήματα τείνουν να εμφανίζονται αργά το βράδυ ή το Σαββατοκύριακο, σύμφωνα με τους πελάτες.
Το ζήτημα καταλήγει στην προσφορά και τη ζήτηση. Με άλλα λόγια, δεν υπάρχουν αρκετοί οδηγοί για να δεχτούν όλα τις κούρσες που ζητούνται, κάτι που έχει αυξήσει τις τιμές.
Ο Μάρκους Βίλινγκ, συνιδρυτής και CEO της εφαρμογής Bolt, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι οι τιμές για τους πελάτες είναι «υψηλότερες από ποτέ».
Ο Βίλινγκ, η εταιρεία του οποίου εκτιμάται σε 4,7 δισ. δολάρια, είπε ότι η ζήτηση μετά το lockdown είχε ανακάμψει ισχυρότερη και γρηγορότερα από ό, τι περίμενε η εταιρεία.
«Η πλευρά της προσφοράς, όσον αφορά τους οδηγούς... απλά δεν μπόρεσε να ανταπεξέλθει ακόμα», είπε.
Η Uber αντιμετωπίζει το ίδιο πρόβλημα. Η εταιρεία ανέφερε στο CNBC ότι η ζήτηση έχει αυξηθεί στην Βρετανία, ενώ οι επιχειρήσεις της Uber στο Ηνωμένο Βασίλειο επέστρεψαν στα επίπεδα πριν από την πανδημία τον Μάιο και ότι πολλές πόλεις έχουν πλέον ζήτηση πέρα από τα επίπεδα πριν από την πανδημία. Η ζήτηση είναι 22% υψηλότερη στο Μπέρμιγχαμ, 30% υψηλότερη στο Σέφιλντ και πάνω από 40% υψηλότερη στο Νότιγχαμ από ό, τι πριν από τον Μάρτιο του 2020.
«Ενθαρρύνουμε 20.000 νέους οδηγούς να εγγραφούν για να καλύψουν τη ζήτηση των επιβατών καθώς οι πόλεις κινούνται ξανά», δήλωσε εκπρόσωπος της επιχείρησης της Uber στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Η δυσκολία να βρεις κούρσα
Ο Ρόμπερτ Κόλινγκς, της fintech start-up Flux, δήλωσε στο CNBC ότι η Uber και η Bolt τον απογοήτευσαν στο Λονδίνο πρόσφατα.
«Οι άνθρωποι θα πρέπει να μπορούν να κλείσουν μια κούρσα και να είναι στο δρόμο τους μέσα σε λίγα λεπτά, αλλά πιο πρόσφατα βιώνω πολύ χρόνο αναμονής και ακυρώσεις, στο σημείο που αρχίζω να ψάχνω εναλλακτικές λύσεις», είπε.
Μοιράστηκε ένα πρόσφατο παράδειγμα με Uber στη 1 το πρωί καθημερινής. Πολλοί οδηγοί δέχθηκαν και στη συνέχεια ακύρωσαν τη διαδρομή, είπε, με την αναφερόμενη τιμή να αυξάνεται από 11 σε 28 λίρες στο μεταξύ. Στη συνέχεια, άλλαξε στη Bolt και αντιμετώπισε παρόμοια προβλήματα με ακυρώσεις πριν τελικά εμφανιστεί ένας οδηγός.
«Πιθανότατα περίμενα περίπου 15-20 λεπτά μεταξύ του ανοίγματος της εφαρμογής και της επιβίβασης στο αυτοκίνητο, αλλά αυτό το νοιώθεις ως πολύ περισσότερο όταν θέλεις να γυρίσεις σπίτι και να κοιμηθείς», δήλωσε ο Κόλινγκς.