Ρεύμα: Μηδενισμός των χρεώσεων δικτύου για 2-4 μήνες για τις διακοπές ηλεκτροδότησης

Κώστας Δεληγιάννης
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Ρεύμα: Μηδενισμός των χρεώσεων δικτύου για 2-4 μήνες για τις διακοπές ηλεκτροδότησης
Σήμερα η ανακοίνωση του ΔΕΔΔΗΕ για την αποζημίωση των καταναλωτών που έμειναν χωρίς ρεύμα λόγω των προβλημάτων από την κακοκαιρία.

Στην αφαίρεση των Χρεώσεων Χρέωσης Δικτύου Διανομής θα προχωρήσει ο ΔΕΔΔΗΕ, για τους καταναλωτές που υπέστησαν διακοπές ηλεκτροδότησης κατά την πρόσφατη κακοκαιρία «Ελπίδα». Οι σχετικές ανακοινώσεις του Διαχειριστή αναμένεται να γίνουν σήμερα το πρωί, ώστε η ελάφρυνση να αρχίσει να «περνά» στους λογαριασμούς που θα εκδοθούν το επόμενο διάστημα.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Insider.gr, έως και χθες το βράδυ ο Διαχειριστής σε συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εξέταζε κατά πόσο ο μηδενισμός της χρέωσης θα ισχύσει για 2 ή για 4 μήνες. Το επικρατέστερο σενάριο ήταν να προκριθεί η δίμηνη αναστολή του τέλους.

Υπενθυμίζεται ότι σε ανάλογο μέτρο είχε προχωρήσει ο ΔΕΔΔΗΕ πέρυσι, για τις διακοπές ρεύματος που είχαν προκληθεί εξαιτίας της κακοκαιρίας «Μήδεια». Σε εκείνη την περίπτωση, ο μηδενισμός της Χρέωσης Δικτύου Διανομής έγινε για έναν μήνα, τον Φεβρουάριο του 2021. Η έκπτωση αναλογούσε στο 10% των λογαριασμών.

ΡΑΕ: Μόνιμος μηχανισμός αποζημίωσης

Στην περίπτωση της κακοκαιρίας «Ελπίδα», όπως είχε δηλώσει ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας, στην κορύφωση του φαινομένου τέθηκαν εκτός ηλεκτροδότησης περίπου 200.000 παροχές στη Αττική, λόγω βλαβών σε 79 γραμμές μέσης τάσης. Από αυτές, οι 100.000 επανήλθαν τις πρώτες δέκα ώρες.

Σημαντικό ρόλο στον αριθμό των καταναλωτών που έμειναν χωρίς ρεύμα έπαιξε το γεγονός ότι από τις καταστροφές επλήγησαν αρκετές πυκνοκατοικημένες περιοχές του Λεκανοπεδίου. Παράλληλα, το κυκλοφοριακό χάος που επικρατούσε σχεδόν σε όλη την Αττική δημιουργούσε πολύωρες καθυστερήσεις στη μετάβαση των συνεργείων του Διαχειριστή στα σημεία των βλαβών, ώστε να τα αποκαταστήσουν.

Την ίδια στιγμή, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) εξετάζει τη θέσπιση ενός μόνιμου μηχανισμού αποζημίωσης των καταναλωτών, στις περιπτώσεις πολύωρων διακοπών ρεύματος που οφείλονται σε υπαιτιότητα των Διαχειριστών του δικτύου διανομής ή του συστήματος μεταφοράς. Στόχος είναι να υπάρξει ένα πάγιο ρυθμιστικό πλαίσιο, το οποίο θα ενεργοποιείται σε ανάλογες περιπτώσεις και θα προσδιορίζει αυτοματοποιημένα το ύψος της αποζημίωσης.

Στο πλαίσιο αυτό, η ΡΑΕ θα εξετάσει τα μέτρα που βρίσκονται σε ισχύ σε ανάλογες χώρες του εξωτερικού (π.χ. στη Βρετανία), ώστε να υιοθετηθούν οι βέλτιστες πρακτικές. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η αποζημίωση μπορεί να ανέρχεται σε 100 ευρώ ανά 24ωρο διακοπής της ηλεκτροδότησης.

Αποζημίωση για βλάβη ηλεκτρικού εξοπλισμού

Η αναστολή των Τελών Χρήσης Δικτύου είναι ανεξάρτητη από την αποζημίωση για τις βλάβες σε ηλεκτρικές συσκευές, φθάνει μέχρι 600 ευρώ. Αξίζει πάντως να σημειωθεί η αποζημίωση καταβάλλεται όταν η βλάβη των ηλεκτρικών συσκευών οφείλεται σε τυχαία διακοπή (που δεν οφείλεται δηλαδή σε πράξεις ή παραλείψεις υπαλλήλων του ΔΕΔΔΗΕ ούτε σε λόγους ανωτέρας βίας) του ουδετέρου αγωγού δικτύου.

Σε κάθε περίπτωση, ο καταναλωτής θα πρέπει να υποβάλει σχετική αίτηση αποζημίωσης εντός των δέκα επόμενων εργάσιμων ημερών από το συμβάν. Προθεσμία που εκπνέει προς το τέλος της τρέχουσας εβδομάδας, όσον αφορά τις βλάβες που προκλήθηκαν από την κακοκαιρία «Ελπίδα».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider