Ισχυρές οι ταμειακές ροές της AS Company – Δεν υπάρχει άμεσος αντίκτυπος από τον πόλεμο στην Ουκρανία

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Ισχυρές οι ταμειακές ροές της AS Company – Δεν υπάρχει άμεσος αντίκτυπος από τον πόλεμο στην Ουκρανία
Το υψηλό μεταφορικό κόστος για τον όμιλο παιχνιδιών και οι προοπτικές για το 2022. Η ισχυροποίηση των θυγατρικών σε Κύπρο και Ρουμανία. Τι έδειξαν τα αποτελέσματα του 2021 και η ενημέρωση των αναλυτών.

«Η AS Company διαθέτει πολύ ισχυρό λειτουργικό cash flow» σχολίαζαν στο insider.gr πηγές της γνωστής ελληνικής εταιρείας εισαγωγής και εμπορίας παιχνιδιών, κάνοντας λόγο για «κερδοφορία που μεταφράζεται σε ρευστότητα» και λειτουργικές ταμειακές ροές που αυξήθηκαν κατακόρυφα το 2021 σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Στο περιθώριο της ενημέρωσης των χρηματιστηριακών αναλυτών για τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας για το 2021, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή, οι ίδιες πηγές σημείωναν πως οι θυγατρικές στην Κύπρο και τη Ρουμανία ισχυροποιούνται διαρκώς, γεγονός που επιβεβαιώνεται από τη συνεχή αύξηση της συμμετοχής τους στις συνολικές πωλήσεις του ομίλου. Μάλιστα, τη χρονιά που μας πέρασε, οι θυγατρικές πέτυχαν την υψηλότερη κερδοφορία από τη σύστασή τους, με την εταιρεία να εκτιμά πως ανάλογες προοπτικές είναι εφικτό να επιτευχθούν και το 2022.

Κανένας αντίκτυπος από την ουκρανική κρίση – «Θηλιά» το μεταφορικό κόστος

Ο πόλεμος στην Ουκρανία που ξεκίνησε πριν από δύο μήνες δεν έχει άμεσο αντίκτυπο στη λειτουργία του ομίλου, καθώς η AS Company δεν πραγματοποιεί πωλήσεις σε καμία από τις εμπλεκόμενες χώρες.

Ωστόσο ως μια καθαρά εισαγωγική εταιρεία, ήλθε αντιμέτωπη με μεγάλη αύξηση στα μεταφορικά της κόστη, γεγονός που αποτυπώνεται και στα οικονομικά της μεγέθη.

Η ανάπτυξη του 2022 περνάει μέσα από το ψηφιακό αποτύπωμα

Για το τρέχον έτος ο όμιλος προσβλέπει σε ικανοποιητικούς ρυθμούς ανάπτυξης σε σχέση με το 2021 και με την παραδοχή ότι η γενικότερη γεωπολιτική κατάσταση δεν θα επιβαρυνθεί περαιτέρω.

Η έμφαση στο ψηφιακό αποτύπωμα, με υψηλή στόχευση στη δυναμική ανάπτυξη των προϊόντων και πελατών, αποτελεί βασική στρατηγική του ομίλου. Μια στρατηγική που συνδυάζει το ηλεκτρονικό εμπόριο με το «παραδοσιακό» μοντέλο ανάπτυξης των πελατών, αξιοποιώντας τα ψηφιακά μέσα και τις νέες τεχνολογίες, ώστε να προσφέρει στον καταναλωτή μία omnichannel εμπειρία τόσο σε offline όσο και σε online επίπεδο.

Βασική επιδίωξη της AS Company είναι η θωράκιση της ρευστότητάς της, ώστε να είναι σε θέση να αξιολογήσει τυχόν επενδυτικές ευκαιρίες και να δρομολογήσει την επέκτασή της σε νέες αγορές.

Το πλήγμα της πανδημίας και η ακτινογραφία των αποτελεσμάτων του 2021

Οι αρνητικές συνέπειες της πανδημίας επηρέασαν τις πωλήσεις του πρώτου εξαμήνου του 2021, αφού η υγειονομική κρίση επηρέασε τις οικονομικές δραστηριότητες σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, αλλά και της Κύπρου και Ρουμανίας. Στη σκιά των περιοριστικών μέτρων που ελήφθησαν για την ανάσχεση της διασποράς της πανδημίας, επηρεάστηκε η ομαλή λειτουργία του εμπορίου. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα τα προϊόντα της AS Company να διατίθενται σε περιορισμένα κανάλια διανομής. Παρόλα αυτά, η εταιρεία δεν διέκοψε τη λειτουργία της και συνέχισε να τιμολογεί πελάτες που δεν ανέστειλαν τη λειτουργία τους, ανταποκρινόμενη σε ζήτηση σαφώς πολύ χαμηλότερη από τα κανονικά επίπεδα.

Η εικόνα αυτή αντιστράφηκε κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους καθώς η αγορά άρχισε να επιστρέφει σε συνθήκες μιας σχετικής ομαλότητας. Τελικά, το περασμένο έτος έκλεισε για τον όμιλο με αύξηση 15,75% των πωλήσεων - στα 22,7 εκατ. ευρώ - έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2020. Η αύξηση των πωλήσεων οφείλεται τόσο στην εγχώρια αγορά, όσο και στη σημαντική βελτίωση των πωλήσεων των δύο θυγατρικών σε Κύπρο και Ρουμανία.

Το 2021 τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 3,977 εκατ. ευρώ, έναντι 2,405 εκατ. ευρώ το 2020, σημειώνοντας αύξηση 65,36%, ενώ τα ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 3,184 εκατ. ευρώ έναντι 1,881 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο, καταγράφοντας αύξηση 69,28%.

Οι θυγατρικές του ομίλου παρουσίασαν συνολικά βελτιωμένα μεγέθη σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020, τόσο ως προς τον συνολικό κύκλο εργασιών - αύξηση 40,76% - όσο και ως προς τη συνολική κερδοφορία - αύξηση 39,09%.

Το σύνολο εισροών του ομίλου από λειτουργικές δραστηριότητες παρουσίασε σημαντική αύξηση κατά 3.885 χιλ. ευρώ έναντι της προηγούμενης χρήσης και διαμορφώθηκε σε 4.349 χιλ. ευρώ, γεγονός που αποδίδεται στην αποτελεσματικότερη διαχείριση του κεφαλαίου κίνησης.

Η διοίκηση της εταιρείας αποφάσισε για τη χρήση 2021 να διανείμει καθαρό μέρισμα 0,11 ευρώ, από 0,08 ευρώ το 2020, ενώ ως τα τέλη του έτους η AS Company απασχολούσε συνολικά 72 εργαζομένους, ήτοι 66 στη μητρική και έξι στις θυγατρικές σε Κύπρο και Ρουμανία.

Με ορμητήριο τη Θεσσαλονίκη και με όραμα τα… παιδικά χαμόγελα

Η AS Company ιδρύθηκε τον Νοέμβριο του 1990 με στόχο, μέσα από την εισαγωγή και εμπορία παιχνιδιών, να χαρίσει πολλά παιδικά χαμόγελα. Ένα χρόνο αργότερα «κατεβαίνει» στην Αθήνα με τη δημιουργία υποκαταστήματος και εκθεσιακού χώρου, ενώ το 1995 γίνεται η πρώτη ελληνική εταιρεία που κάνει άνοιγμα στην αγορά της Κίνας. Το 200 περνάει το κατώφλι του Χρηματιστηρίου Αθηνών, ενώ το 2011 ξεκινάει να εξάγει τα προϊόντα της, επεκτείνοντας τις δραστηριότητές της σε αγορές εκτός των ελληνικών συνόρων.

Από τότε και μέχρι σήμερα, η εταιρεία ακολουθεί μια σημαντική πορεία, συνάπτοντας μεγάλες συνεργασίες. Συνεχίζει να διατηρεί συνεργασίες αποκλειστικής διανομής προϊόντων με γνωστούς κατασκευαστές και προμηθευτές παιχνιδιών διεθνώς, ενώ αποτελεί στρατηγικό συνεργάτη όλων των μεγάλων οίκων, αναπτύσσοντας Licensed προϊόντα. Ταυτόχρονα, εδραιώνει τις private label κατηγορίες προϊόντων της και αναπτύσσει νέες που να ανταποκρίνονται στις ταχείες και συνεχώς εξελισσόμενες απαιτήσεις των παιδιών σήμερα. Πλέον ο όμιλος διαθέτει ένα δίκτυο προϊόντων με περισσότερα από 1.800 σημεία πώλησης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider