Τα κρητικά προϊόντα διαπρέπουν στο εξωτερικό

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τα κρητικά προϊόντα διαπρέπουν στο εξωτερικό

Ακολουθώντας πιστά το ρητό «η ισχύς εν τη ενώσει», οι κρητικές επιχειρήσεις στρέφονται στη δημιουργία επιχειρηματικών δικτύων προκειμένου να προωθήσουν τα προϊόντα τους στο εξωτερικό. Σε μια εποχή όπου εξωστρέφεια αποτελεί λύση αλλά και «πολυτέλεια» για τους μικρομεσαίους τα cluster κερδίζουν έδαφος και ακολουθούν με αρκετή καθυστέρηση το παράδειγμα του εξωτερικού.

Από τους πρώτους που οργανώθηκαν σε τέτοιο σχήμα ήταν τα οινοποιεία της Κρήτης, τα οποία έχουν εδώ και δέκα χρόνια δημιουργήσει το Δίκτυο Οινοποιών Κρήτης (Wines of Crete). Το δίκτυο προωθεί με συντονισμένες ενέργειες marketing το κρητικό κρασί και οι δράσεις αυτές συνήθως συγχρηματοδοτούνται από εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους: στη Νέα Υόρκη πρόσφατα διοργανώθηκε master class για το κρητικό κρασί ενώ παρόμοια εκδήλωση διοργανώθηκε και στο Όσλο της Νορβηγίας. Αντίστοιχα, το Δίκτυο κάλεσε Ιάπωνες ειδικούς για να περιηγηθούν στους αμπελώνες της Κρήτης.

Κατά το παράδειγμα του κρητικού κρασιού πρόσφατα δημιουργήθηκε το cluster για τα τυροκομικά προϊόντα με την επωνυμία «ΚΡΗΤΙΚΟ ΤΥΡΙ», στο οποίο σύμφωνα με το Επιμελητήριο Ηρακλείου μπορούν να ενταχθούν οι τυροκομικές μονάδες του Ηρακλείου και σταδιακά όλης της Κρήτης, διατηρώντας την παραγωγική και επιχειρηματική τους αυτοτέλεια.

Στόχος είναι να αναπτυχθούν δράσεις που θα δώσουν τη δυνατότητα σε μικρές και μεγάλες τυροκομικές μονάδες της Κρήτης να προωθήσουν τα προϊόντα τους σε νέες αγορές και κυρίως να γίνει γνωστό το κρητικό τυρί, ως βασικό στοιχείο της κρητικής διατροφής.

Σύμφωνα με το Εθνικού Παρατηρητηρίου για τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις, οι οικονομικές εξελίξεις, όπως ύφεση, πληθωρισμός, ανάπτυξη, νομισματικές κρίσεις κ.λπ. μεταδίδονται ταχύτατα από χώρα σε χώρα, με αποτέλεσμα να αυξάνεται ολοένα και περισσότερο η διεθνής μακροοικονομική και η εν γένει οικονομική αλληλεξάρτηση και αλληλεπίδραση. Η ανάγκη στενότερων συνεργασιών, οι οποίες εξελίσσονται σε μορφές «επιχειρηματικών συσπειρώσεων» ή «συστάδων επιχειρήσεων» προκύπτει από την αντιμετώπιση κοινών προκλήσεων σαν και αυτές που αναφέρθηκαν, αλλά και στην ταχύτερη ανάπτυξη ή/και ενσωμάτωση των τεχνολογικών εξελίξεων.

Βασικά πλεονεκτήματα αυτού του επιχειρηματικού σχήματος είναι ότι εξασφαλίζονται οικονομίες κλίμακος, άμεση και έγκαιρη πληροφόρηση, καλύτερη πρόσβαση σε πόρους(αγορές κεφαλαίων, ανάπτυξη και μεταφορά γνώσης, εξειδικευμένο προσωπικό) που συντελούν στη μείωση κόστους παραγωγής, στην αποτελεσματικότερη λειτουργία (βελτίωση επιπέδου εξυπηρέτησης, αύξηση προστιθέμενης αξίας προϊόντων/ υπηρεσιών κτλ.) και, συνεπώς, στη βελτίωση της παραγωγικότητας και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων που συμμετέχουν.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider