Βασιλάκης (Aegean): Επιστροφή στην κερδοφορία το 2022

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Βασιλάκης (Aegean): Επιστροφή στην κερδοφορία το 2022
Πάνω από 1,3 εκατ. επιβάτες μετέφερε η Aegean τον Ιούνιο - Βελτίωση στο έσοδο ανά πτήση - Οι προοπτικές και οι προκλήσεις της χρονιάς

Πρόσω ολοταχώς για την πρώτη κερδοφόρα χρήση, μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, βαδίζει η Aegean, όπως επεσήμαναν τα στελέχη της από το βήμα της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης των Μετόχων που πραγματοποιήθηκε σήμερα διαδικτυακά. Με την επιβατική κίνηση να έχει επανέλθει κοντά στα προ πανδημίας επίπεδα και χάρη στην «συστηματική και δημιουργική προετοιμασία όλη την προηγούμενη διετία», η εταιρεία αναμένει φέτος βελτίωση στο έσοδο ανά πτήση, η οποία θα αντισταθμίσει τις νέες προκλήσεις ενώ μέσω της μείωσης του μετοχικού κεφαλαίου, θέτει τις βάσεις για απόσβεση των ζημιών από παρελθούσες χρήσεις.

«Η πανδημία επηρέασε και το 2021 τον κλάδο μας και την Aegean και το επιχειρησιακό περιβάλλον παρουσίασε μεγάλες διακυμάνσεις καθόλη την διάρκεια της χρονιάς. Ενώ το 2021 ξεκίνησε με πολύ χαμηλό πτητικό έργο, της τάξης του 60% του 2019, από τον Ιούνιο κι έπειτα, όπου ανεστάλησαν οι υγειονομικοί περιορισμοί, ανακτήσαμε το 65% της επιβατικής κίνησης που είχαμε το 2019 εκτελώντας το 78% του πτητικού έργου μας και καταγράψαμε για πρώτη φορά οργανική κερδοφορία, αρχής γενομένης της πανδημίας, επιτυγχάνοντας μέσα σε πέντε μήνες ( από Ιούνιο έως Οκτώβριο) το 70% των συνολικών πωλήσεων του 2021» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Διευθύνων Σύμβουλος της Aegean, Δημήτρης Γερογιάννης. «Καθόλη την προηγούμενη χρονιά ωστόσο εργασθήκαμε με εντατικούς ρυθμούς ώστε να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για επάνοδο όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες. Ενισχύσαμε την κεφαλαιακή επάρκεια της εταιρείας και υπήρξαμε ιδιαίτερα ανταγωνιστικοί. Προχωρήσαμε σε αποτελεσματική διαχείριση του κόστους μας, επιταχύναμε την παραλαβή των νέων αεροσκαφών ώστε να εκμεταλλευτούμε ταχύτερα τα πλεονεκτήματά τους και προσθέσαμε τα ATR με ιδιαίτερα ανταγωνιστικούς όρους μίσθωσης. Παράλληλα επενδύσαμε στην τεχνολογία, εισάγοντας το WiFi στις πτήσεις, αναβαθμίσαμε το Lounge στην Θεσσαλονίκη αλλά και το χώρο υποδοχής των εκτός Σένγκεν επιβατών στην Αθήνα. Με όλα τα παραπάνω δημιουργήσαμε στέρεες βάσεις για δυναμική ανάπτυξη του ομίλου τα επόμενα χρόνια», προσέθεσε ο κ. Γερογιάννης.

1,3 εκατ. επιβάτες μετέφερε η Aegean τον Ιούνιο

Επιβεβαιώνοντας τους θετικούς οιωνούς στον τουρισμό, ο κ. Γερογιάννης προσέθεσε ότι παρά την διστακτική εκκίνηση, το 2022 προχωρά με ιδιαίτερη δυναμική, η οποία αυξάνει εκθετικά μήνα με τον μήνα. «Ξεκινήσαμε νωρίς την χρονιά και η επιβατική κίνηση αλλά και η ζήτηση παρουσιάζει ήδη υψηλά ποσοστά ανάκαμψης. Η βελτίωση του τουριστικού προϊόντος και η καλή διαχείριση της πανδημίας αποφέρει καρπούς» σημείωσε, τονίζοντας ότι οι θετικές τάσεις στην Aegean εμφανίστηκαν ήδη από τον Απρίλιο όπου η εταιρεία ξεπέρασε τις πωλήσεις του 2019 για μελλοντικά ταξίδια. Ο Μάιος ήταν ακόμα καλύτερος, με την Aegean να σπάει το φράγμα του 1 εκατ. επιβατών, αριθμός που έφτασε τα 1,3 εκατ. επιβάτες που μεταφέρθηκαν από τον αερομεταφορέα τον Ιούνιο.

Πλέον, οι πληρότητες προσεγγίζουν τα προ πανδημίας επίπεδα, η επιβατική κίνηση έχει επανέλθει άνω του 90% της χρυσής, για τον τουρισμό χρονιάς, του 2019 και το καλοκαίρι προχωρά με αύξηση των συχνοτήτων και των δρομολογίων, γεγονός που πολλαπλασιάζει τις προσδοκίες για την πρώτη κερδοφόρα χρήση του μεγαλύτερου εγχώριου αερομεταφορέα, σύμφωνα με τον κ. Γερογιάννη.

Η πρώτη μεταπανδημική χρονιά με θετικό πρόσημο

Σε αυτό συμβάλλει βέβαια, και η βελτίωση των εσόδων ανά πτήση, η οποία είναι ήδη εμφανής όπως επεσήμανε ο Πρόεδρος της Aegean, κ. Ευτύχης Βασιλάκης. «Από Απρίλιο και μετά, κάθε μήνα οι προπωλήσεις εισιτηρίων για μελλοντικά ταξίδια είναι μεγαλύτερες από τα αντίστοιχα νούμερα του 2019. Αυτό δείχνει ότι θα πετύχουμε σημαντική αύξηση εσόδου ανά πτήση, πράγμα απαραίτητο για να αντιμετωπιστούν οι τρέχουσες προκλήσεις», όπως η αύξηση του κόστους των καυσίμων και οι πληθωριστικές πιέσεις που γεννούν οι έκρυθμες γεωπολιτικές συνθήκες και ο πόλεμος στην Ουκρανία όπως επεσήμανεο κ. Βασιλάκης. «Το κόστος καυσίμων είναι πλέον υπερδιπλάσιο σε σχέση με το 2019, ενώ σημαντικό ρόλο στην κερδοφορία μας παίζει και η σημαντική υποχώρηση του ευρώ έναντι του δολαρίου. Με τις υπάρχουσες συνθήκες χρειάζεσαι περισσότερα έσοδα ανά πτήση, κάτι που επιτυγχάνουμε άρα, είμαστε σε καλό δρόμο» εξήγησε ο πρόεδρος της Αεροπορικής. «Κάπως έτσι μπορούμε να πούμε με μια σχετική σιγουριά, ότι φέτος θα είναι η πρώτη κερδοφόρα κρίση, χωρίς όμως να μπορούμε να δώσουμε συγκεκριμένη κατεύθυνση αφού ξεκινάμε με ζημιές εξαιτίας της πανδημίας και με πετρέλαιο 110%-120% πάνω σε σχέση με το 2019».

Ο ίδιος επεσήμανε ωστόσο ότι η Aegean είναι σε ευνοϊκότερη θέση σε σχέση με τους ανταγωνιστές, αφού οι ζημιές του προηγούμενου έτους μεταφράζονται σε ένα 10% επί του τζίρου της, το χαμηλότερο ποσοστό μεταξύ των εισηγμένων αεροπορικών εταιρειών της Ευρώπης. «Και μόνο αυτό δείχνει ότι η εταιρεία αντιμετωπίζει τις κρίσεις με επάρκεια κι ανθεκτικότητα σε σχέση με το βάθος των κρίσεων και σε σχέση με άλλες εταιρείες του κλάδου» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Συνεχίζεται η παραλαβή των Airbus

Τέλος ο κ. Βασιλάκης αναφέρθηκε και στην ανανέωση του στόλου της Aegean, τονίζοντας ότι συνεχίζεται ο κύκλος παραλαβής των AIRBUS A320neo. Υπενθυμίζεται ότι η παραγγελία των 46 νέων αεροσκαφών αρχικά προγραμματιζόταν να έχει ολοκληρωθεί το 2024. Ωστόσο με το ξέσπασμα της πανδημίας η Aegean σε συμφωνία με την Airbus επέκτειναν το πρόγραμμα των παραδόσεων μέχρι το 2026.

Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, χρονιά ολοκλήρωσης της παραγγελίας παραμένει το 2026, ωστόσο οι παραδόσεις εντείνονται και φέτος θα παραληφθούν συνολικά 12 νέα αεροσκάφη. Εξ αυτών τα 4 έχουν ήδη παραληφθεί, και άλλα 4 αναμένεται να παραληφθούν σύντομα, έχοντας μάλιστα καθυστερήσει λόγω προσκομμάτων στην παραγωγή.

Μείωση μετοχικού κεφαλαίου και πρόγραμμα buy back

Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά την σημερινή Τακτική Γενική Συνέλευση εγκρίθηκαν με ευρεία πλειοψηφία όλα τα θέματα της ημερήσιας διάταξης. Μεταξύ αυτών περιλαμβανόταν και η απόφαση για μείωση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, κατά 13,5 εκατ. ευρώ με μείωση της ονομαστικής αξίας του συνόλου των μετοχών της εταιρείας από 0,65 σε 0,50 ευρώ. Ταυτόχρονα αποφασίστηκε συμψηφισμός 42,1 εκατ. από τον λογαριασμό «Υπέρ το άρτιο» της Εταιρείας με ζημίες παρελθουσών χρήσεων, προς απόσβεση τους και εγκρίθηκε το πρόγραμμα επαναγοράς ιδίων μετοχών έως 10% του μετοχικού κεφαλαίου με κατώτατη τιμή τα 2 ευρώ και ανώτατη τα 9 ευρώ ανά μετοχή.

Όπως επεσήμαναν τα στελέχη της Aegean με αυτό τον τρόπο η εταιρεία συμψηφίζει πλήρως τις ζημιές του παρελθόντος, χωρίς ωστόσο να αλλάζουν τα δεδομένα όσον αφορά την διανομή μερίσματος, το οποίο δεν θα αποδοθεί και φέτος.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Γερογιάννης (Aegean): Σταθερά προς τα μεγέθη του 2019 βαδίζει το καλοκαίρι

Τα φτερά τους για Ελλάδα ανοίγουν όλο και περισσότεροι αερομεταφορείς

ΗΠΑ: Στο υψηλότερο επίπεδο από την αρχή του κορονοϊού οι αεροπορικές μετακινήσεις

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider