Ανατροπή είχαμε στο οδικό έργο με τίτλο: «Οδικό τμήμα Μπράλος – Άμφισσα του διαγώνιου άξονα Λαμία - Ιτέα - Αντίρριο», ύψους 285,5 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) που δημοπρατήθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο (15/02) με δημόσιο μοντέλο. Τελικά, η αρμόδια επιτροπή του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών απέρριψε την προσφορά της ΤΕΚΑΛ, που μαζί με την ιταλική CMC SpA και την ΙΝΤΕΡΚΑΤ είχαν μειοδοτήσει με έκπτωση 14%, ανακηρύσσοντας ως προσωρινό ανάδοχο την ΑΒΑΞ που ακολουθούσε με έκπτωση 10,1% και οικονομική προσφορά 207.159.200 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).
Όπως προκύπτει, η Επιτροπή Διαγωνισμού «απέρριψε την προσφορά του Οικονομικού Φορέα “Ένωση Οικονομικών Φορέων CMC SpA - ΙΝΤΕΡΚΑΤ Α.Ε. - ΤΕΚΑΛ Α.Ε.” διότι έκρινε ότι δεν υφίστανται όλα εκείνα τα κατά νόμο αναγκαία στοιχεία για να σχηματίσει βεβαία κρίση ότι η εταιρεία Cooperativa Muratori e Cementisti – C.M.C. di Ravenna soc. Coop. έχει τις χρηματοοικονομικές δυνατότητες να ανταποκριθεί στις ανάγκες χρηματοδότησης του έργου και είναι σε θέση να εκτελέσει τη σύμβαση, λαμβάνοντας υπόψη τις ισχύουσες διατάξεις και τα μέτρα για τη συνέχιση της επιχειρηματικής του λειτουργίας». Εισήγηση που έγινε αποδεκτή από τον υπουργό Υποδομών, Κ. Καραμανλή. Να σημειωθεί ότι από την πρώτη στιγμή κυκλοφορούσαν στην αγορά ερωτήματα για την επάρκεια της κοινοπραξίας, ιδίως των Ιταλών εταίρων της ΤΕΚΑΛ και της ΙΝΤΕΡΚΑΤ.
Έτσι, η κοινοπραξία αποκλείστηκε και το έργο κέρδισε η ΑΒΑΞ που είχε δώσει μεγαλύτερη έκπτωση από τις Μυτιληναίος (6,05 %), ΤΕΡΝΑ (5,5%), Intrakat (4,92%), ΑΚΤΩΡ (4,89%). Πλέον, η ΑΒΑΞ ενισχύει το ανεκτέλεστό της με επιπλέον 200 εκατ. ευρώ και άνω, αν και μένει να φανεί αν έχουμε νέο κύκλο προσφυγών και ενστάσεων από τη χαμένη κοινοπραξία.
Το αντικείμενο του έργου «Οδικό τμήμα “Μπράλος – Άμφισσα” του διαγώνιου άξονα Λαμία- Ιτέα - Αντίρριο» αφορά στην μελέτη και κατασκευή των έργων βελτίωσης του οδικού άξονα «Λαμία - Ιτέα - Αντίρριο», στο τμήμα «Μπράλος – Άμφισσα», μήκους 25 περίπου χλμ. Αναλυτικά, το τμήμα αυτό διακρίνεται στα υποτμήματα:
• 1ο Υποτμήμα: Μπράλος – Αρχή παράκαμψης Γραβιάς (Χ.Θ. 0+000 – Χ.Θ. 7+300)
• 2ο Υποτμήμα: Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη (δεν περιλαμβάνεται) – Άμφισσα (Χ.Θ. 14+000 – Χ.Θ. 30+700).
Ειδικότερα, στο αντικείμενο της υπόψη σύμβασης περιλαμβάνεται η κατασκευή έξι (6) ισόπεδων κόμβων, δικτύου παράλληλων και κάθετων δευτερευουσών οδών για τη σύνδεση με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο και την εξυπηρέτηση των παρόδιων χρήσεων καθώς και η εκτέλεση των κάθε είδους χωματουργικών έργων, τεχνικών έργων (οχετών, γεφυρών, τοίχων, δύο (2) σηράγγων, κρασπεδορείθρων, πλακοστρώσεων κλπ.), έργων οπλισμένης γης, οδοστρωσίας, ασφαλτικών, σήμανσης (κατακόρυφης, οριζόντιας), ασφάλισης, περίφραξης των οδικών έργων, αποχέτευσης-αποστράγγισης, ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων (οδοφωτισμός υπαίθριων έργων, εγκαταστάσεις υπόγειων έργων), κλπ.
Το υπόψη έργο αποτελεί τμήμα του Διαγώνιου Οδικού Άξονα «Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο», ο οποίος συνιστά τμήμα του διεθνούς οδικού δικτύου «Ε-65» και είναι μείζον έργο υποδομής και ανάπτυξης καθώς συμβάλλει στην σημαντική αναβάθμιση των συνθηκών κυκλοφορίας και ασφάλειας της χρήσης του άξονα.