Όταν η εταιρεία του Μαρκ Ζούκερμπεργκ «Facebook» άλλαξε το όνομα της σε «Meta» τον Οκτώβριο, ορισμένες εταιρείες βρέθηκαν αντιμέτωπες με αναπάντεχες «ευχάριστες» και «δυσάρεστες» εκπλήξεις.
Πρόκειται για τις εταιρείες που είχαν ήδη το ίδιο όνομα και ξαφνικά βρέθηκαν με έναν τεχνολογικό γίγαντα και τον κίνδυνο να ζημιωθούν οι επιχειρήσεις τους.
Η Meta.is
Η εταιρεία εγκαταστάσεων τέχνης ονόματι META (ή Meta.is) ανακοίνωσε χθες Τρίτη πως θα καταθέσει μήνυση κατά της Meta (πρώην Facebook) για παραβίαση του νόμου για το Σήμα Κατατεθέν (Trademark), κατηγορώντας την εταιρεία του Μαρκ Ζούκερμπεργκ πως καταπάτησε το brand της μικρότερης εταιρείας.
Συγκεκριμένα, στη χθεσινή της ανακοίνωση αναφέρει: «Σήμερα, μετά από οκτώ μήνες προσπαθειών να διαπραγματευτούμε με την Facebook, σε καλή πίστη, χωρίς αποτέλεσμα, δεν έχουμε άλλη επιλογή από το καταθέσουμε μήνυση εναντίον της».
Μάλιστα, παρότι η Meta.is διαθέτει επίσημο trademark για το όνομα της, το ενδεχόμενο να αντιμετωπίσει «δυσκολίες» στο δικαστήριο για τη δικαίωση της είναι ισχυρό, δεδομένου της πληθώρας αιτήσεων της πρώην Facebook, για κατοχύρωση trademark - μεταξύ των οποίων είναι η κατοχύρωση σήματος για αποστολή μηνυμάτων, κοινωνικά δίκτυα και οικονομικές υπηρεσίες.
Η Meta PCs
Να θυμίσουμε πως στις 28 Οκτωβρίου ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ ανακοίνωσε το νέο όνομα της εταιρείας του, το οποίο θα αντανακλά τις αυξανόμενες φιλοδοξίες της εταιρείας για δραστηριοποίηση πέρα από τον τομέα των social media, στο metaverse.
Το μόνο πρόβλημα ήταν πως λίγες ημέρες νωρίτερα, η εταιρεία υπολογιστών META PCs είχε καταθέσει αίτηση για το εμπορικό της σήμα της με το... ίδιο όνομα. Βέβαια, μετά τις ανακοινώσεις του ιδρυτή του Facebook η META PCs εμφανίστηκε διατεθειμένη να πουλήσει το σήμα κατατεθέν της έναντι του κατάλληλου αντίτιμου.
Η Meta Materials
H Meta Materials δεν έχει καμία σχέση με την Facebook. Πρόκειται για μια καναδική εταιρεία επιστήμης υλικών, η τεχνολογία της οποίας χρησιμοποιείται για πράγματα όπως «η διαφανής απομόνωση ενός συγκεκριμένου χρώματος φωτός ή η αόρατη θέρμανση του παραθύρου ενός αυτοκινήτου», σύμφωνα με την ιστοσελίδα της.
Και όμως την ημέρα που ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ ανακοίνωσε τη νέα επωνυμία της δικής του εταιρείας, η Meta Materials βγήκε... κερδισμένη, καθώς η μετοχή της, που διαπραγματεύεται με το σύμβολο MMAT, ενισχύθηκε έως και 25%, έπειτα από κέρδη 4,5% στις κανονικές συναλλαγές. Με το ράλι, η εταιρεία αξίζει λίγο πάνω από 1,5 δισ. δολάρια.
Ο λόγος ήταν απλά η «ομοιότητα» μεταξύ των δύο ονομάτων. Σημειώνεται πως η μετοχή της Meta Platforms (πρώην Facebook) διαπραγματεύεται με το σύμβολο MVRS.
Με πληροφορίες από τα: The Verge, CNBC, TMZ