Έναν αξιόπιστο αγοραστή αναζητά η ιταλική κυβέρνηση για την αεροπορική εταιρεία Ita, η οποία δημιουργήθηκε τον περασμένο Οκτώβριο (όταν έκλεισε η Alitalia), σε μια διαπραγμάτευση που δεν προϋποθέτει και υποχρεωτική πώλησή της.
Σήμερα, έγινε μια επιλογή καθοριστικής σημασίας. Η προνομιακή διαπραγμάτευση για την πώληση της αεροπορικής εταιρείας, θα γίνει με συμμαχία, στην οποία συμμετέχουν η Air France, η αμερικανική εταιρεία Delta Airlines και το αμερικανικό fund Centares. Ουσιαστικό ενδιαφέρον είχε εκφράσει και η γερμανική Lufthansa.
H πρόταση που επελέγη, υπογραμμίζει το ιταλικό υπουργείο Οικονομικών, «πλησιάζει περισσότερο στους στόχους που είχαν τεθεί».
Σύμφωνα με αναλυτές, που επικαλείται η Deutsche Welle, οι δυο κύριοι λόγοι, είναι ότι η Alitalia πρώτα, και τώρα η Ita, ανήκει στην ίδια συμμαχία αεροπορικών εταιριών με την Air France, την Sky Team, και ότι η παρουσία της Delta Αirlines αναμένεται να εγγυηθεί σημαντικές τουριστικές ροές από τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Πολιτικές αβεβαιότητες
Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, το ιταλικό υπουργείο Οικονομικών θα διατηρήσει πάντως (τουλάχιστον σε μια πρώτη φάση) το 45% των μετοχών της Ita και θα διαθέτει στο διοικητικό της συμβούλιο 2 μέλη σε σύνολο πέντε. Η προσφορά της γαλλοαμερικανικής συμμαχίας αγγίζει τα 650 εκατομμύρια ευρώ και εγγυάται την περαιτέρω αξιοποίηση του αεροδρομίου της Ρώμης Φιουμιτσίνο- Λεονάρντο Ντα Βίντσι.
Τώρα όμως τίθεται και ένα άλλο, πολιτικού χαρακτήρα θέμα: σύμφωνα με την εφημερίδα La Repubblica, η κυβέρνηση του Μάριο Ντράγκι δεν είναι βέβαιο ότι θα καταφέρει να φτάσει στην καθοριστική φάση της υπογραφής της συμφωνίας. Για το οριστικό «ναι», πολύ πιθανά οι αγοραστές θα πρέπει να περιμένουν τη σύνθεση της νέας κυβέρνησης μετά τις εκλογές της 25ης Σεπτεμβρίου. Και δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι αν κερδίσει η συντηρητική συμμαχία, η ακροδεξιά Τζόρτζια Μελόνι των Αδελφών της Ιταλίας, θα δώσει τελικά την αναγκαία συγκατάθεση.