Επέκταση της συνεργασίας τους, μέσω της δημιουργίας και νέων κωδικών που βασίζονται στο «πάντρεμα» της μπύρας και του καφέ, σχεδιάζουν στο μέλλον οι εταιρείες Νήσος και Coffee Island, μετά την κυκλοφορία του καινοτόμου προϊόντος Coffee Cold Brew Beer τον περασμένο Ιούλιο. «Στόχος μας είναι να βγουν και νέοι κωδικοί στη βάση αυτής της ιδέας. Θα μας ενδιέφερε πολύ ένα προϊόν που συνδυάζει τον καφέ με την μπύρα χωρίς να περιέχει καφεΐνη», αποκάλυψε χθες ο Διευθύνων Σύμβουλος της Coffee Island, Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, σε κοινή εκδήλωση των δύο εταιρειών για την επίσημη παρουσίαση της Coffee Cold Brew Beer.
Επόμενος… σταθμός η Κύπρος για την Coffee Cold Brew Beer
«Ονειρευόμαστε το προϊόν μας να βγει στο εξωτερικό», δήλωσε από την πλευρά του ο ιδρυτής και ιδιοκτήτης της Μικροζυθοποιίας Κυκλάδων στην Τήνο που παράγει τις μπύρες Νήσος, Αλέξανδρος Κουρής, με τον κ. Κωνσταντινόπουλο να ενημερώνει τους εκπροσώπους του Τύπου πως η Coffee Cold Brew Beer θα «ταξιδέψει» και στην Κύπρο το ερχόμενο καλοκαίρι, προκειμένου να δοκιμαστεί και στην κυπριακή αγορά, μέσω του δικτύου καταστημάτων της Coffee Island, η δυναμική του.
Από τον Ιούλιο που κυκλοφόρησε μέχρι και σήμερα, το προϊόν διατίθεται αποκλειστικά μέσω των καταστημάτων της Coffee Island, ωστόσο στόχος είναι στο άμεσο μέλλον να τοποθετηθεί σε περισσότερα σημεία πώλησης.
Μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα, ένα προϊόν που, σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντινόπουλο «χρειάζεσαι 3-4 λεπτά για να εξηγήσεις στον πελάτη τι ακριβώς σημαίνει το πάντρεμα μπύρας και καφέ», έχει κερδίσει το ενδιαφέρον του καταναλωτή. «Μπορεί οι Έλληνες να εμφανίζονται διστακτικοί στο άκουσμά του, ωστόσο όποιος το δοκιμάσει τελικά το λατρεύει», εξήγησε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Coffee Island.
Χρειάστηκαν μόλις 5 λεπτά για να συμφωνήσουν Νήσος και Coffee Island για το νέο προϊόν
Coffee Island και Νήσος γνωρίστηκαν ως εταιρείες-μέλη της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, επιμένοντας… ελληνικά και πιστεύοντας στη δύναμη των συνεργειών. Τελικά χρειάστηκαν μόλις πέντε λεπτά για να συμφωνήσουν στην παραγωγή και κυκλοφορία αυτού του καινοτόμου προϊόντος. Ωστόσο, τίποτα δεν έγινε τυχαία. Η ΝΗΣΟΣ πειραματιζόταν χρόνια στον καφέ, ενώ και η Coffee Island εξερευνούσε για χρόνια την αγορά της μπύρας.
Από τη σύλληψη της ιδέας μέχρι την κυκλοφορία του προϊόντος μεσολάβησαν μόλις 4-5 μήνες. Μάλιστα, ενώ αρχικά είχε προγραμματιστεί πως η Coffee Cold Brew Beer θα έκανε την επόμενη χρονιά την εμφάνισή της στην αγορά, τελικά επισπεύθηκε για τον περασμένο Ιούλιο η κυκλοφορία της στα ψυγεία των καταστημάτων Coffee Island.
Τι κάνει το προϊόν να ξεχωρίζει
Όπως αποκάλυψαν οι κ. κ. Κουρής και Κωνσταντινόπουλος, η Coffee Cold Brew Beer παρασκευάζεται μεν στις εγκαταστάσεις της Νήσος στην Τήνο, ωστόσο ο καφές καβουρδίζεται και κόβεται στην Πάτρα.
Το προϊόν συνδυάζει τα χαρακτηριστικά ενός αρωματικού παγωμένου καφέ και μιας artisanal, μαύρης μπύρας τύπου porter, «κουβαλά» αρώματα καφέ, σοκολάτας και φρούτων, έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε καφεΐνη και χαμηλή πικράδα, διαθέτοντας ωστόσο πλούσιο αφρό, φυσικό ανθρακικό και 5% αλκοόλ από τη ζύμωση.
Παρασκευάζεται από μαύρη βύνη κριθαριού και βρώμης, χαρμάνι Arabica specialty coffee των μονοποιλικιών Obata Brazil και Castillo Colombia, λυκίσκους, μαγιά και νερό, έχει χρώμα σκούρο καφέ και διατίθεται σε συσκευασίες των 330 ml.
Το κόστος του είναι στα 3,20 ευρώ, καθώς πρόκειται για ένα premium προϊόν που εγκαινιάζει μια νέα αγορά στην Ελλάδα, με μότο «Θες καφέ; Πιες μια μπύρα».
Κουρής: Η «πικρή γεύση» της ενεργειακής κρίσης και ο άχαρος χειμώνας που έρχεται
Οι πωλήσεις της μπύρας ΝΗΣΟΣ τρέχουν με ανάπτυξη 50% έναντι του 2019, με την εταιρεία να κατορθώνει να εξαντλεί τις δυνατότητες παραγωγής που είναι 10.000 εκατόλιτρα το έτος. Μάλιστα, με το νέο εργοστάσιο στην Κόρινθο, η εταιρεία θα μπορεί δυνητικά να έχει εγκατεστημένη ισχύ 70-80.000 εκατόλιτρα.
Στο περιθώριο της εκδήλωσης, ο κ. Κουρής εξέπεμψε σήμα κινδύνου για τον άχαρο χειμώνα που έρχεται για τις ελληνικές επιχειρήσεις, χαρακτηρίζοντας βόμβα το ενεργειακό ζήτημα και κάνοντας λόγο για πρωτοφανείς αυξήσεις στο κόστος λειτουργίας της κάθε εταιρείας. «Από τις αρχές του 2022 οι αυξήσεις στην τιμή της φιάλης ανέρχονται στο 70%, ενώ η πρώτη μας ύλη η βύνη έχει αυξηθεί κατά 45%», τόνισε, προσθέτοντας πως η ενεργειακή κρίση αφήνει μια πολύ «πικρή γεύση» στο επιχειρείν. Όλα αυτά έχουν μεγάλο αντίκτυπο στο μεικτό μας κέρδος, αποκάλυψε.
«Δεν έχω ξαναζήσει κάτι τέτοιο, είναι τελείως πρωτόγνωρο», αποκάλυψε, εφιστώντας την προσοχή στο πόσο ευάλωτες είναι οι επιχειρήσεις απέναντι στη λαίλαπα της αύξησης του κόστους. Παραδέχθηκε μάλιστα πως το επιχειρηματικό σύστημα ήταν ανέτοιμο να διαχειριστεί όλα όσα συμβαίνουν.
Στέλνοντας μήνυμα προς την κυβέρνηση, ο κ. Κουρής ζήτησε σοβαρούς και ριζοσπαστικούς χειρισμούς σε όλα τα θέματα που τροφοδοτούν την κρίση, εκφράζοντας την ανάγκη το σύνολο της βιομηχανίας να έχει πρόσβαση στη φτηνή ενέργεια.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η Νήσος σχεδιάζει να προχωρήσει στην εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων στο ζυθοποιείο της, ωστόσο γνωρίζει πως πρόκειται για μια αρκετά χρονοβόρα διαδικασία.
Η Νήσος, μια ελληνική οικογενειακής ιδιοκτησίας ζυθοποιία, δημιουργήθηκε το 2012 από το μηδέν μέσα στην ελληνική κρίση, από τον Αλέξανδρο Κουρή και τη Μάγια Τσόκλη, παράγοντας μια ελληνική premium μπύρα. Οι ποιοτικές, απαστερίωτες μπύρες Νήσος παράγονται και εμφιαλώνονται στο ιδιόκτητο ζυθοποιείο στην Τήνο, ζυθοποιούνται με αργές, παραδοσιακές, φυσικές διαδικασίες και προσεκτικά επιλεγμένες πρώτες ύλες. Δεν υποβάλλονται σε θερμική επεξεργασία (παστερίωση) και δεν περιέχουν συντηρητικά.
Κωνσταντινόπουλος: Πρώτη φορά συμβαίνουν τόσα πράγματα μαζί…
Το 2022 μπήκε με το… αριστερό για την Coffee Island, καθώς οι αβεβαιότητες ήταν πολλές και οι διακυμάνσεις έντονες. Τελικά, ενόψει της εκπνοής του έτους, η εταιρεία θα κλείσει με μια συγκρατημένη πτώση στις πωλήσεις της τάξης του 8%, μετά από δύο πάρα πολύ καλές χρονιές, αφού η πανδημία εκτόξευσε τις πωλήσεις της αλυσίδας το 2020 και το 2021.
«Ο κλάδος της εστίασης είναι σαν να δέχεται πόλεμο» τόνισε, ωστόσο, ο κ. Κωνσταντινόπουλος, εξηγώντας πως «αυτή είναι ίσως η πιο δύσκολη στιγμή που έχουμε ζήσει, καθώς είναι η πρώτη φορά που συμβαίνουν τόσα πράγματα μαζί» και αναφερόμενος στα αυξημένα κόστη πρώτων υλών, ενέργειας και υλικών συσκευασίας, καθώς και στον ειδικό φόρο κατανάλωσης που επιβάλλεται στον καφέ. «Πρέπει να καταργηθούν όλες αυτές οι επιβαρύνσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα», τόνισε, κάνοντας λόγο για πραγματικά δύσκολες συνθήκες στην αγορά, με τις ανατιμήσεις να αγγίζουν το 70%.
«Η περίοδος είναι δύσκολη και δεν αποκλείεται να έχουμε και ανακατατάξεις. Όποιος αντέξει…», εκτίμησε, κάνοντας ειδική αναφορά στον έντονο ανταγωνισμό που προκύπτει από τις μεγάλες πολυεθνικές που αναπτύσσονται ραγδαία και αποκτούν «μπουκέτα» με πολλά προϊόντα ποτών, ροφημάτων κλπ.
«Αν δεν εκτροχιαστεί πλήρως η κατάσταση, κανένα κατάστημα Coffee Island δεν θα κλείσει», έσπευσε να εξηγήσει ο κ. Κωνσταντινόπουλος, τονίζοντας πως η αλυσίδα στηρίζει με κάθε τρόπο το σύνολο του δικτύου της.
Η Coffee Island που πρωταγωνιστεί στον κλάδο καφεστίασης στην Ελλάδα και τη Νότια Ευρώπη, ξεκίνησε το 1999 από την Πάτρα, όπου διατηρεί την έδρα της μέχρι και σήμερα. Με ένα δίκτυο μεγαλύτερο των 400 καταστημάτων απλώνεται σε 50 νομούς και 100 πόλεις της Ελλάδας και σε ακόμα 52 σημεία στο εξωτερικό (Κύπρος, Ηνωμένο Βασίλειο, Καναδάς, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ελβετία, Ρουμανία, Αίγυπτος), ενώ τα προϊόντα της διατίθενται και μέσα από το οργανωμένο λιανεμπόριο.
Διαθέτει ιδιόκτητες εγκαταστάσεις επεξεργασίας καφέ και αποθήκευσης στην Πάτρα, όπου επεξεργάζονται και καβουρδίζονται 1.400 τόνοι καφέ τον χρόνο για να καλύπτει αποκλειστικά τις ανάγκες του δικτύου της.