Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την έκδοση της υπουργικής απόφασης που θα ορίζει ποια προϊόντα που αφορούν στους καταναλωτές με ειδικές διατροφικές ανάγκες, όπως για παράδειγμα τους διαβητικούς, θα ενταχθούν στο «καλάθι» του νοικοκυριού.
Όπως αποκάλυψαν στο insider.gr πηγές από το υπουργείο Ανάπτυξης «μέχρι την Παρασκευή θα έχει εκδοθεί η σχετική υπουργική απόφαση ώστε από την ερχόμενη εβδομάδα να προστεθούν στην πρωτοβουλία για το καλάθι και τα νέα προϊόντα».
Ποια νέα προϊόντα θα ενταχθούν στο καλάθι
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, στο καλάθι αναμένεται να ενταχθούν προϊόντα όπως η βρώμη (κουάκερ) που αποτελεί μια εξαιρετική τροφή για τους διαβητικούς, ενώ θα υπάρξουν και κάποιες πιο στοχευμένες επισημάνσεις σε ό,τι αφορά την κατηγορία των «κατεψυγμένων λαχανικών».
Σε αυτή την κατηγορία, η αρχική λίστα «μπούσουλας» που είχε καταρτίσει το υπουργείο Ανάπτυξης για να κοινοποιηθεί στις αλυσίδες προέβλεπε πως στα κατεψυγμένα λαχανικά, τα σούπερ μάρκετ μπορούν να επιλέξουν ένα τουλάχιστον προϊόν από τα εξής: αρακάς, μπάμιες ή φασολάκια. Καθώς όμως όπως φαίνεται ο αρακάς δεν είναι απόλυτα κατάλληλος για κατανάλωση από τους διαβητικούς, θα προκρίνονται οι άλλες δύο επιλογές, ήτοι τα φασολάκια και οι μπάμιες.
Συγχωνεύσεις… κατηγοριών και όχι «ξεχείλωμα» του καλαθιού
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η προσθήκη νέων προϊόντων στο καλάθι του νοικοκυριού που θα απευθύνονται στην κάλυψη των αναγκών των καταναλωτών με συγκεκριμένες διατροφικές ανάγκες δεν θα σηματοδοτήσει και το «ξεχείλωμα» του καλαθιού. Για να μην αυξηθούν οι κατηγορίες, θα υπάρξουν κάποιες συγχωνεύσεις στις ήδη υπάρχουσες, όπως για παράδειγμα εκείνης που αφορά στα είδη προσωπικής υγιεινής και συγκεκριμένα στις σερβιέτες και τα ταμπόν.
«Στόχος μας είναι να παραμείνει στενό το καλάθι για να είναι και πιο αποτελεσματικό», εξηγούσαν οι ίδιες πηγές, καθώς, όπως γίνεται αντιληπτό, οποιαδήποτε αύξηση των κατηγοριών που το απαρτίζουν θα μείωνε αυτόματα και την όποια δυνατότητα «συμπίεσης» των τιμών.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες, τη δεδομένη στιγμή βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη οι συζητήσεις των αλυσίδων σούπερ μάρκετ με τους προμηθευτές προκειμένου να διασφαλιστεί ότι δύναται να υπάρχει επάρκεια στα προϊόντα που καλύπτουν τις διατροφικές ανάγκες συγκεκριμένων πληθυσμιακών ομάδων, όπως οι διαβητικοί.
Νέες αλυσίδες μπαίνουν στο καλάθι
Σήμερα – όπως και κάθε Τετάρτη – τα σούπερ μάρκετ υποχρεούνται να αποστείλουν στο υπουργείο Ανάπτυξης τις ανανεωμένες λίστες με τα προϊόντα τους, ενώ, κατά τις πληροφορίες, δεν αποκλείεται η έναρξη της τέταρτης εβδομάδας εφαρμογής του μέτρου να περιλαμβάνει και μια ακόμη αλυσίδα.
Όπως έχει άλλωστε ήδη αναφέρει το insider.gr, μια σειρά από μικρότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να συμμετάσχουν εθελοντικά στην πρωτοβουλία, ωστόσο η σύνθεση του καλαθιού δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση, καθώς απαιτεί και χρόνο και οργάνωση. Μάλιστα, την επόμενη εβδομάδα δεν αποκλείεται να κάνουν την εμφάνισή τους 2-4 ακόμη «καλάθια» του νοικοκυριού από μικρότερες επιχειρήσεις. Υπενθυμίζεται ότι στο μέτρο για τη συγκράτηση των ανατιμήσεων είναι υποχρεωμένες να συμμετάσχουν όλες οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ που εμφανίζουν ετήσιο τζίρο 90 εκατ. ευρώ και άνω.
Πού είναι διαθέσιμα τα καλάθια των σούπερ μάρκετ
Στην ηλεκτρονική πλατφόρμα e-katanalotis του υπουργείου Ανάπτυξης φιγουράρουν αυτή τη στιγμή 16 διαφορετικά καλάθια του νοικοκυριού. Αναλυτικότερα, στο μέτρο που τέθηκε σε εφαρμογή στις 2 Νοεμβρίου συμμετέχουν πλέον οι αλυσίδες ΑΒ Βασιλόπουλος, Bazaar, Γαλαξίας, Discount Markt, Κρητικός, Lidl, Μασούτης, My Market, Market in, Σκλαβενίτης, ΣΥΝΚΑ, Χαλκιαδάκης, Πίτσιας, το ηλεκτρονικό κατάστημα e-fresh.gr, η e-food και η Wolt Market.
Ο καταναλωτής μπορεί να εισέλθει στην πλατφόρμα e-katanalotis και να δει σε αυτό το link όλα τα προϊόντα που απαρτίζουν τα καλάθια, επιλέγοντας το ανάγλυφο σήμα της κάθε αλυσίδας.
Έρχεται «εορταστικό καλάθι» στις 15 Δεκεμβρίου
Όπως άλλωστε αποκάλυψε την περασμένη εβδομάδα ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, γύρω στις 15 Δεκεμβρίου θα κάνει την εμφάνισή του και το εορταστικό «καλάθι» του νοικοκυριού ενόψει των εορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.
Αυτό θα διαρκέσει για περίπου δύο με τρεις εβδομάδες, θα περιέχει προϊόντα όπως κρέατα και γλυκά, ενώ εξετάζεται αν σε αυτό θα προστεθούν και τα αναψυκτικά.