Σε τροχιά ομαλοποίησης κινείται πλέον η κατάσταση που είχε προκύψει από τις εκτεταμένες αναταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα που είχαν καταγραφεί το προηγούμενο διάστημα και η οποία είχε προκαλέσει σοβαρότατες ελλείψεις προϊόντων στα καταστήματα ΙΚΕΑ που διαχειρίζεται ο όμιλος Fourlis.
«Γεμίζουν πλέον τα ράφια των ΙΚΕΑ, η κατάσταση έχει ομαλοποιηθεί» αποκάλυψε χθες το απόγευμα ο πρόεδρος του ομίλου Fourlis, Βασίλης Φουρλής, μιλώντας στο περιθώριο των εγκαινίων του εμπορικού πάρκου Top Parks Πειραιώς της Trade Estates.
Η τάση αποκλιμάκωσης του φαινομένου – που αποτέλεσε άλλωστε ένα διεθνές πρόβλημα – προχωρά πλέον αρκετά γρήγορα. Λίγο πριν τα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των αποτελεσμάτων του ομίλου Fourlis σε επενδυτές και αναλυτές, η διοίκηση είχε αποκαλύψει ότι η πλήρης ομαλοποίηση της κατάστασης αναμενόταν εντός των πρώτων μηνών του 2023. Τη δεδομένη στιγμή, η εικόνα έχει βελτιωθεί αισθητά, με τα περισσότερα ράφια στα ΙΚΕΑ να γεμίζουν ξανά από προϊόντα, αποκαθιστώντας την ομαλή λειτουργία των καταστημάτων οικιακού εξοπλισμού.
Υπενθυμίζεται εδώ ότι στα τέλη του 2021 οι ελλείψεις στα καταστήματα ΙΚΕΑ έφταναν το 5-6%, με την κατάσταση να επιδεινώνεται σημαντικά εντός του πρώτου εξαμήνου του 2022, όταν οι ελλείψεις στα ράφια άγγιξαν το 12-15% των προϊόντων, επηρεάζοντας σημαντικά τα επίπεδα πωλήσεων του ομίλου.
Τότε η διοίκηση του ομίλου Fourlis είχε κάνει λόγο για μια σοβαρή κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα, με την ΙΚΕΑ να βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με τη μητρική της, ΙΚΕΑ International και να αναζητούνται λύσεις για την αντιμετώπιση ενός εξαιρετικά περίπλοκου φαινομένου.
«Ο φόβος εξακολουθεί να επηρεάζει την κατανάλωση»
«Η κατανάλωση στη λιανική δεν είναι στα καλύτερά της», παραδέχθηκε ο κ. Φουρλής, εξηγώντας πως το αίσθημα φόβου που επικρατεί στο καταναλωτικό κοινό για την εξέλιξη των πληθωριστικών τάσεων και του κύματος ακρίβειας έχει συγκρατήσει σε πολύ μεγάλο βαθμό τις δαπάνες των καταναλωτών.
Ωστόσο, τα πρώτα δείγματα γραφής για την απόκριση του καταναλωτικού κοινού στα καταστήματα του εμπορικού πάρκου Top Parks Πειραιώς είναι, σύμφωνα με τον κ. Φουρλή, θετικά.
Τα επίσημα εγκαίνια του Top Parks Πειραιώς (οδός Αθηνών-Πειραιώς 86) της θυγατρικής του ομίλου Fourlis, Trade Estates πραγματοποιήθηκαν το απόγευμα της Παρασκευής, με στόχο να αποτελέσει εμπορικό προορισμό για όλη την οικογένεια.
Το εμπορικό πάρκο πέρασε στις αρχές του 2022 στην κατοχή της Trade Estates, ενώ μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα ολοκληρώθηκαν οι εργασίες κατασκευής του και πλέον είναι πλήρως λειτουργικό, διαθέτοντας καταστήματα οικιακών ειδών, ένδυσης και υπόδυσης, παιχνιδιών, super market και γρήγορου φαγητού μέσω των brands ΑΒ Βασιλόπουλος, Adidas, LC Waikiki, Lilly Drogerie, Marks & Spencer, McDonalds, Μουστάκας, Occhio Papavasiliou, Orchestra, Parex, Pepco.
Υπενθυμίζεται εδώ ότι για το εννεάμηνο του 2022, ο όμιλος Fourlis ανακοίνωσε αυξημένες πωλήσεις και κερδοφορία. Πιο αναλυτικά, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών έφτασε στα 352,5 εκατ. ευρώ έναντι 316,5 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο εννεάμηνο του 2021, καταγράφοντας αύξηση κατά 11,4%, ενώ οι ηλεκτρονικές πωλήσεις ανήλθαν στα 50,7 εκατ. ευρώ σε σχέση με 60,2 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2021.
Τα ενοποιημένα λειτουργικά κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων EBITDA ανήλθαν σε 24,4 εκατ. ευρώ έναντι 26,7 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο, τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 9,3 εκατ. ευρώ έναντι 7,4 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2021, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 9,2 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα, η λιανική οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (ΙΚΕΑ), παρουσίασε πωλήσεις 221,3 εκατ. ευρώ έναντι 193,9 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 14,1%. Οι πωλήσεις στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 15,4% ενώ στις υπόλοιπες χώρες οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 12,1% συγκρινόμενες με το εννεάμηνο του 2021.
Επισημαίνεται δε, πως σήμερα, λειτουργούν συνολικά 5 μεγάλα καταστήματα ΙΚΕΑ (3 στην Ελλάδα, 1 στην Κύπρο και 1 στη Βουλγαρία), 6 μεσαίου μεγέθους καταστήματα (4 στην Ελλάδα και 2 στη Βουλγαρία) και 9 σημεία παραγγελιοληψίας (Pickup-Point) προϊόντων ΙΚΕΑ (6 από αυτά στην Ελλάδα, 2 στην Βουλγαρία και 1 στην Κύπρο). Παράλληλα, σχεδιάζονται ή είναι υπό κατασκευή τρία νέα μεσαίου μεγέθους καταστήματα στην Ελλάδα με στόχο να λειτουργήσουν τα επόμενα 2-3 χρόνια.