Σε αύξηση των πωλήσεών της, με ταυτόχρονη διεύρυνση του μεριδίου της στην αγορά, στοχεύει η Procter & Gamble Ελλάς, λαμβάνοντας υπόψιν της τις γενικότερες εκτιμήσεις ως προς την εσωτερική κατανάλωση σε συνδυασμό με την απήχηση των προϊόντων της στους καταναλωτές.
Στις προτεραιότητες της θυγατρικής του πολυεθνικού κολοσσού στην Ελλάδα, για τη νέα χρηματοοικονομική χρήση 2022 - 2023, περιλαμβάνονται η ικανοποίηση των αναγκών των ανθρώπων που επιλέγουν τα προϊόντα της για την καθημερινή φροντίδα του σπιτιού και της οικογένειάς τους, εστιάζοντας στη δημιουργία καινοτομίας στη σωστή αξία, η εξασφάλιση της διαθεσιμότητας των προϊόντων της μέσα από μια ανθεκτική και ευέλικτη εφοδιαστική αλυσίδα, καθώς και η ανταπόκρισή της στις ανάγκες της κοινωνίας και του περιβάλλοντος στην Ελλάδα.
Όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας που καταχωρήθηκαν την περασμένη εβδομάδα στο ΓΕΜΗ, στη χρήση 2021-2022 (01/07/2021 έως 30/06/2022), οι καθαρές πωλήσεις ανήλθαν σε 276 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας βελτίωση κατά 8,4%. Εντυπωσιακή άνοδο κατέγραψε και η κερδοφορία της εταιρείας, με τα προ φόρων κέρδη να διαμορφώνονται στα 18,50 εκατ. ευρώ, έναντι 5,85 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση και τα καθαρά κέρδη να ανέρχονται στα 14,16 εκατ. ευρώ έναντι 3,23 εκατ. ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα.
«Υγιής η πορεία της εταιρείας»
«Αν και μέρος της ποσοστιαίας μεταβολής των κερδών προ φόρων οφείλεται σε μεταβολή λογιστικής πολιτικής, τα αποτελέσματα καταδεικνύουν την υγιή πορεία της εταιρείας και την ανθεκτικότητά της απέναντι στις σύγχρονες προκλήσεις οι οποίες το 2022 κλιμακώθηκαν ακόμη περισσότερο. Οι συνεχιζόμενοι κραδασμοί από την πανδημία, σε συνδυασμό με το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία επέφεραν ακόμα μεγαλύτερη κρίση σε όλα τα επίπεδα», σχολιάζει η διοίκηση της Procter & Gamble Ελλάς, αποτιμώντας την τρέχουσα οικονομική συγκυρία.
Για τον λόγο αυτό, στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων της παραμένει η εστίαση στην καινοτομία σε όλες τις κατηγορίες των προϊόντων της, ενώ την ίδια στιγμή η διατήρηση της ομαλότητας στην εφοδιαστική αλυσίδα αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα της εταιρείας προκειμένου να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη τροφοδοσία της αγοράς με τα απαραίτητα προϊόντα υγείας και υγιεινής που οι καταναλωτές χρειάζονται στην καθημερινότητά τους.
Απόρροια των προκλήσεων αυτών ήταν και η συμπίεση του μικτού περιθωρίου κέρδους (-1,4%) προκειμένου η Procter & Gamble Ελλάς να συνεχίσει, σύμφωνα με τη διοίκηση, «να επενδύει στην επικοινωνία και ανάδειξη της καινοτομίας της αλλά και στη δημιουργία αξίας για το εμπόριο και τους καταναλωτές».
Ταυτόχρονα, όπως σημειώνεται, η εταιρεία δεν σταμάτησε να επενδύει σε προγράμματα με θετικό αντίκτυπο στο περιβάλλον και την κοινωνία (13 πάρκα τσέπης σε 1,5 χρόνο για πιο βιώσιμες πόλεις, Pampers Preemies στα μαιευτήρια για τα πρόωρα μωρά, Ariel Ithaca για στήριξη των άστεγων συνανθρώπων μεταξύ άλλων).
Το συνολικό ύψος των δαπανών για προβολή και διαφήμιση διαμορφώθηκε στα 51,8 εκατ. ευρώ στη χρήση που έληξε στις 30/6/2022 έναντι 50,9 εκατ. ευρώ πέρυσι αντανακλώντας τη σταθερή προσήλωση της εταιρείας στην προβολή και υποστήριξη των προϊόντων της. Παράλληλα, μέσα από τη βελτιστοποίηση των εσωτερικών διαδικασιών και την επένδυση σε νέες τεχνολογίες, τα έξοδα διοικητικής λειτουργίας (εξαιρουμένων των προβλέψεων) μειώθηκαν σε 7,4 εκατ. ευρώ έναντι 7,9 εκατ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση.
Διανομή μερίσματος
Εκτιμώντας το ύψος των αδιανέμητων κερδών, την κερδοφορία της παρούσας χρήσης αλλά και τις θετικές προοπτικές για την επόμενη χρήση η εταιρεία προτείνει τη διανομή μερίσματος προς τον εταίρο. Το ύψος του προτεινόμενου μερίσματος είναι 17,41 εκατ. ευρώ ή αλλιώς 235,65 ευρώ ανά εταιρικό μερίδιο.
Ποσό ύψους 3,44 εκατ. ευρώ προέρχεται από κέρδη προηγουμένων χρήσεων, ενώ ποσό 13,96 εκατ. ευρώ από τα κέρδη της παρούσας χρήσης.
Να σημειωθεί εδώ ότι η P&G αγγίζει καθημερινά με τα προϊόντα της 5 δισ. ανθρώπους παγκοσμίως και στην Ελλάδα 3 εκατ.