Προβληματισμός για τους στόχους μείωσης των κόκκινων δανείων 

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Προβληματισμός για τους στόχους μείωσης των κόκκινων δανείων 

Ούτε ένας μήνας δεν έκλεισε από την ημέρα που οι τράπεζες δεσμέυτηκαν για τους στόχους μείωσης των κόκκινων δανείων, και ήδη άρχισαν να εκφράζουν αμφιβολίες για το κάτα πόσο αυτοί μπορεί να επιτευχθούν.

Το πρόβλημα εντοπίζεται κατά κύριο λόγο στις δυσκολίες που συναντά η εφαρμογή του νέου κώδικα δεοντολογίας που πρέπει να εφαρμόσουν οι τράπεζες καθώς και στο πολεμικό σκηνικό που έχει στηθεί για την ματαίωση των πλειστηριασμών.

Οι διοικήσεις των πιστωτικών τραπεζών έχουν δεσμευτεί τόσο έναντι του SSM όσο και έναντι της Τραπέζης της Ελλάδος προκειμένου να μειώσουν τα προβληματικά δάνεια κατά 40 δισ.ευρώ εντός των επομένων τρεισήμισι ετών. Σε γενικές γραμμές το πρόγραμμα μείωσης που έχει εγκριθει περιλαμβάνει κατά 70% μακροχρόνιες ρυθμίσεις και αναδιαρθρώσεις και κατά 30% πωλήσεις δανείων ή collaterals, ή ρευστοποιήσεις.

Πρώτος στόχος των τραπεζών ήταν η προσέγγιση των στρατηγικών κακοπληρωτών. Ομως το βασικό όπλο εκφοβισμού των τραπεζών δηλαδή η απειλή του πλειστηριασμού έχει αρχίσει να χάνει πλέον την αποτελεσματικότητα του μετά το μαζικό κίνημα που έχει αναπτυχθεί για την ματαίωση τους. Ετσι η επικοινωνία των τραπεζών με τους δανειολήπτες αυτούς, τηλεφωνικά ή μέσω επιστολών προκειμένου να αποφευχθεί ο χαρακτηρισμός τους ώς μη συνεργασίμους δεν αποφέρει τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα.

Την ίδια ώρα ο ο Υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Γιώργος Σταθάκης, θα εγκαινιάσει αυριο τα κεντρικά γραφεία της νεοσύστατης Ειδικής Γραμματείας Ιδιωτικού Χρέους. Επικεφαλής της Γραμματείας θα είναι ο Φ.Κουρμούσης και κύρια αποστολή της θα είναι η ενημέρωση και εξυπηρέτησης των δανειοληπτών. Θα εχει την ευθύνη λειτουργίας τηλεφωνικού κέντρου για την υποστήριξή τους, και θα μεριμνά για την ομαλή λειτουργία του δικτύου 30 τοπικών Κέντρων Ενημέρωσης – Υποστήριξης Δανειοληπτών (ΚΕΥΔ) σχεδιάζοντας προγράμματα πληροφόρησης και ευαισθητοποίησης των ενδιαφερόμενων φορέων και του κοινού καθώς και προώθησης των συμμετοχικών διαδικασιών.

Τα κέντρα αυτα θα παρέχουν Ενημέρωση» και «υποστήριξη» στους δανειολήπτες, που βρίσκονται σε αδυναμία να εξυπηρετήσουν τα δάνεια τους. Τα κέντρα αυτά στόχο έχουν να βοηθήσουν τους δανειολήπτες και να τους κατευθύνουν στις καλύτερες δυνατές για αυτούς λύσεις. Βέβαια αυτό προυποθέτει ότι οι Τράπεζες εφαρμόζοντας τον κώδικα δεοντολογίας θα προτείνουν εναλλακτικές λύσεις/ ρυθμίσεις στους συνεργαζόμενους δανειολήπτες.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider