Βιώσιμος ο East Med

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Βιώσιμος ο East Med

Έντονη κινητικότητα τουλάχιστον σε επίπεδο διαβεβαιώσεων ότι ο αγωγός East Med είναι βιώσιμος επικρατεί το τελευταίο διάστημα με το υπουργείο και τους εμπλεκόμενους φορείς (ΔΕΠΑ, IGI Poseidon κλπ) να παρουσιάζουν τις προοπτικές του έργου. Ο υπουργός Ενέργειας, Πάνος Σκουρλέτης κατά την παρουσίαση των συμπερασμάτων προ της Μελέτης Εφαρμογής (Pre-FEED) τεχνικών και οικονομικών μελετών για τον αγωγό EastMed, που συγχρηματοδοτούνται από τον ευρωπαϊκό μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη», τόνισε ότι ο ΕastMed μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά με άλλες επιλογές μεταφοράς, συνθέτοντας ένα σενάριο αμοιβαίου οφέλους.

Παράλληλα, ο Συντονιστής Διευθυντής Διεθνών Δραστηριοτήτων της ΔΕΠΑ, κ. Καραγιαννάκος, μιλώντας στο ελληνοαραβικό συνέδριο αναφέρθηκε στις προοπτικές μεταφοράς του αερίου της Αν. Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής προς την Ευρώπη τονίζοντας ότι: «το αέριο του East Med θα χρειαστεί να είναι ανταγωνιστικό. Οι πρόσφατες μελέτες που ολοκληρώθηκαν έδειξαν ότι ο αγωγός είναι τεχνικώς και οικονομικώς βιώσιμος, ενώ προσφέρει ανταγωνιστικά τέλη μεταφοράς».

Ο κ. Καραγιαννάκος σημείωσε ότι η διοίκηση της ΔΕΠΑ έχει προτεραιότητα την ανάπτυξη των σχέσεων με τους ξένους εταίρους της, καθώς η εξασφάλιση διαφοροποιημένων πηγών αερίου είναι κρίσιμης σημασίας. Όπως εκτίμησε, μέσα στα επόμενα 15 χρόνια, η Ελλάδα θα χρειαστεί περισσότερο αέριο, μέσω και της επέκτασης του εγχώριου δικτύου από τη ΔΕΠΑ. Η κίνηση αυτή αναμένεται να δημιουργήσει 50.000 νέες συνδέσεις και να αυξήσει τη ζήτηση κατά 0,6 δις. κ.μ.

Σχετικά με το Νότιο Διάδρομο, σημείωσε ότι ο Νότιος Διάδρομος δεν αφορά μονάχα την μεταφορά του αερίου της Κασπίας, αλλά και άλλων πηγών όπως η Αν. Μεσόγειος και η Μέση Ανατολή.

Aκόμη, ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ, Θόδωρος Κιτσάτκος, μιλώντας στο Ελληνορωσικό Ενεργειακό Φόρουμ σημείωσε ότι ο αγωγός είναι βιώσιμος ενώ απηύθυνε έκκληση προς τους ιδιώτες επενδυτές να κατευθυνθούν προς τα έργα του φυσικού αερίου καθώς η αγορά είναι έτοιμη.

Ο αγωγός EastMed περιλαμβάνεται στη λίστα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με τα Έργα Ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος (Projects of Common Interest), βάσει του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 347/2013. Τη διετία 2011-2012, η ΔΕΠΑ διερεύνησε τη δυνατότητα κατασκευής του αγωγού Eastern Mediterranean Pipeline (East Med), με αρχικό σχεδιασμό τη μεταφορά 8 δισ. κυβ. μέτρων ετησίως, ισραηλινό και κυπριακό αέριο από τα κοιτάσματα της Λεβαντίνης. Η αφετηρία του θα είναι υποθαλάσσια από τα κοιτάσματα προς το Βασιλικό της Κύπρου, στη συνέχεια θα συνεχίζει την όδευσή του προς τις ακτές της Κρήτης, και ακολούθως, μέσω της Πελοποννήσου και της Δυτικής Ελλάδος, προς την Ιταλία, μέσω του αγωγού IGI-Poseidon (ΠΟΣΕΙΔΩΝ).

Με βάση τις μελέτες που έχουν εκπονηθεί, έχει επιβεβαιωθεί ότι το έργο είναι απολύτως εφικτό τεχνικά, ενώ, παρόμοια έργα, είτε έχουν ήδη κατασκευαστεί (αγωγός Medgas Αλγερία - Ισπανία), είτε είναι σε φάση έναρξης κατασκευής (αγωγός Galsi Αλγερία – Ιταλία).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider