«Κόντρα» στο δυσμενές μακροοικονομικό περιβάλλον κατάφερε να κινηθεί η METRO ΑΕΒΕ το 2022, με ταυτόχρονη αύξηση τζίρου και κερδοφορίας.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση των ετήσιων οικονομικών της οι ενοποιημένες καθαρές πωλήσεις έφτασαν τα 1.501 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 9,5% ενώ τα EBITDA ανήλθαν σε 60,5 εκατ. ευρώ έναντι 53,4 εκατ. ευρώ το 2021, σημειώνοντας αύξηση 13,3%.
Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 28,4 εκατ. ευρώ έναντι 22,4 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, με αύξηση 26,8%.
Ωστόσο, όπως επισημαίνει η METRO στην ανακοίνωση της τα οικονομικά αποτελέσματα επηρεάζονται από τις αυξημένες πληθωριστικές τάσεις της χρονιάς που πέρασε (το 2022 ο πληθωρισμός τροφίμων έκλεισε στο 11,4%) και τα αυξημένα λειτουργικά κόστη.
Μόνο για την ενέργεια, το πρόσθετο κόστος έφτασε τα 8,9 εκατ. ευρώ συγκριτικά με το 2021, ενώ το πρόσθετο κόστος του 2021 ήταν επιπλέον 8,3 εκατ. ευρώ, παρά τις επιδοτήσεις και τις σημαντικές επενδύσεις που υλοποιούνται επί σειρά ετών από τη METRO και την καθιστούν την πιο «πράσινη» εταιρεία του κλάδου.
Τα Mymarket κινήθηκαν θετικά, επηρεασμένα από τις πληθωριστικές πιέσεις με μικρή μείωση πωλήσεων σε όγκο, ακολουθώντας την εικόνα του κλάδου των σούπερ μάρκετ. Στον τομέα της χονδρικής, τα METRO Cash&Carry παρουσίασαν σημαντική αύξηση των πωλήσεων λόγω της ανόδου του τουρισμού και της μεγάλης διείσδυσης της αλυσίδας στον κλάδο της Ho.Re.Ca.
Επισημαίνεται ακόμα, πως παρά το γεγονός ότι οι προκλήσεις του νέου οικονομικού περιβάλλοντος και η αύξηση του κόστους λειτουργίας επηρέασαν τα οικονομικά της αποτελέσματα, η METRO αποτιμά θετικά άλλη μία χρονιά. Σε μία γενικότερη συνθήκη πίεσης των περιθωρίων κέρδους σε όλο τον κλάδο, η εταιρεία πέτυχε αυξημένη κερδοφορία σε σχέση με το 2021, γεγονός που απορρέει από τον στρατηγικό σχεδιασμό και τις επενδυτικές κινήσεις που ακολούθησαν την εξαγορά της Βερόπουλος προ ετών, που τώρα σταδιακά αποδίδουν.