Κομβικό ζήτημα για τον τουρισμό η βιωσιμότητα - «Αγκάθι» η έλλειψη εργατικού δυναμικού

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Κομβικό ζήτημα για τον τουρισμό η βιωσιμότητα - «Αγκάθι» η έλλειψη εργατικού δυναμικού
Οι νέες προκλήσεις που αφορούν το ενεργειακό κόστος, τη βιωσιμότητα, τις νέες τάσεις αλλά και την κατάσταση με το εργατικό δυναμικό, στο μικροσκόπιο του συνεδρίου του insider.gr και της Liquid Media.

Στις νέες προκλήσεις που αφορούν το ενεργειακό κόστος, τη βιωσιμότητα, τις νέες τάσεις αλλά και την κατάσταση με το εργατικό δυναμικό, κλήθηκαν να απαντήσουν οι Σπύρος Διβάνης, CEO Divani Collection Hotels, Κωνσταντίνος Ζήκος, Αντιπρόεδρος του Ομίλου HotelBrain, Γιάννης Τσίχλης, Διευθυντής Corporate Affairs της Grecotel, Μάνος Μπορμπουδάκης, COO Metaxa Hospitality Group και Μαρίνα Σπυριδάκη Διευθύντρια Επικοινωνίας της Aegean, στο 2o International Business & Tourism Conference που διοργάνωσε το insider.gr και η Liquid Media για δεύτερη συνεχόμενη χρόνια.

Sustainability

Ο κ. Διβάνης τόνισε πως ήταν το Divani ήταν η πρώτη αλυσίδα ξενοδοχείων που υπέγραψε το Sustainable Travel Ρlegde που υποστηρίζει δράσεις γύρω από το ESG. Ταυτόχρονα, υποστήριξε πως η ευαισθητοποίηση του κόσμου οδήγησε στην εντατικοποίηση των εν λόγω δράσεων ώστε ο πλανήτης να γίνει πιο βιώσιμος. Μάλιστα, το κέντρο θαλασσοθεραπείας στη Βουλιαγμένη εδώ και 2 χρόνια έχει λάβει όλες τις απαραίτητες εγκρίσεις.

Από την πλευρά του, ο κ. Ζήκος επεσήμανε πως το κράτος έχει μια σειρά από εργαλεία που δεν είναι αρκετά ώστε να γίνει πράξη η βιωσιμότητα, επομένως επαφίεται στον ιδιωτικό τομέα να αναλάβει πρωτοβουλίες. Κατά τον ίδιο, υπάρχουν δύο αρχές:

  1. Η ηθική του ίδιου του επιχειρηματία στο ζήτημα της ευζωίας
  2. Αυτοπεριορισμός ή προσαρμογή στις ανάγκες χωρίς να υπάρχει κρατική εντολή ή απαγόρευση

Με τη σειρά της, η κα Σπυριδάκη υπογράμμισε πως η ηγεσία της αεροπορικής εταιρίας έχει αναλάβει δράση χρόνια τώρα γιατί «βλέπει μπροστά και έχει ιδιαίτερη άποψη για τη βιωσιμότητα». Μάλιστα, είναι της αντίληψης πως «πρέπει να επιστρέφεις στην κοινωνία και το περιβάλλον τα οφέλη που δίνουν οι επιβάτες με την επιλογή τους». Προτεραιότητα της Aegean είναι η ανανέωση του στόλου της με περιβαλλοντικό πρόσημο, ενώ έχουν γίνει πράξη και οι πτήσεις με βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF).

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο κ. Μπορμπουδάκης που δήλωσε πως και για την Metaxa Hospitality Group, η βιωσιμότητα είναι διαχρονική προτεραιότητα ώστε και ο πελάτης να γνωρίζει πως οτιδήποτε έρχεται στην κατοχή του έχει θετικό περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα.

O κ. Τσίχλης σημείωσε πως το sustainability θα καθορίσει το μέλλον και η Grecotel από την Κρήτη έχει επενδύσει σε αυτή την κατεύθυνση. Οι προκλήσεις αφορούν ένα καινούργιο τοπίο, στο οποίο υπάρχει «ο ψηφιακός μετασχηματισμός, μια νέα νομοθεσία στην Ευρώπη που εάν δεν έχεις συγκεκριμένες προϋποθέσεις δεν θα μπορείς να δανείζεσαι» ενώ «πρέπει να επιστρέφεις οφέλη στις τοπικές κοινωνίες». Έκανε λόγο για ένα αδόμητο περιβάλλον με τις μεγάλες επιχειρήσεις να μην ξέρουν πού να κινηθούν με βάση το labelling, ενώ οι εν λόγω εταιρίες σε αυτό το κομμάτι εξαιρούνται από τις ευρωπαϊκές επιδοτήσεις. «Υπάρχουν πολλά θέματα που πρέπει να διορθωθούν στον κλάδο» εκτίμησε.

Εργατικό δυναμικό

Για την έλλειψη εργατικού δυναμικού, ο κ. Διβάνης εξήγησε πως η πανδημία επηρέασε την κατάσταση, όμως το 2023 τα πράγματα εξομαλύνονται. «Ουκ εν τω πολλώ το ευ» ανέφερε, διευκρινίζοντας πως δεν έχει ιδιαίτερη σημασία το μέγεθος του προσωπικού, αρκεί να διαθέτει ικανότητες και να αποδίδει στα καθήκοντά του. Το πρόβλημα στην Ελλάδα σύμφωνα με τον ίδιο είναι πως ενώ παλιά αναπτυχθήκαμε τουριστικά και φτιάξαμε ξενοδοχεία, πλέον δεν υπάρχουν σχολές σαν το ΑΣΤΕΡ (Ανώτερη Σχολή Τουριστικής Εκπαίδευσης Ρόδου) και η πολιτεία πρέπει να ενσκήψει στο ζήτημα.

Παράλληλα, ο κ. Ζήκος επεσήμανε πως η HotelBrain έχει ιδρύσει ΙΕΚ για την εκπαίδευση και την κατάρτιση προσωπικού καθώς δεν υπάρχουν ανάγκες για διευθυντές ή ανώτερα στελέχη, αλλά πρέπει να προηγηθεί όλη διαδικασία της επαγγελματικής αναρρίχησης.

H κα Σπυριδάκη παρατήρησε πως πέρυσι ειδικά αλλά και ίσως και φέτος να γίνει αντιληπτή η έλλειψη εργατικού δυναμικού, ενώ η Aegean από το 2018 έχει πρόγραμμα υποτροφιών πιλότων και το ίδιο προσπαθεί να κάνει για τους τεχνικούς και το προσωπικό καμπίνας.

«Η συνταγή είναι απλή: για την Metaxa Hospitality Group ο άνθρωπος είναι το #1 σημαντικότερο περιουσιασικό στοιχείο που έχουμε και λειτουργούμε γύρω από αυτόν σε ό,τι κι αν κάνουμε» ήταν η απάντηση του κ. Μπορμπουδάκη στο θέμα της έλλειψης εργατικού δυναμικού, το οποίο μάλιστα είναι challenging.

Ο κ. Τσίχλης ανέφερε πως το μοντέλο της Grecotel είναι «δημιουργώ ανθρώπους για την επόμενη ημέρα». Το προσωπικό της εταιρίας είναι 6.700 άτομα σε 40 ξενοδοχεία σε 15 προορισμούς και η αίσθηση πως «ανοίγεις το σπίτι σου, είναι το concept της φιλοξενίας» είναι κάτι που έχει πετύχει η εταιρία. «Οι ομάδες, οι άνθρωποι, όλα έχουν ονοματεπώνυμο και πρόσωπο. Ο τουρισμός έχει πρόσωπο» υπογράμμισε και πρόσθεσε πως η Grecotel είχε ελάχιστα προβλήματα από ελλείψεις προσωπικο. Ωστόσο, επεσήμανε πως αυτό είναι ένα φαινόμενο που αφορά κυρίως τους νέους και το κατά πόσο βλέπουν οικονομική προοπτική και ανέλιξη στην καριέρα τους μέσα από τη δουλειά που κάνουν.

International Business & Hospitality Conference of Insider.gr

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Χωμενίδης στο συνέδριο Insider: Κίνδυνος για το τουριστικό προϊόν η «υπεραλίευση» του αποθέματος

Κικίλιας: Ισχυρή χρονιά το 2023 - Κοντά στα 19 δισ. ευρώ τα τουριστικά έσοδα

Μαντζούφας στο συνέδριο Insider: Αναβαθμίζεται το τουριστικό προϊόν μέσω του ΤΑΑ με 600 εκατ. σε επενδυτικά σχέδια

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider