Καθώς οι οικονομικοί διευθυντές (CFO) και οι εκτελεστικές τους ομάδες προσπαθούν να επιτύχουν τους στόχους του δεύτερου τριμήνου και ενσκήπτουν στις προκλήσεις του τρίτου τριμήνου, οι πιέσεις που αφορούν στις δεσμεύσεις του ESG (Περιβαλλοντικά, Κοινωνικά και Εταιρικής Διακυβέρνησης κριτήρια) μπορεί να απομακρύνουν την παραγωγικότητα από τους περιορισμένους πόρους των οργανισμών τους.
Ο δείκτης εταιρικής ισότητας (CEI), ένα σύστημα αξιολόγησης ξεχωριστό από τα έσοδα και την αναγνώριση της επωνυμίας, προωθεί τις συζητήσεις γύρω από τη διαφορετικότητα, την ισότητα και την ένταξη (DEI) στο χώρο εργασίας. Η εμφάνισή του είναι απόδειξη της συνεχιζόμενης επέκτασης και ασάφειας του ESG και των υποσυνόλων του.
Αυτοί οι τομείς, πολλοί από τους οποίους υπάγονται σε ξεχωριστές διευθύνσεις απαιτούν γρήγορες αλλαγές σε εσωτερικές και εξωτερικές λειτουργίες. Αυτές οι αλλαγές, σύμφωνα με στοιχεία, ασκούν πίεση σε πολλούς επικεφαλής επιχειρήσεων οι οποίοι ήδη διαχειρίζονται πολλά δύσκολα εταιρικά θέματα.
Σύμφωνα με την έκθεση προοπτικής του δευτέρου τριμήνου του 2023 του CFO όλα τα στελέχη - όχι μόνο οι CFO - αισθάνονται πιέσεις για την τήρηση των κριτηρίων ESG. Το 94% των στελεχών που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι συμφωνούν απόλυτα ή σε κάποιο βαθμό ότι αισθάνονται εξωτερική πίεση να δώσουν προτεραιότητα στις πρωτοβουλίες ESG στις εταιρείες τους.
Το ESG απέναντι σε ποικίλες προκλήσεις
Η μείωση του κόστους εξακολουθεί να αποτελεί το βασικό θέμα που απασχολεί τους υπευθύνους των επιχειρήσεων το 2023, καθώς οι εταιρείες δίνουν προτεραιότητα στην αποτελεσματικότητα. Ωστόσο, οι δαπάνες αναμένεται να αυξηθούν σε όλους τους τομείς των επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένων της παραγωγής, των πωλήσεων, του μάρκετινγκ και της τεχνολογίας.
Επιπλέον, η τεχνητή νοημοσύνη και η άνοδος του ChatGPT έγιναν πρωτοσέλιδα το πρώτο τρίμηνο του 2023, κάτι που αντικατοπτρίζει το έντονο ενδιαφέρον πολλών ερωτηθέντων για την χρήση της AI. Περισσότερα από τα δύο τρίτα των στελεχών πιστεύουν ότι η χρήση τεχνητής νοημοσύνης των εταιρειών τους θα αυξηθεί φέτος.
Με την κοινωνική και πολιτική αντίδραση να γίνεται αισθητή από τις εταιρείες που έχουν προσανατολιστεί σε μεγάλο βαθμό σε επιδιώξεις εμπνευσμένες από το ESG, οι CFO πρέπει να παραμείνουν ενήμεροι για τις προτεραιότητες των εταιρειών τους. Ενώ ορισμένοι μπορεί να προσπαθούν να προσελκύσουν επενδυτές με υψηλές βαθμολογίες CEI, άλλοι μπορεί να επικεντρωθούν στην αναγνώριση της επωνυμίας και στη διατήρηση της ικανοποίησης των πελατών.
Οι επικεφαλής επιχειρήσεων που επιθυμούν να διατηρήσουν τις πωλήσεις σε υψηλά επίπεδα αλλά ταυτόχρονα να διατηρήσουν τις (θετικές) αντιλήψεις των πελατών αλλά και την έννοια της βιωσιμότητας, θέτουν το ESG την πρώτη γραμμή. Η γνώση του κοινού-στόχου και της πελατειακής βάσης του οργανισμού είναι εξαιρετικά σημαντική. Λίγες εταιρείες μπορούν να αντέξουν οικονομικά τις επιπτώσεις πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων που αντιμετωπίζουν εκείνοι που επικρίνονται επειδή προέβησαν σε υπερβολικές δηλώσεις για τις πρωτοβουλίες τους.