Καθημερινή συνήθεια είναι τα καταστήματα καφέ για το 28% των Ελλήνων, είτε για επιτόπια κατανάλωση είτε στο χέρι, ενώ το 39% επισκέπτεται κάποιο κατάστημα έως και τρεις φορές την εβδομάδα. Το 27% πάει για καφέ λιγότερο από δύο φορές τον μήνα, ενώ μόλις το 5% δηλώνει ότι δεν πηγαίνει ποτέ για καφέ έξω. Τα αποτελέσματα αυτά της έρευνας της Focus Bari δείχνουν το πόσο αγαπημένη συνήθεια είναι ο καφές από τα καταστήματα για τους Έλληνες.
Τα καταστήματα καφέ είναι πιο δημοφιλή σε άντρες και νεαρές ηλικίες. Με το 33% των ανδρών να πηγαίνει σε κάποιο κατάστημα καθημερινά ή σχεδόν καθημερινά και το 37% μία έως τρεις φορές την εβδομάδα. Τα αντίστοιχα ποσοστά στις γυναίκες είναι 23% και 42%. Πιο συχνοί θαμώνες πάντως είναι οι Θεσσαλονικείς με πάνω από 1 στους 3 (34%) να επισκέπτεται καθημερινά ή σχεδόν καθημερινά κάποιο κατάστημα, όταν στην Αθήνα το αντίστοιχο ποσοστό είναι 27% και στην Περιφέρεια 28%.
Βασικό κριτήριο η τιμή και μετά η καθαριότητα
Τα τρία βασικά κριτήρια για την επιλογή αγαπημένου καταστήματος καφέ είναι οι λογικές τιμές και το λεγόμενο value for money («να αξίζει τα λεφτά του») καθώς και η ποιότητα και η εξυπηρέτηση του μαγαζιού. Αντίστοιχα η πτώση της ποιότητας του καφέ, το απεριποίητο ή και βρώμικο περιβάλλον, καθώς και το αδιάφορο αγενές προσωπικό είναι οι βασικοί λόγοι εγκατάλειψης του αγαπημένου καταστήματος καφέ.
Μια αναπτυσσόμενη αγορά
Παρά τις αυξήσεις των τιμών που πλησιάζουν ή και ξεπερνούν 20% σε σχέση με πριν από το ξέσπασμα της ενεργειακής κρίσης, ο καφές αποτελεί καθημερινή συνήθεια για τη συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων. Και αυτό φαίνεται και από πανελλαδική έρευνα που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα για λογαριασμό της Ελληνικής Ένωσης Καφέ (ΕΕΚ) πάνω από οκτώ στους δέκα καταναλώνουν καφέ σε καθημερινή βάση και μάλιστα ένας στους δύο εξ αυτών πάνω από μια φορά την ημέρα. Μόλις 5% είναι το ποσοστό όσων δεν πίνουν ποτέ καφέ, ενώ οι περισσότεροι από αυτούς (66%) φροντίζουν να έχουν πάντοτε καφέ στο σπίτι τους. Η αγάπη αυτή για τον καφέ μεταφράζεται, σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς, σε αξία άνω των 4 δισ. ευρώ, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων αφορούν την επιτόπια κατανάλωση στα καταστήματα ή και τα «πακέτα».