Στα 311,3 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν οι πωλήσεις των Καταστημάτων Αφορολογήτων Ειδών (Duty Free) στη χώρα μας το 2022, έναντι 161,1 εκατ. ευρώ το 2021 λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης και την επέκταση της τουριστικής περιόδου.
Το 2022 ήταν και χρονιά ανάκαμψης μετά από την πανδημία για την εταιρεία του ομίλου Dufry που έχει τo αποκλειστικό δικαίωμα πώλησης αφορολογήτων και αδασμολόγητων ειδών από διεθνείς αερολιμένες, χερσαίους μεθοριακούς σταθμούς και λιμένες της χώρας μέχρι την 1η Ιανουαρίου του 2048, καθώς οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2019, του τελευταίου χρόνου πριν από την εμφάνιση της πανδημίας.
Τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 38,2 εκατ. ευρώ από 13,7 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ το προσαρμοσμένο EBITDA ανήλθε στα 72,8 εκατ. ευρώ από 34,4 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων το 2019 ήταν 43 εκατ. ευρώ.
Οι πωλήσεις στα αεροδρόμια για την εταιρεία ανήλθαν το 2022 σε 231,6 εκατ. ευρώ έναντι 120,3 εκατ. ευρώ το 2021 σημειώνοντας αύξηση 93%, ενώ για τον όμιλο (περιλαμβάνονται και οι πωλήσεις της θυγατρικής ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΔΙΑΝΟΜΕΣ) ανήλθαν σε 234,4 εκατ. ευρώ σε σχέση με 121,4 εκατ. ευρώ το 2021.
Οι πωλήσεις στα λιμάνια ανήλθαν σε 9,9 εκατ. ευρώ από 2,2 εκατ. ευρώ το 2021 σημειώνοντας αύξηση 342%.
Οι πωλήσεις στα σύνορα ανήλθαν σε 56,2 εκατ. ευρώ έναντι 28,8 εκατ. ευρώ το 2021 σημειώνοντας αύξηση 95%.
Εντός του 2022 ολοκληρώθηκαν επενδύσεις ύψους 3,6 εκατ. ευρώ στα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Σαντορίνης, Μυκόνου και Κω που οδήγησαν στη βελτίωση των πωλήσεων και της κερδοφορίας του 2022 και αναμένεται να συνεχιστεί και το 2023.
Οι προοπτικές για το 2023
Η εταιρεία κρίνει πως οι προοπτικές για το 2023 είναι θετικές, καθώς αναμένεται πως η ενεργειακή κρίση και η άνοδος του πληθωρισμού θα εξομαλυνθούν εντός του έτους, ενώ καταγράφεται σταδιακή βελτίωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης και αυξημένη διάθεση για ταξίδια διεθνώς, παρά τη συσταλτική επίδραση του πληθωρισμού στο διαθέσιμο εισόδημα και ενώ η χώρα μας αποκτά υψηλές θέσεις στην προσέλκυση του τουριστικού ενδιαφέροντος, με τις κρατήσεις να εμφανίζονται υψηλότερες σε σχέση με το 2022.
Σε ό,τι αφορά τα ταξίδια στο γεωγραφικό χώρο της Ευρώπης η ανάκτηση στο πρώτο τρίμηνο του 2023 ανήλθε στο 90% των προπανδημικών επιπέδων, λόγω της ισχυρής ενδοπεριφερειακής ζήτησης, ενώ ειδικά για την Ελλάδα η εταιρεία σημειώνει πως οι προοπτικές του εισερχόμενου τουρισμού για το 2023 είναι ευοίωνες, καθώς ήδη από το πρώτο τρίμηνο υπήρξε πλήρης ανάκτησης σε πτήσεις στα αεροδρόμια της χώρας σε σύγκριση με το 2019.
Ωστόσο, ο πόλεμος στην Ουκρανία και η απάντηση των ευρωπαϊκών χωρών και των ΗΠΑ με τη μορφή οικονομικών κυρώσεων, θα συνεχίσουν να επηρεάζουν την παγκόσμια αγορά, καθώς και την επιβατική κίνηση.