Την επόμενη χρονιά αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία τα νέα καταστήματα ΙΚΕΑ στο Ηράκλειο της Κρήτης και την Πάτρα.
Πρόκειται για καταστήματα μεσαίου μεγέθους, τα οποία εντάσσονται στις προσπάθειες μετασχηματισμού του δικτύου των καταστημάτων ΙΚΕΑ με βάση τα διεθνή πρότυπα . Όπως αποκάλυψε η διοίκηση του ομίλου Fourlis στις αρχές του 2023, ο μετασχηματισμός του δικτύου προβλέπει αφαίρεση των μεγάλων αποθηκευτικών χώρων από τα μεγάλα καταστήματα και μείωση του μεγέθους των καταστημάτων με στόχο τον περιορισμό του κόστους λειτουργίας.
Πέραν των καταστημάτων σε Ηράκλειο και Πάτρα, αναμένεται και το κατάστημα στο Ελληνικό, για το οποίο τα σχέδια είναι πιο μακροπρόθεσμα.
Όπως αποκάλυψε χθες το απόγευμα η επικεφαλής εταιρικών σχέσεων του ομίλου Fourlis, Ελένη Παππά, στο περιθώριο εκδήλωσης για τη νέα διαφημιστική καμπάνια της ΙΚΕΑ, μέχρι τον Μάρτιο του 2024 θα έχει ολοκληρωθεί και η ανακαίνιση στο κατάστημα του αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος, στο οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία μείωσης των τετραγωνικών.
Ταυτόχρονα, το σημείο των παραγγελιών της Κομοτηνής μεταφέρθηκε στην Αλεξανδρούπολη, ενώ τα καταστήματα σε Mall και Πειραιά αναμένεται να ενισχυθούν με αποθήκες, ώστε να διευκολύνεται η εξυπηρέτηση των καταναλωτών. Ειδικά σε ό,τι αφορά το κατάστημα ΙΚΕΑ του Πειραιά, ο όμιλος αναμένει μεγάλη ανάδειξή του σε συνδυασμό με την ανάπτυξη του Πύργου του Πειραιά.
Σύμφωνα με την κυρία Παππά, το 2023 μπορεί να χαρακτηριστεί έτος κανονικότητας μετά τις αναταράξεις των προηγούμενων ετών, χωρίς αυτό να σημαίνει ωστόσο ότι έφτασε στα επίπεδα του 2019, ήτοι πριν το ξέσπασμα της πανδημίας.
Πάγια πολιτική της εταιρείας η μείωση τιμών
Όπως ανέφερε επίσης, υπάρχει μείωση τιμών στα καταστήματα ΙΚΕΑ, η οποία είναι πάγια πολιτική της εταιρείας, ενώ σε συνδυασμό με τις νέες καμπάνιες που θα τρέξουν, θα διατηρηθεί ο ρόλος της ΙΚΕΑ ως ηγέτη στην αγορά.
Σε ό,τι αφορά τη νέα καμπάνια, δρομολογείται ένας επανασχεδιασμός με κεντρικό θέμα την εμπειρία του living, μέρους του οποίου είναι τα σημεία με το σουηδικό φαγητό. Τα προϊόντα φαγητού προσφέρονται ολοκληρωμένα στα καταστήματα ΙΚΕΑ σε Ιωάννινα, Θεσσαλία, Πειραιά και Mall, ενώ όπως εξήγησε η κυρία Παππά, η έλλειψη προσωπικού – κυρίως στην εστίαση – αρχίζει και αποκτά διαστάσεις.
Ο κλάδος λιανικής οικιακού εξοπλισμού και επίπλων του ομίλου Fourlis περιλαμβάνει 20 καταστήματα ΙΚΕΑ διαφορετικών μεγεθών, τα οποία βρίσκονται σε Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία.
Όπως ανακοινώθηκε τον περασμένο μήνα, στο πρώτο εξάμηνο του 2023 οι πωλήσεις του κλάδου λιανικής οικιακού εξοπλισμού και επίπλων αυξήθηκαν σημαντικά κατά 24,4% στα 163,8 εκατ. ευρώ έναντι 131,6 εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο του 2022. Η αύξηση των πωλήσεων υποστηρίχθηκε τόσο από όγκο όσο και από αξία, χάρη στην ηγετική θέση της ΙΚΕΑ, τη βελτίωση των τάσεων της αγοράς, την ομαλοποίηση στην αλυσίδα εφοδιασμού, καθώς και τις θετικές οικονομικές προοπτικές.
Οι πωλήσεις της ΙΚΕΑ στην Ελλάδα, που αντιπροσωπεύουν το 58% των συνολικών πωλήσεων του συγκεκριμένου κλάδου, αυξήθηκαν κατά 22,6% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ενώ οι πωλήσεις της ΙΚΕΑ από τις διεθνείς αγορές αυξήθηκαν κατά 27% σε ετήσια βάση στο πρώτο εξάμηνο του 2023.
Οι αυξημένες πωλήσεις σε συνδυασμό με ένα σταθερά ισχυρό περιθώριο μικτού κέρδους και της λειτουργικής μόχλευσης (operating leverage), οδήγησαν σε σημαντική βελτίωση της κερδοφορίας του κλάδου λιανικής οικιακού εξοπλισμού και επίπλων.