Πλώρη για ένα ισχυρό 2023 έχει βάλει η εταιρεία Sephora, η αλυσίδα καταστημάτων συνώνυμο της περιποίησης και της ομορφιάς.
Ήδη στο πρώτο τετράμηνο του τρέχοντος έτους, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας εμφανίζει αύξηση κατά 58% σε σχέση με τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2022, ενώ την ίδια ώρα το μικτό κέρδος ανέρχεται στο 46% έναντι 44% στην αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Όπως επισημαίνεται στις οικονομικές καταστάσεις της Sephora που καταχωρήθηκαν πριν από μερικά 24ωρα στο ΓΕΜΗ, η αύξηση του τζίρου οφείλεται στην ολική άρση των μέτρων κατά της πανδημίας (έναντι της μερικής άρσης των μέτρων που είχε καταγραφεί τους πρώτους μήνες του 2022), ενώ η απόφαση να υιοθετήσει πολιτική μείωσης των εκπτώσεων οδήγησε σε αύξηση του καθαρού περιθωρίου κέρδους σε 38% το 2023 από 31% το 2022 και μάλιστα χωρίς να επηρεαστούν αρνητικά οι πωλήσεις.
Τι άλλαξε στην πολιτική των εκπτώσεων
Η Sephora προχώρησε σε αλλαγή της πολιτικής των εκπτώσεων, οι οποίες περιορίστηκαν δραστικά εντός του 2022, με αύξηση του καθαρού και κατ’ επέκταση του μικτού περιθωρίου κέρδους.
Σύμφωνα με την εταιρεία, οι καταναλωτές ανταποκρίθηκαν θετικά σε αυτή την αλλαγή πολιτικής και με δεδομένη την επιβράδυνση των επιπτώσεων της υγειονομικής κρίσης στην αγορά, αύξησαν την αγοραστική τους δύναμη.
Αύξηση τζίρου και επιστροφή στην κερδοφορία το 2022
Το 2022, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε στα 54,4 εκατ. ευρώ έναντι 38,85 εκατ. ευρώ το 2021, καταγράφοντας αύξηση κατά 40%, κυρίως λόγο του περιορισμού της παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης που πυροδότησε στις αρχές του 2020 η πανδημία του κορονοϊού.
Το μικτό περιθώριο κέρδους αυξήθηκε στο 44,4% το 2022 από 42,9% το 2021, ενισχυμένο κατά περίπου 7,5 εκατ. ευρώ, το οποίο αποδίδεται στην αύξηση των πωλήσεων.
Παράλληλα, τη χρονιά που μας πέρασε η Sephora επιβεβαίωσε την επιστροφή της στην κερδοφορία, εμφανίζοντας καθαρά κέρδη ύψους 6,29 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών ύψους 2,56 εκατ. ευρώ το 2021.
Τα έξοδα διοίκησης και διάθεσης κατέγραψαν αύξηση κατά περίπου 32% σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη χρήση, καθώς η αύξηση των πωλήσεων επέφερε αύξηση σε όλες τις λειτουργικές δαπάνες όπως ενοίκια, μισθοδοσία και λοιπά έξοδα.
Επενδύσεις ύψους 1,47 εκατ. ευρώ
Μέσα στο 2022 η εταιρεία προχώρησε σε νέες επενδύσεις συνολικής αξίας 1,47 εκατ. ευρώ, από τις οποίες 48 χιλ. ευρώ αφορούσαν στην ανανέωση των κτηριακών της εγκαταστάσεων, συμπεριλαμβανομένου και του ηλεκτρονικού εξοπλισμού, ενώ ένα ακόμη ποσό ύψους 48 χιλ. ευρώ διοχετεύθηκε στην ανάπτυξη και την υλοποίηση πλάνου συντήρησης και ανανέωσης λογισμικού.
Σύμφωνα πάντα με τις οικονομικές καταστάσεις, το 2022 ο καθαρός δανεισμός της εταιρείας μειώθηκε κατά περίπου 99,6% ή κατά 3,3 εκατ. ευρώ και πλέον ανέρχεται στα 12 χιλ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά την καθαρή θέση, τα ίδια κεφάλαια είναι μικρότερα του ενός δευτέρου (1/2) του μετοχικού της κεφαλαίου, γεγονός για το οποίο εφιστάται η προσοχή των μετόχων.
Ο μέσος όρος των απασχολούμενων στην εταιρεία κατά τη διάρκεια της χρήσης του 2022 ανερχόταν σε 333 άτομα έναντι 368 άτομα το 2021.
Πώς ξεκίνησαν όλα…
Η αλυσίδα καταστημάτων Sephora ξεκίνησε στη Γαλλία το 1970, ενώ από το 1997 έγινε μέρος του Moet Hennessy Louis Vuitton Group (LVMH Group), του μεγαλύτερου ομίλου πολυτελείας στον κόσμο.
Σήμερα, η Sephora διαθέτει περισσότερα από 600 καταστήματα στην Ευρώπη και περίπου 1900 καταστήματα διεθνώς σε 29 χώρες σε όλο τον κόσμο.
Στην Ελλάδα υπάρχουν ήδη 34 καταστήματα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Ρόδο, Κέρκυρα, Χανιά, Ηράκλειο, Σέρρες, Βόλο, Πάτρα, Χαλκίδα, Τρίκαλα, Αγρίνιο, Καβάλα, Μύκονο, Βέροια, Ιωάννινα, Ξάνθη.