Η κινεζική startup αυτοκινητοβιομηχανία WM Motors η οποία αντιμετώπιζε προβλήματα, κήρυξε πτώχευση, η οποία την καθιστά τελευταίο θύμα στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας.
Η αίτηση πτώχευσης αποκαλύφθηκε σε ανακοίνωση που δημοσιεύτηκε στην εθνική πλατφόρμα αναγγελίας πληροφοριών πτώχευσης επιχειρήσεων της Κίνας.
Η εξέλιξη έρχεται μόλις ένα μήνα αφότου η Apollo Future Mobility Group, που είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ, αποχώρησε από μια συμφωνία εξαγοράς της WM Motor έναντι 2,02 δισ. δολαρίων. Η Apollo επικαλέστηκε την αβεβαιότητα της χρηματοπιστωτικής αγοράς και την άνιση οικονομική ανάκαμψη της Κίνας από την πανδημία.
Η περίπτωση της συγκεκριμένης startup, αντανακλά τον κύκλο ανόδου και κατάρρευσης που παρατηρείται μεταξύ των μικρότερων παικτών στον τομέα των EV (ηλεκτρικών οχημάτων), που αγωνίζονται να επιβιώσουν εν μέσω εκρηκτικού ανταγωνισμού, με εταιρείες όπως η BYD και η Geely να αναδεικνύονται ως οι κυρίαρχες μάρκες αυτοκινήτων στην Κίνα.
Η Κίνα αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά οχημάτων νέας ενέργειας στον κόσμο, με περίπου 100 κατασκευαστές που παράγουν αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα- αριθμός αισθητά μειωμένος από τους περίπου 500 εγγεγραμμένους κατασκευαστές το 2019, όταν οι κρατικές επιδοτήσεις υπερτροφοδοτούσαν τη βιομηχανία.
Η αγορά έχει επίσης εμπλακεί σε έναν άγριο πόλεμο τιμών φέτος, ο οποίος έχει περιορίσει τα περιθώρια κέρδους των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Οι παραδόσεις κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων και plug-in υβριδικών έφτασαν τα 716.000 τον Αύγουστο, σύμφωνα με στοιχεία της China Passenger Car Association, με το μεγαλύτερο μέρος να προέρχεται από κυρίαρχους παίκτες όπως η BYD και η Tesla.