Τη δέσμευσή του για συνέχιση των στρατηγικών επενδύσεων στην Ελλάδα επαναδιατυπώνει ο ιαπωνικός κολοσσός JTI, κατατάσσοντας μάλιστα τη χώρα μας στην πρώτη ομάδα των ευρωπαϊκών χωρών που έχουν επιλεγεί για το λανσάρισμα των νέων του προϊόντων.
Αλλάζοντας κεφάλαιο στην ιστορία της, η JTI ανακοίνωσε χθες, από το Μουσείο της Ακρόπολης, την είσοδό της στην ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά των θερμαινόμενων προϊόντων καπνού, λανσάροντας στην Ελλάδα και ακόμη εννέα χώρες το προϊόν θερμαινόμενου καπνού Ploom.
Σε 25 χώρες θα ταξιδέψει το νέο προϊόν σε μια επένδυση 3 δισ. ευρώ
Σύμφωνα με τον Executive VP Chief Financial Officer της JTI παγκοσμίως, Βασίλη Βωβό, το προϊόν υψηλής τεχνολογίας Ploom παράγεται στην Ιαπωνία και την Πολωνία, ενώ η επένδυση για την κυκλοφορία του σε δέκα χώρες – συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας – ανέρχεται σε 2 δισ. ευρώ. Στόχος είναι η επέκταση του σε 25 συνολικά χώρες του κόσμου σε ορίζοντα τριετίας, με τη συνολική επένδυση να αγγίζει τα 3 δισ. ευρώ.
Με τη φιλοδοξία η JTI να καταστεί πρωταγωνιστής στη δυναμική αγορά των θερμαινόμενων προϊόντων – μια αγορά που μετρά συνολικές πωλήσεις ύψους 14 δισ. παγκοσμίως – ο κ. Βωβός αποκάλυψε πως ο στόχος του ιαπωνικού κολοσσού είναι να κατακτήσει μερίδιο αγοράς της τάξης του 15%. «Υπάρχουν μεγάλες ευκαιρίες ανάπτυξης», τόνισε.
Η επένδυση της JTI στην Ξάνθη και η επόμενη μέρα
Αν και η JTI δραστηριοποιείται στην Ελλάδα από το 1981, έτος ορόσημο αποδείχθηκε το 2018 όταν το εργοστάσιο της ΣΕΚΑΠ στην Ξάνθη πέρασε στον ιαπωνικό όμιλο της Japan Tobacco Inc. Μέσα σε αυτά τα χρόνια, η JTI έχει επενδύσει ποσό άνω των 30 εκατ. στη ΣΕΚΑΠ, με στόχο την αναβάθμιση και περαιτέρω ανάπτυξη του εργοστασίου. Από τότε μέχρι και σήμερα, η παραγωγή του εργοστασίου έχει επταπλασιαστεί, καταγράφοντας αύξηση 112%, ενώ το 76% αυτής εξάγεται σε εννέα ευρωπαϊκές χώρες και συγκεκριμένα σε Ολλανδία, Βέλγιο, Γερμανία, Λουξεμβούργο, Αυστρία, Πορτογαλία, Ισπανία, Ιταλία και Κύπρο.
Ο ιαπωνικός όμιλος στηρίζει τη συμβολαιακή γεωργία στη χώρα μας, ενώ μόνο το 2023 έχει αυξηθεί κατά 5% η προμήθεια φύλλων καπνού από Έλληνες καπνοκαλλιεργητές για τα προϊόντα της JTI διεθνώς. Περί τις 3.000 ελληνικές οικογένειες δίνουν σήμερα την παραγωγή τους στον όμιλο.
«Η δέσμευση και παρουσία μας στην ελληνική αγορά είναι μακρόχρονη», τόνισαν χθες τα μέλη της διοίκησης του ιαπωνικού ομίλου.
Υπάρχει πιθανότητα παραγωγής του Ploom στην Ξάνθη;
Δεδομένου ότι το νέο προϊόν θα εισάγεται στην Ελλάδα από τα εργοστάσια της Ιαπωνίας και της Πολωνίας, τα στελέχη της JTI δέχθηκαν «βροχή» ερωτήσεων για το ενδεχόμενο μελλοντικής παραγωγής του στο εργοστάσιο της ΣΕΚΑΠ.
«Όταν σχεδιάζουμε την παραγωγή ενός προϊόντος κάνουμε προβλέψεις για 4-5 χρόνια. Εάν η παραγωγή προχωρά, μετά θα σκεφτούμε τι θα γίνει στη συνέχεια. Τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει πολύ το γεωπολιτικό ρίσκο κι αυτός είναι ένας παράγοντας που συνδέεται με το πού θα ανοίξουν νέα εργοστάσια. Εμείς θα εξετάσουμε πιθανές επεκτάσεις της παραγωγής, όμως θεωρώ ότι είναι πολύ νωρίς για μια τέτοια συζήτηση», εξήγησε ο κ. Βωβός, προσθέτοντας με νόημα πως «δεδομένου ότι έχουμε καλές σχέσεις με την ελληνική κυβέρνηση, αν αποφασίσουμε να φέρουμε την παραγωγή στην Ελλάδα, δεν θεωρώ ότι θα έχουμε θέμα…».
«Η Ελλάδα με ισχυρή και σταθερή κυβέρνηση και σταθερό πολιτικό περιβάλλον σχεδιάζει το μέλλον», σχολίασε απευθύνοντας χαιρετισμό στη χθεσινή εκδήλωση ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, κάνοντας λόγο για ψήφο εμπιστοσύνης της JTI στη χώρα μας. «Θέλουμε περισσότερες άμεσες επενδύσεις στην Ελλάδα», πρόσθεσε για να συμπληρώσει πως η χώρα μας είναι «πρώτη στην Ευρώπη σε ό,τι αφορά τον ρυθμό αύξησης επενδύσεων στην έρευνα και την καινοτομία». «Διανύουμε πληθωριστική κρίση και αύξηση του κόστους χρήματος στη σκιά γεωπολιτικών εντάσεων κι όμως συνεχίζουμε να αναπτυσσόμαστε. Αυτό πάει να πει πως κάτι καλό γίνεται στην Ελλάδα», ανέφερε ο κ. Σκρέκας.
«Το επιχειρηματικό περιβάλλον στην Ελλάδα έχει βελτιωθεί πολύ», τόνισε από την πλευρά του ο υπουργός Εργασίας, Άδωνις Γεωργιάδης, υπενθυμίζοντας ότι από τη θέση του υπουργού Ανάπτυξης είχε συνεργαστεί στενά με τη JTI.
Για απτά αποτελέσματα της φιλοαναπτυξιακής πολιτικής της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτακη έκανε λόγο ο υφυπουργός Οικονομικών, Χάρης Θεοχάρης, σημειώνοντας πως η αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου που χρειάζεται η χώρα γίνεται τελικά στην πράξη.
«H νέα επένδυση της JTI αποτελεί απόδειξη της εμπιστοσύνης που η Ιαπωνία συνεχίζει να επιδεικνύει προς την ελληνική οικονομία και την επιχειρηματική κοινότητα», ανέφερε ο πρέσβης της Ιαπωνίας στην Ελλάδα Nakayama Yasunori, ενώ ο γενικός διευθυντής του ΣΕΒ, Γιώργος Ξηρογιάννης αναφερόμενος στον ιαπωνικό όμιλο έκανε λόγο για ένα «υπόδειγμα που χρειάζεται η ελληνική βιομηχανία». «Η JTI αποτελεί έναν αξιόπιστο επενδυτή που δραστηριοποιείται στην ακριτική Ελλάδα», συμπλήρωσε.
«H JTI επενδύει δυναμική στην Ελλάδα αποτελώντας έναν σημαντικό παραγωγικό και εξαγωγικό πυλώνα της Ξάνθης», σχολίασε ο πρώην πρωθυπουργός της Ελλάδας και πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Συνεταιριστικής Ένωσης Καπνοπαραγωγών Ελλάδος (ΣΕΚΕ), Κώστας Καραμανλής, προσθέτοντας πως προσβλέπει στη συνέχιση της συνεργασίας μεταξύ ΣΕΚΕ και ιαπωνικού ομίλου.
Η JTI ξεκίνησε στην Ιαπωνία πριν από 125 χρόνια. Σήμερα διαθέτει τα προϊόντα της σε 130 χώρες του κόσμου ενώ ο κύκλος εργασιών της ξεπερνά τα 18 δισ. δολάρια. Με στόχο να διατηρήσει τα ηγετικά της μερίδια αγοράς, δρομολογεί επενδύσεις της τάξης των 40 εκατ. δολαρίων ενώ απασχολεί παγκοσμίως 46.000 εργαζόμενους.
Η JTI διαθέτει στην ελληνική αγορά τις διεθνείς μάρκες Winston, Camel και Old Holborn και τα παραδοσιακά σήματα BF και GR.