Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων - ΕΑΔΗΣΥ, σύμφωνα με πληροφορίες, η κύρια προσφυγή που είχε υποβάλει η κοινοπραξία της Vinci (με Mytilineos) κατά της διαγωνιστικής διαδικασίας της νέας 25ετούς σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού (ΤΑΙΠΕΔ), όπου η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε ανακηρυχθεί προτιμητέος επενδυτής – πλειοδότης.
Υπενθυμίζεται ότι η εκδίκασή της είχε οριστεί για τις 14 Νοεμβρίου, ενώ νωρίτερα, όπως και τότε είχε αναδείξει το insider.gr, θυμίζουμε ότι είχε απορριφθεί και η αρχική αίτηση αναστολής της διαγωνιστικής διαδικασίας. Πλέον, μένει να φανεί αν το σχήμα Vinci – Mytilineos κινηθούν περαιτέρω προσφεύγοντας και στο Συμβούλιο της Επικράτειας, κάτι που θα φέρει προφανώς καθυστέρηση σε διαδικασίες και χρονοδιαγράμματα, καθώς θα εκκρεμούν βήματα προς την ολοκλήρωση του διαγωνισμού (Ελεγκτικό Συνέδριο, Βουλή κ.α.) με την τρέχουσα σύμβαση να λήγει τον Οκτώβριο 2024. Στον προϋπολογισμό για το 2024 που προ ημερών κατατέθηκε αναφέρεται ότι το οικονομικό κλείσιμο προβλέπεται για το Q4 του 2024.
Υπενθυμίζεται ότι το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, έχει ανακηρύξει Προτιμητέο Επενδυτή στον διαγωνισμό για την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για χρονικό διάστημα 25 ετών τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με οικονομική προσφορά 3.270.000.000 ευρώ και Επιλαχόντα Προτιμητέο Επενδυτή την ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S. με οικονομική προσφορά 3.106.000.000 ευρώ.
Η Αττική Οδός είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος μήκους περίπου 70 χλμ., που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης. Αποτελεί τον περιφερειακό οδικό άξονα της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τμήμα της σπονδυλικής στήλης του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής.
Πρόκειται για ένα προαστιακό οδικό δίκτυο και αυτοκινητόδρομο, με δύο ή τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση. Σε ορισμένα τμήματα στο μέσον του αυτοκινητόδρομου, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, κινείται ο προαστιακός σιδηρόδρομος, που δεν αποτελεί μέρος της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.