Τη στρατηγική του για τη Vivartia ξεδιπλώνει το CVC – Οι κινήσεις ματ

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τη στρατηγική του για τη Vivartia ξεδιπλώνει το CVC – Οι κινήσεις ματ
Σε πλήρη εξέλιξη η αναδιοργάνωση του ομίλου Vivartia από το αμερικανικό fund με στόχο τη δημιουργία ενός ακόμη πιο ισχυρού πόλου στην αγορά τροφίμων. Η στρατηγική στους κλάδους - «κλειδιά» και ο στόχος για ακόμη μεγαλύτερα μερίδια αγοράς.

Βήμα βήμα χαράσσει τη νέα εποχή του ομίλου Vivartia ο βασικός μέτοχος CVC Capital Partners, με το αμερικανικό fund να ξεδιπλώνει σταδιακά το όραμά του για τη δημιουργία ενός πανίσχυρου «παίκτη» που θα πρωταγωνιστήσει στις εξελίξεις της επόμενης μέρας στην ευρύτερη αγορά τροφίμων και εστίασης.

Η αναδιοργάνωση της Vivartia βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, κάτι άλλωστε που επιβεβαιώνεται και από την έντονη κινητικότητα των τελευταίων ημερών, με τους Αμερικανούς του CVC να προσβλέπουν, μέσα από στοχευμένες στρατηγικές κινήσεις, στην ακόμη μεγαλύτερη ενίσχυση των μεριδίων αγοράς σε όλους τους κλάδους στους οποίους δραστηριοποιείται ο όμιλος.

Νέο deal στον κλάδο κατεψυγμένων

Όπως επιβεβαιώθηκε χθες οι εξελίξεις στην αγορά των κατεψυγμένων προϊόντων «τρέχουν» ταχύτατα, καθώς η θυγατρική της Vivartia, Μπάρμπα Στάθης, προχώρησε στην εξαγορά του 80% της εταιρείας Χαλβατζής Μακεδονική ΑΒΕΕ, μίας ελληνικής εταιρείας με μακρά και επιτυχημένη παρουσία στον κλάδο της αγροδιατροφής.

Η Χαλβατζής Μακεδονική ΑΒΕΕ ιδρύθηκε το 1972 από τον Βλάση Χαλβατζή, ενώ το 1989 ανέλαβαν και συνέχισαν την ανοδική πορεία της επιχείρησης τα παιδιά του, Βασίλης και Λεωνίδας. Τα βασικά προϊόντα που παράγει και διαθέτει στην αγορά είναι λαχανικά στον ατμό, έτοιμες σαλάτες λαχανικών και οσπρίων και φρουτοσαλάτες χωρίς ζάχαρη, με το σήμα «Αγρόκηπος Χαλβατζή». Επιπλέον, διαθέτει μαρμελάδες, γλυκά κουταλιού και λαχανικά σε άλμη, με τα σήματα «Οικογένεια Χαλβατζή» και «Μακεδονική».

Με την εν λόγω εξαγορά, η Μπάρμπα Στάθης διευρύνει σημαντικά το προϊοντικό της χαρτοφυλάκιο, διεκδικώντας ακόμη μεγαλύτερα μερίδια αγοράς στις κατηγορίες που δραστηριοποιείται.

Να σημειωθεί ότι η Χαλβατζής Μακεδονική ΑΒΕΕ το 2022 είχε κύκλο εργασιών 12,33 εκατ. ευρώ, έναντι 9,92 εκατ. ευρώ το 2021. Τα κέρδη προ φόρων της αυξήθηκαν κατά 24,32% σε ετήσια βάση, ξεπερνώντας τα 1,24 εκατ. ευρώ για το σύνολο του προηγούμενου έτους, έναντι 998 χιλ. ευρώ το 2021, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν στα 988 χιλ. ευρώ αυξημένα κατά 24,88% σε σχέση με το 2021. Το εργοστάσιο της Χαλβατζής Μακεδονική ΑΒΕΕ έχει έκταση 40.000 τ.μ. και εδρεύει στην περιοχή Ριζό της Σκύδρας, στην Κεντρική Μακεδονία.

Συνεχίζοντας διαρκώς να επενδύει στην καινοτομία και τις νέες διατροφικές τάσεις, η Μπάρμπα Στάθης ανακοίνωσε τον Ιανουάριο του 2023 την είσοδό της στην κατηγορία του φυτικού κρέατος, λανσάροντας τη σειρά γευμάτων «360o Plant Based Meals» που συνδυάζει φυτικά κεφτεδάκια από πρωτεΐνη αρακά σε αγαπημένα ελληνικά πιάτα. Η σειρά «360ο Plant Based Meals» αποτελείται από ολοκληρωμένες προτάσεις γευμάτων, ειδικά σχεδιασμένες για τις ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών, οι οποίοι θέλουν να μειώσουν την κατανάλωση πρωτεϊνών ζωικής προέλευσης και να εντάξουν στη διατροφή τους περισσότερες επιλογές γευμάτων από φυτική πρωτεΐνη.

Σημαντικές συνέργειες στον γαλακτοκομικό κλάδο

Στο τέλος της περασμένης εβδομάδας ανακοινώθηκε η πλήρης απορρόφηση της Δωδώνη από τον όμιλο Vivartia, σε μια επενδυτική κίνηση που αναμενόταν εδώ και μήνες. Το CVC είχε αποκτήσει το 78% της ηπειρώτικης γαλακτοβιομηχανίας από το 2021 και πλέον η ρωσική SI Foods αποφάσισε να προχωρήσει στην πώληση και των υπόλοιπων μετοχών της Δωδώνη στη Vivartia, σηματοδοτώντας το τελικό βήμα στη διαδικασία αναδιάρθρωσής της, η οποία διήρκεσε λίγο περισσότερο από 10 χρόνια. Υπενθυμίζεται εδώ ότι μέσω της Vivartia, το CVC ελέγχει και τη Δέλτα.

Η επόμενη μέρα βρίσκει το αμερικανικό fund να ανεβάζει ταχύτητα ως προς την υλοποίηση του φιλόδοξου στόχου του, ήτοι τη δημιουργία ενός ισχυρού πόλου στην εγχώρια γαλακτοβιομηχανία, συνδυάζοντας τα πιο ισχυρά «χαρτιά» που έχουν να επιδείξουν στον κλάδο του γάλακτος και της φέτας, Δέλτα και Δωδώνη αντίστοιχα. Οι πληροφορίες θέλουν τις δύο γαλακτοβιομηχανίες να διατηρούν η καθεμία την αυτόνομη πορεία της, με τις δραστηριότητές τους να υπολογίζεται πως θα λειτουργήσουν συνδυαστικά, ως «συγκοινωνούντα δοχεία», παράγοντας σημαντικές συνέργειες για τη Vivartia και αυξάνοντας τον ανταγωνισμό έναντι των άλλων ισχυρών «παικτών» της εγχώριας γαλακτοβιομηχανίας.

«Εξετάζουμε συνέργειες με τη ΔΕΛΤΑ», δήλωνε στους δημοσιογράφους τον περασμένο Οκτώβριο ο Διευθύνων Σύμβουλος της Δωδώνη Μιχάλης Παναγιωτάκης.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι εντός του 2023 η Δωδώνη ολοκλήρωσε επενδύσεις συνολικού ύψους 7 εκατ. ευρώ, βελτιώνοντας τη «δύναμη πυρός» της τόσο στο εργοστάσιο της Θήβας όπου παράγεται το παραδοσιακό γιαούρτι, όσο και στο εργοστάσιο των Ιωαννίνων όπου παράγεται η φέτα και το τελευταίο διάστημα και τα φυτικά προϊόντα. Παράλληλα, η ιστορική γαλακτοβιομηχανία της Ηπείρου «τρέχει» επενδύσεις και στην ενέργεια.

Όπως έχει αποκαλύψει ο κ. Παναγιωτάκης, το 2023 θα κλείσει με θετικό πρόσημο για την εταιρεία καθώς τα λειτουργικά κόστη εμφανίζουν μείωση κατά 20% από πέρυσι, ενώ ο κύκλος εργασιών αναμένεται ελαφρώς υψηλότερος έναντι του 2022, οπότε και είχε αγγίξει τα 150 εκατ. ευρώ περίπου. Να σημειωθεί άλλωστε ότι το 2022 η ηπειρώτικη γαλακτοβιομηχανία είχε καταγράψει καθαρές ζημιές ύψους 4,5 εκατ. ευρώ, κυρίως λόγω της ανόδου των τιμών των πρώτων υλών.

Στο μεταξύ – και με αφορμή τη συμπλήρωση φέτος 60 χρόνων από την ίδρυσή της – η Δωδώνη προχώρησε στο επαναλανσάρισμα των στραγγιστών της γιαουρτιών, τα οποία έχουν και νέα συνταγή και νέα συσκευασία. Το νέο στραγγιστό γιαούρτι βρίσκεται στα ράφια των σούπερ μάρκετ από τον Αύγουστο. «Έχουμε μεγάλες βλέψεις στην αγορά για αυτό το προϊόν», δήλωνε τον περασμένο Οκτώβριο ο κ. Παναγιωτάκης, υπενθυμίζοντας πως το στραγγιστό γιαούρτι αποτελεί το 65% της συνολικής αγοράς γιαουρτιού. Η Δωδώνη κατέχει ένα μερίδιο της τάξης του 8% με 10% της αγοράς στο στραγγιστό γιαούρτι, φιγουράροντας μεταξύ δεύτερης και τέταρτης θέσης, ανάλογα και με τις προωθητικές ενέργειες που πραγματοποιεί τόσο η ίδια όσο και οι υπόλοιποι «παίκτες» του κλάδου.

Έντονη κινητικότητα καταγράφεται ταυτόχρονα και στη Δέλτα, η οποία ανακοίνωσε στα τέλη Οκτωβρίου μια εξαγορά ιδιαίτερης σημασίας. Η θυγατρική του ομίλου Vivartia απέκτησε το 100% της εταιρείας Cold Sin, η οποία αποτελεί τον επίσημο διανομέα παγωτών της Mars Hellas και της General Mills A.E. (Häagen-Dazs), καθώς και τον αποκλειστικό διανομέα της Sammontana SPA για την Ελλάδα και Κύπρο. Παράλληλα, παράγει τα παγωτά Cold Sin.

Το εν λόγω deal κρίνεται εξαιρετικά σημαντικό για δύο λόγους. Αφενός γιατί μετά από σχεδόν 20 χρόνια, η ΔΕΛΤΑ «ξανασυναντά» την αγορά του παγωτού και αφετέρου γιατί η εν λόγω εξαγορά αποτελεί ένα βήμα πιο κοντά στο στόχο της εταιρείας να μετασχηματιστεί σε έναν όμιλο τροφίμων.

Με την απόκτηση της Cold Sin, η ΔΕΛΤΑ θα επιχειρήσει να διεκδικήσει σημαντικά μερίδια στην ελληνική αγορά παγωτού, η αξία της οποίας ξεπερνά τα 200 εκατ. ευρώ και στην οποία δραστηριοποιούνται μεγάλοι «παίκτες», όπως η Unilever και η Froneri (Nestle και R&R), αλλά και η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία Κρι Κρι. Το στοίχημα της ΔΕΛΤΑ στην αγορά παγωτού είναι πράγματι μεγάλο, με την εταιρεία να επιχειρεί να «ξανασυστηθεί» σε μια κατηγορία στην οποία πρωταγωνιστούσε πριν από αρκετά χρόνια. Η νέα εποχή βέβαια απαιτεί και νέα προσέγγιση και εντελώς διαφορετικές προτεραιότητες σε σχέση με το παρελθόν, όταν σχεδόν ένα στα δύο ψυγεία παγωτού στη χώρα έφεραν τη σφραγίδα της ΔΕΛΤΑ. Υπενθυμίζεται εδώ ότι το 2006 η εταιρεία αποφάσισε να διακόψει τη δραστηριοποίησή της στην αγορά παγωτού, προχωρώντας στην πώληση των δραστηριοτήτων της στη Nestle. Σήμερα, στόχος της εταιρείας είναι να αναπτύξει περαιτέρω το δίκτυο διανομής των προϊόντων της Cold Sin μέσα από ένα δίκτυο 12.000 ψυγείων που καλύπτει ολόκληρη την ελληνική επικράτεια. Όραμα της Cold Sin είναι να φέρει τον τίτλο του «κορυφαίου προμηθευτή και διανομέα υψηλής και σταθερής ποιότητας παγωτών». Η εταιρεία έχει έδρα στη Βιομηχανική Περιοχή Λαμίας, σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις έκτασης 5.000 τ.μ. ενώ διαθέτει δύο υποκαταστήματα, ένα στην Αθήνα και ένα στη Θεσσαλονίκη. Το 2019 η εταιρεία ξεκίνησε να δραστηριοποιείται στην παραγωγή κατεψυγμένων λαχανικών, καθώς και στη διανομή κατεψυγμένων προϊόντων, ενώ το 2022 οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 7,4 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 20% σε σχέση με τη χρήση 2021.

«Η ΔΕΛΤΑ παραμένει μια κλασική γαλακτοβιομηχανία, αλλά σιγά σιγά θα εντάξουμε κι άλλες επιλογές υγιεινής διατροφής στο χαρτοφυλάκιό μας. Στόχος μας είναι να καταστούμε μια ολοκληρωμένη εταιρεία τροφίμων που θα αποτελεί σημείο αναφοράς για ποιοτικά και υψηλής διατροφικής αξίας προϊόντα. Λέμε ναι στα γαλακτοκομικά προϊόντα και το γάλα που βρίσκονται στο DNA μας, αλλά όχι μόνο σε αυτά», δήλωνε την περασμένη άνοιξη στους δημοσιογράφους, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΛΤΑ, Χρήστος Τσόλκας, ξεδιπλώνοντας τα σχέδια της εταιρείας για την επόμενη μέρα. Μάλιστα τότε ο κ. Τσόλκας είχε επιβεβαιώσει στον Τύπο πως η ΔΕΛΤΑ παραμένει ανοιχτή στις εξαγορές, με στόχο την επέκταση του προϊοντικού της χαρτοφυλακίου σε νέες κατηγορίες.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι τον Οκτώβριο του 2022 η ΔΕΛΤΑ προχώρησε στην απόκτηση του 70% των μετοχών της εταιρείας Κουρέλλας, μιας σύγχρονης τυροκομικής μονάδας από τα Γρεβενά, με στόχο την ενίσχυση των μεριδίων αγοράς της στην τυροκομία, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα εμπλουτισμού του χαρτοφυλακίου δραστηριοτήτων και προϊόντων της, με αιχμή την παραγωγή της φέτας. Λίγους μήνες νωρίτερα, και δη στα τέλη του 2021 προχώρησε στην απόκτηση της εταιρείας Δανιήλ Σ. Γκατένιο & Υιός, μιας μικρής εταιρείας που δραστηριοποιούνταν στην εισαγωγή και εμπορία γαλακτοκομικών και τυροκομικών προϊόντων μεν.

Στη χρήση 2022, η ΔΕΛΤΑ εμφάνισε πωλήσεις ύψους 263 εκατ. ευρώ έναντι 227 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση, σημειώνοντας αύξηση 15,8%.

Νέα concepts καταστημάτων στην εστίαση

Το CVC υλοποιεί ταυτόχρονα ένα φιλόδοξο στρατηγικό πλάνο και για την ανάπτυξη του κλάδου της εστίασης. Το εν λόγω στρατηγικό πλάνο προβλέπει επενδύσεις σε νέα concepts καταστημάτων, αλλά και νέες προϊοντικές προτάσεις, με στόχο την ενδυνάμωση της ηγετικής θέσης όλων των σημάτων του ομίλου στην Ελλάδα, καθώς και την επέκτασή τους σε νέες γεωγραφικές ζώνες ενδιαφέροντος.

Πρωταρχική δε στόχευση του ομίλου Goody’s παραμένει η αναβαθμισμένη εμπειρία του καταναλωτή σε κάθε συναλλαγή (φυσική ή ψηφιακή) με τα σήματα του ομίλου.

Το 2022 σηματοδότησε άλλωστε την επανεκκίνηση της επέκτασης των σημάτων του ομίλου στο εξωτερικό, με μια σειρά στοχευμένων κινήσεων για την ανάπτυξη των δικτύων τους. Πρωταγωνιστής στην νέα αυτή εποχή αποτελεί το Goody’s Burger House, το οποίο στο τέλος του έτους άνοιξε τις πόρτες του στο Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας. Λίγους μήνες πριν, τα Goody’s Burger House εγκαινίασαν το πρώτο τους κατάστημα στην πόλη Suceava της Ρουμανίας, ενώ ιδιαίτερης σημασίας ήταν η επιστροφή του Goody’s Burger House στη Λεμεσό της Κύπρου.

Παράλληλα, ξεκίνησε μέσα στον περασμένο χρόνο και συνεχίζεται αμείωτα η ανάπτυξη του δικτύου των Flocafe Espresso Room, με το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Ντόχα του Κατάρ - ενός από τα πλέον πολυτελή αεροδρόμια στον κόσμο.

Τέλος, τα everest ξεκίνησαν τη διεθνή τους ανάπτυξη με το πρώτο κατάστημα να λειτουργεί στη Β. Μακεδονία και πιο συγκεκριμένα στο εμπορικό κέντρο Vero Center στα Σκόπια.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι το 2021 υλοποιήθηκε η συγχώνευση των εταιρειών Goody’s, Everest, La Pasteria και Evercat, θυγατρικών της Vivartia, από την οποία προέκυψε ο όμιλος Goody’s. Η συγχώνευση πραγματοποιήθηκε μέσω απορρόφησης των Everest, La Pasteria και Evercat από τη Goody’s, με στόχο να δημιουργηθεί ένα ισχυρό σήμα.

Μια ανάσα από τα 700 εκατ. οι πωλήσεις της Vivartia

Σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις του ομίλου Vivartia, το 2022 οι πωλήσεις από συνεχιζόμενες δραστηριότητες παρουσίασαν αύξηση κατά 144,8 εκατ. ευρώ και διαμορφώθηκαν σε 684,2 εκατ. ευρώ έναντι 539,4 εκατ. ευρώ, κατά την προηγούμενη χρήση, η οποία προέρχεται κυρίως από την αύξηση των πωλήσεων του κλάδου εστίασης (κατά 75,3 εκατ.) και λιγότερο από τους κλάδους κατεψυγμένων λαχανικών και ζυμών (κατά 34,1 εκατ.) και γαλακτοκομικών (κατά 35,4 εκατ.) εξαιρουμένων των ενδοομιλικών απαλοιφών.

Αναλυτικότερα, οι πωλήσεις από συνεχιζόμενες δραστηριότητες του κλάδου γαλακτοκομικών το 2022 αυξήθηκαν κατά 15,8% και διαμορφώθηκαν σε 263,0 εκατ. ευρώ έναντι 227,0 εκατ. ευρώ το 2021.

Ο κλάδος κατεψυγμένων κατέγραψε αύξηση του κύκλου εργασιών της τάξεως του 20,0% σε σχέση με τη προηγούμενη χρήση και διαμορφώθηκε σε 205,5 εκατ. ευρώ το 2022 έναντι 171,3 εκατ. ευρώ το 2021.

Τέλος, ο κλάδος εστίασης της Vivartia παρουσίασε ανάκαμψη στον κύκλο εργασιών του στη χρήση 2022 κατά 75,5 εκατ. ευρώ (52,6%) και διαμορφώθηκε σε 219,1 εκατ. ευρώ έναντι των 143,6 εκατ. ευρώ της χρήσης 2021.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Νέα συνεργασία Prodea – Danos για τα «Αηδονάκια» στο Μαρούσι

Σπάει τα ρεκόρ το «Ελ. Βενιζέλος» - Περισσότεροι επιβάτες και αεροπλάνα στο 11μηνο

Intrakat: Η χρηματοδότηση της ΑΚΤΩΡ με 85 εκατ., το Μετρό και οι κινήσεις – έκπληξη

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider