Η Λουξ «πατάει γκάζι» με νέα προϊόντα και νέες αγορές

Ελένη Μπότα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Η Λουξ «πατάει γκάζι» με νέα προϊόντα και νέες αγορές

Με νέα προϊόντα αλλά και επέκταση σε νέες αγορές επεκτείνεται εν μέσω κρίσης η αχαϊκή βιομηχανία Λουξ, η οποία έχει καταφέρει μετά και το κλείσιμο του εργοστασίου της Pepsico στα Οινόφυτα – να διευρύνει συνεχώς τα μερίδια αγοράς της.
Aπό τον περασμένο Ιούνιο η εταιρεία έχει ρίξει στην ελληνική αγορά μία νέα σειρά προϊόντων την Loux Plus n Light, που σύντομα αναμένεται να κάνουν την εμφάνιση τους στα ράφια των σουπερμάρκετ.

Τα προϊόντα μέχρι στιγμής κυκλοφορούν σε τρεις γεύσεις (λεμόνι, πορτοκάλι και κόλα), η εταιρεία όμως έχει ήδη έτοιμες για να λανσάρει στην αγορά και άλλες γεύσεις, όπως βύσσινο, τσάι. Τα νέα προϊόντα δεν έχουν καθόλου ζάχαρη, έχουν 60% λιγότερες θερμίδες, ενώ η πορτοκαλάδα και η λεμονάδα έχουν περισσότερη βιταμίνη C.

Για την παραγωγή της συγκεκριμένης σειράς η εταιρεία υλοποίησε επένδυση ύψους 6 εκατ. ευρώ, η οποία χρηματοδοτήθηκε με ίδια κεφάλαια.

Ένας ακόμη τομέας που μπαίνει στο στόχαστρο της εταιρείας είναι και το εμφιαλωμένο νερό, χωρίς όμως να υπάρχει κάτι δεδομένο στην παρούσα φάση, καθώς διερευνούνται πιθανές επενδυτικές προτάσεις.

Σήμερα το μερίδιο της Λουξ έχει ανέλθει στο 9,4% (σε όγκο, lt) και 10,2% (σε αξία) της αγοράς αναψυκτικών συνολικά, ενώ στην κατηγορία των αναψυκτικών με γεύση έχει κατακτήσει το 27,2% (σε όγκο, lt) και 30,5% (σε αξία) μεριδίων αγοράς, εδραιώνοντας τη θέση της ως το πιο δημοφιλές ελληνικό αναψυκτικό με γεύση της εγχώριας αγοράς (IRI, στοιχεία Αύγουστος 2016).

Για το 2016 όπου στο 9μήνο η αγορά των αναψυκτικών κινείται πτωτικά κατά 12,5% η αχαϊκή εταιρεία συνεχίζει ανοδικά με αύξηση πωλήσεων κατά 7,5%.

Πλέον η εταιρεία έχει καταφέρει να αναρριχηθεί στην δεύτερη θέση - προσπερνώντας την πολυεθνική Pepsico.

Υπενθυμίζεται ότι το 2015 η εταιρεία σημείωσε αύξηση 5% στον κύκλο εργασιών της σε σχέση με το 2014 (30 εκατ. ευρώ), ενώ τα μεικτά της κέρδη άγγιξαν τα 3,3 εκατ. ευρώ από 3,1 εκατ. ευρώ το 2014.

Εκτός από την ελληνική αγορά, ιδιαίτερα ικανοποιητική είναι η πορεία της εταιρείας στην διεθνή αγορά, καθώς τα προϊόντα της ταξιδεύουν σε 22 χώρες (ΗΠΑ, Καναδά, Παναμά, Αυστραλία, Κορέα, Ελβετία, Γερμανία, Ιταλία, Ολλανδία, Σουηδία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Ρουμανία, Ουγγαρία, Τσεχία, Αυστρία, Κύπρο, Ηνωμένο Βασίλειο, Ντουμπάι, Κατάρ και, πιο πρόσφατα, Ρωσία και Νότια Αφρική).

Τώρα η εταιρεία ετοιμάζεται να ενισχύσει τη δραστηριότητά της στη Βόρεια Ευρώπη, με έμφαση στις Σκανδιναβικές χώρες, και τη Μέση Ανατολή.

Πρόσφατα η Λουξ έκανε την είσοδο της σε δύο αγορές της Ρωσίας και της Νότιας Κορέας.

Η αγορά της Ρωσίας παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την Λουξ και ήδη βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις έτσι ώστε στο προσεχές διάστημα να αποκτήσει παρουσία και εκεί.

Σήμερα οι εξαγωγές της Λουξ αποτελούν μόλις το 5% του συνολικού όγκου πωλήσεων, ποσοστό που η εταιρεία θέτει ως στόχο να το διπλασιάσει την επόμενη τριετία.

Πρόσφατα η εταιρεία εισήλθε και στην αγορά της Νότιας Κορέας, προχωρώντας σε συμφωνία με τοπικό διανομέα, εξασφαλίζοντας την παρουσία των προϊόντων της σε έξι χιλιάδες σημεία και αναμένεται να αποκτήσει παρουσία και σε άλλα οκτώ χιλιάδες σημεία.

Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Ιούνιο η Λουξ προχώρησε σε συμφωνία εμπορικής συνεργασίας με την ΕΖΑ προκειμένου να αξιοποιηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα δίκτυα διανομής τους.

Μέσα από τη σύμπραξη αυτή, η Λουξ απέκτησε πρόσβαση σε περιοχές όπου η ίδια δεν έχει ισχυρή παρουσία αλλά έχει η ΕΖΑ και το αντίστροφο. Η συνεργασία αυτή, μάλιστα, δεν περιορίζεται στις πωλήσεις εντός συνόρων, αλλά επεκτείνεται και στην εξαγωγική δραστηριότητα των δύο εταιρειών.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider