Με στάση στο νησί της Μήλου θα πραγματοποιούνται από σήμερα τα δρομολόγια των Festos Palace και Knossos Palace της Minoan Lines στη γραμμή Πειραιάς – Ηράκλειο και Ηράκλειο – Πειραιάς. Παράλληλα σε εφαρμογή μπαίνουν σε όλες τις γραμμές της Κρήτης και οι αυξήσεις που φέρνει η ένταξη της ακτοπλοΐας στο σύστημα εμπορίας ρύπων της ΕΕ (EU ETS).
Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, από την 1η Φεβρουαρίου οι προσεγγίσεις στη Μήλο «θα πραγματοποιούνται με τα Cruise Ferries FESTOS PALACE και KNOSSOS PALACE, χωρίς να επηρεάζεται το ισχύον χρονοδιάγραμμα. Το δρομολόγιο Πειραιάς-Ηράκλειο και αντίστροφα θα έχει ίδια διάρκεια, παρά την προσέγγιση στη Μήλο, δηλαδή θα ξεκινά στις 21.00 το βράδυ και θα φτάνει στον προορισμό του στις 06.30 το πρωί».
Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση «αυτή η θετική εξέλιξη που παρέχει στους κατοίκους, στους μεταφορείς αλλά και στους επισκέπτες της Μήλου, αδιάλειπτη και απ’ ευθείας πρόσβαση από και προς τον Πειραιά και το Ηράκλειο, είναι αποτέλεσμα των άριστων σχέσεων και γόνιμων συνεργασιών με τις αρχές του νησιού, αλλά και των προσπαθειών του δημάρχου Μήλου, κυρίου Μικέλη».
Ένα ευρώ πιο ακριβά τα εισιτήρια καταστρώματος
Στο μεταξύ τόσο στα πλοία της Minoan Lines, όσο και στα αντίστοιχα δρομολόγια των Superfast και ΑΝΕΚ Attica Group η ονομαστική τιμή των βασικών εισιτηρίων καταστρώματος αυξήθηκαν κατά 1 ευρώ από σήμερα. Η αύξηση αυτή αποδίδεται στην ένταξη της ναυτιλίας στο σύστημα εμπορίας δικαιωμάτων ρύπων (ΕU ETS). Και οι δύο όμιλοι είχαν ειδοποιήσει για την εφαρμογή «περιβαλλοντικού επίναυλου» με αρμόδιες πηγές να σημειώνουν πως τα χρήματα αυτά δεν καταλήγουν στις εταιρείες αλλά κατευθύνονται στην ΕΕ για χρηματοδότηση έργων της πράσινης μετάβασης.
Προς στιγμή αύξηση καταγράφεται μόνο στα βασικά εισιτήρια καταστρώματος και όχι στις θέσεις αεροπορικού τύπου, στις καμπίνες των πλοίων ή ακόμη και στο κόστος μεταφοράς ΙΧ. Αντίστοιχοι επίναυλοι που έχουν αυξήσει τα εισιτήρια περίπου κατά 5% έχουν μπει ήδη από την αρχή της χρονιάς στις γραμμές της Αδριατικής που επίσης δραστηριοποιούνται οι όμιλοι Grimaldi Lines και Attica Group.
Η ένταξη της ακτοπλοΐας στο σύστημα εμπορίας δικαιωμάτων ρύπων ξεκίνησε σταδιακά από την αλλαγή της χρονιάς, ωστόσο δεν επηρεάζει άλλες ακτοπλοϊκές γραμμές εσωτερικού πλην της Κρήτης, καθώς έχει εξασφαλιστεί εξαίρεση μέχρι το 2030 για τις γραμμές που εξυπηρετούν νησιά με πληθυσμό κάτω των 200.000 κατοίκων.