Μία καλύτερη από τα αναμενόμενα πτώση κατέγραψαν τα καθαρά κέρδη της Unilever για το 2023, λόγω του δυνατού τελευταίου τριμήνου, όπου η εταιρεία πούλησε περισσότερα προϊόντα, όπως αποσμητικά και μαγιονέζες, για πρώτη φορά εδώ και πάνω δύο χρόνια. Επίσης, η εταιρεία ανακοίνωσε πως προχωρά σε ένα νέο πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών από το β' τρίμηνο του 2024.
Η αγγλο-ολλανδική εταιρεία, που κατέχει brands όπως τα παγωτά Ben & Jerry's και το σαπούνι Dove, ανακοίνωσε την Πέμπτη καθαρά κέρδη ύψους 6,49 δισ. ευρώ (6,99 δισ. δολάρια) για το 2023, σε σύγκριση με τα 7,64 δισ. ευρώ το 2022 και την πρόβλεψη της FactSet που «έβλεπε» 6,23 δισ. ευρώ.
Τα έσοδα για το τελευταίο τρίμηνο του 2023 αυξήθηκαν κατά 4,7%, ελάχιστα καλύτερα από τις εκτιμήσεις των αναλυτών. Η αύξηση του όγκου των πωλήσεων επέστρεψε για πρώτη φορά από το 2021. Η μετοχή της εταιρείας καταγράφει άνοδο 3,9% σήμερα στο Λονδίνο, η μεγαλύτερη ενδοσυνεδριακή άνοδο εδώ και τέσσερις μήνες.
Ο κύκλος εργασιών υποχώρησε σε 59,6 δισ. ευρώ από 60,07 δισ. την προηγούμενη χρονιά, με την πρόβλεψη της εταιρείας να ήταν πως θα έκλεινε στα 60,04 δισ. Για το τέταρτο τρίμηνο ο κύκλος εργασιών έπεσε 3% σε 14,2 δισ. ευρώ, σε σύγκριση 14,28 δισ. της πρόβλεψης.
Η Unilever ανακοίνωσε πως η αύξηση των πωλήσεων επιταχύνθηκε με ρυθμό 7%, με τους επενδυτές να περιμένουν αύξηση 7,1%. Τα λειτουργικά κέρδη ήταν 9,9 δισ. ευρώ για το 2023, σε σύγκριση με τα 9,68 δισ. ευρώ το προηγούμενο έτος και τα 9,88 δισ. ευρώ της πρόβλεψης.
Ο όμιλος ξεκίνησε ένα πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών 1,5 δισ. ευρώ για το 2024, το οποίο θα ξεκινήσει το δεύτερο τρίμηνο.
Η Unilever αναμένει ότι η αύξηση των πωλήσεων για το 2024 θα είναι μεταξύ 3% και 5%.