Κατά την ομιλία της, τόνισε ότι η ιστορία του «Μάννα» είναι συνυφασμένη με τη σκληρή δουλειά και την επιμονή για το αυθεντικό, που κρατά εδώ και τέσσερις γενεές, ξεκινώντας από το 1948. Σε ένα απομακρυσμένο χωριό της Κισάμου Χανίων, χωρίς ενημέρωση και επαφή με την αγορά, η πυξίδα της Εταιρείας ήταν «το ανθρώπινο σώμα», ο ανθρώπινος μεταβολισμός. Το σώμα έγινε το όργανο ανοιχτής καινοτομίας του «Μάννα», ιδιαίτερα όταν μιλάμε για ένα ξερό κομμάτι ψωμί, όπως έβλεπαν τότε το παξιμάδι, σημείωσε η κ. Τσατσαρωνάκη.
Η Εταιρεία προχώρησε με σταθερά βήματα, πέρασε στην αγορά των Χανίων και της Αθήνας, ενώ έκανε σημαντικές επενδύσεις που άλλαξαν το επίπεδο της παραγωγής μέχρι το 1985, όταν «άνοιξε» την αγορά των ΗΠΑ και στη συνέχεια και άλλες αγορές του εξωτερικού.
«Το μοντέλο διοίκησης που διαμορφώσαμε "τοποθέτησε" τις τρεις αδελφές και τους συζύγους τους σε ρόλους που αντιστοιχούσαν στις ειδικεύσεις τους». Η στελέχωση της Εταιρείας ξεκίνησε με ανθρώπους από την περιοχή της Κισάμου και από ξένες χώρες, οι οποίοι απέκτησαν επαγγελματική «ταυτότητα» και εξειδίκευση μέσα από την εργασία.
Η Εταιρεία δημιούργησε την εμπορική κατηγορία «παξιμάδι», μετά τροποποίησε το μέγεθος και το σχήμα του και πρωτοπόρησε στην παραγωγή κωδικών με εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο, αλλά και «χωρίς πρόσθετο αλάτι», δίχως να του λείπει η γεύση. Έτσι υλοποίησε, πριν ακόμη ανακοινωθεί, τη μετέπειτα Ευρωπαϊκή Σύσταση Ανασύνθεσης Τροφίμων. Σήμερα, προσφέρει, μεταξύ πολλών άλλων, στο τραπέζι του καταναλωτή, παξιμάδια αυτόνομης γεύσης, με λαχανικά, ελαιόλαδο και φρέσκια γραβιέρα, υπογραμμίζοντας την ποιότητα ως διακριτικό καινοτομίας. Παράλληλα, οι τολμηρές αλλαγές στη συσκευασία, «γεφύρωσαν» το παραδοσιακό με το σύγχρονο, με σημαντικό αποτέλεσμα φρεσκάδας και χρηστικότητας.
Η στρατηγική καινοτομίας της Εταιρείας είναι ιδρυτική, στηριζόμενη στο οικογενειακό κλίμα, με τους εργαζόμενους και τους συνεργάτες, οικοδομώντας μια κουλτούρα δοκιμασίας κι έξυπνης εξειδίκευσης. Η επιμονή στην ποιότητα έγινε η σφραγίδα του «Μάννα», εξελίχθηκε στην καινοτομία «να αισθάνεσαι οικειότητα με κάθε νέα γεύση προϊόντος», ενώ πλέον η εταιρεία συνδέει τη διατροφή με τον τουρισμό ενσωματώνοντας και την πρωτογενή παραγωγή αγροτικών προϊόντων στην Κρήτη. Με ανθεκτικότητα, διατηρεί την ηγετική θέση στον κλάδο και ανήκει πλέον στα αιωνόβια brands.
H απόφαση δραστηριοποίησης στην Κρήτη ξεκίνησε ως ανάγκη και έγινε επιλογή. «Εμείς ζήσαμε τη μη τυπική αριστεία, χωρίς να γνωρίζουμε τον ορισμό της, μέσα από την εργατικότητα και την επιμονή μας να πετύχουμε. Η ωρίμανση της εταιρείας μάς αποκάλυψε, όμως, ότι η μη τυπική αριστεία δεν είναι η μόνη πρακτική», τόνισε η κ. Τσατσαρωνάκη.
Διευρύνοντας την έννοια της μη τυπικής αριστείας, πάντα στην περιφέρεια των Χανίων, η Εταιρεία κατέγραψε τις ανάγκες της νεολαίας των χωριών της περιοχής της Κισάμου και προχώρησε στην κατασκευή του Τσατσαρωνάκειου Πολύκεντρου, που λειτουργεί, από τον Σεπτέμβριο του 2012, όταν εγκαινιάστηκε από τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο, έως και σήμερα, ως ένας σύγχρονος εκπαιδευτικός πόλος για 400 παιδιά, προσφέροντας μια σειρά από δράσεις, όπως θεατρικά παιχνίδια, εκπαιδευτική ρομποτική, μαθήματα μουσικής, εργαστήριο πληροφορικής, ακαδημία σκάκι, αλλά και κοινωνικό φροντιστήριο.
Ολοκληρώνοντας, η κ. Ελένη Τσατσαρωνάκη, υπογράμμισε ότι «η οικογένειά μας επιχειρεί και επενδύει στην περιοχή. Καταλάβαμε ότι μπορούσαμε να εξελιχθούμε με βάση ένα προϊόν άρρηκτα συνδεδεμένο με την παράδοση της Κρήτης, που είναι η ταυτότητά μας».
Τα τελευταία 20 χρόνια η Εταιρεία με την επίδρασή της έχει εξελιχθεί σε μελέτη περίπτωσης σε Πανεπιστήμια, στην Ελλάδα και στις ΗΠΑ, και αποκαλείται πλέον «το Μάννα των Ελλήνων όπου γης» μέσα από τον καθημερινό μόχθο!