Επενδύσεις σε τεχνολογία και ανθρώπινο δυναμικό, θα στηρίξουν καταλυτικά την αποτελεσματικότητα και μακροπρόθεσμη κερδοφορία της Alpha Bank, υλοποιώντας το σχέδιο της Διοίκησης για τον μετασχηματισμό της Τράπεζας.
Όπως ανέφερε χθες στους αναλυτές, ο CEO της Alpha Bank, Βασίλης Ψάλτης, παρουσιάζοντας τις επιδόσεις α΄ τριμήνου, Ανθρώπινο Δυναμικό και Ψηφιοποίηση αποτελούν μοχλούς ανάπτυξης και αποτελεσματικότητας και συντελεστές της μείωσης του δείκτη κόστους προς έσοδα της Τράπεζας στο 37% το 2026. Η στρατηγική της Διοίκησης υλοποιείται σε τέσσερις άξονες:
- Αύξηση των πωλήσεων με επέκταση της γκάμας των ψηφιακών προϊόντων, που οδηγεί και σε διαφοροποίηση των πηγών εσόδων
- Κέρδη από την αύξηση της παραγωγικότητας με συνεχή εκπαίδευση των εργαζόμενων και κίνητρα για την εξέλιξή τους και την δέσμευσή τους στον οργανισμό
- Προγραμματισμένες επενδύσεις 460 εκατ. ευρώ στην τεχνολογία και την ψηφιοποίηση για τον εκσυγχρονισμό της Τράπεζας και την παραγωγή εσόδων
- Αλλαγή του λειτουργικού μοντέλου, με παροχή κινήτρων και επιβράβευσης των εργαζόμενων που θα οδηγήσει σε κέρδη αποτελεσματικότητας.
Στο σκέλος της τεχνολογίας, βασικά επιτεύγματα της Τράπεζας από το 2022 είναι η αύξηση κατά 37% στις πωλήσεις ψηφιακών τεμαχίων (π.χ. μία κάρτα, ένα δάνειο κ.λπ.), 70 νέα ψηφιακά προϊόντα και υπηρεσίες, τα 350 ψηφιακά ταξίδια του πελάτη που ανασχεδιάστηκαν και προσφέρθηκαν, τα 22 νέα μοντέλα προχωρημένης ανάλυσης και τεχνητής νοημοσύνης.
Στο α΄τρίμηνο 2024 η διείσδυση στις ψηφιακές πωλήσεις έφτασε το 78% στα καταναλωτικά δάνεια, το 71% στις προπληρωμένες κάρτες, το 43% στις προθεσμιακές καταθέσεις και πιστωτικές κάρτες και το 35% σε χρεωστικές.
Οι ψηφιακές πωλήσεις αυξήθηκαν σε 25% το α΄ τρίμηνο 2024 από 19% το 2022, οι καθημερινές ψηφιακές τραπεζικές πράξεις (daily banking, π.χ. άνοιγμα – κλείσιμο λογαριασμού, επικαιροποίηση στοιχείων, έκδοση βεβαιώσεων κ.λπ.) αυξήθηκαν από 65% σε 83%, με στόχο έτους 90%, ενώ οι ενεργοί χρήστες, από 1,6 εκατομμύρια το 2022 αυξήθηκαν σε 1,7 εκατ. και στόχος είναι αύξησή τους σε 1,8 εκατομμύρια.
Σήμερα η Τράπεζα πραγματοποιεί ψηφιακά το 97% των συναλλαγών (54% φυσικά πρόσωπα, 7% επιχειρήσεις).
Εμβληματικά ψηφιακά προϊόντα είναι το myAlpha Vibe για το χαρτζιλίκι των εφήβων 15 – 18 ετών, με περισσότερες από 3.000 κάρτες σήμερα, το myAlpha Quick Loan Payroll & Counter-Offer το οποίο πριν απορρίψει αίτημα δανείου από τον ενδιαφερόμενο, του αντιπροτείνει ύψος δανείου ανάλογα με την εισοδηματική του κατάσταση (αποδοχή 74% από την έναρξη προσφοράς της υπηρεσίας, ενώ διεκπεραιώνει πάνω από το 70% της παραγωγής των quick loans), καθώς και το Remote Customer Collaboration, η πλατφόρμα για ηλεκτρονικά ραντεβού, video συνεδρίες με εκπρόσωπο της τράπεζας, λήψη ψηφιακών εντύπων και ψηφιακή υπογραφή κ.ά.
- Δείτε επίσης: «Ψαλιδίζει» το discount μέσω buyback η Alpha Bank - Αυξάνει στα 2,60 ευρώ την τιμή στόχο η Jefferies
Στο σκέλος του Ανθρώπινου Δυναμικού, η στρατηγική της Διοίκησης της Alpha Bank βασίζεται σε τρεις πυλώνες:
1) Να καταστήσει εφικτό τον επιχειρησιακό μετασχηματισμό, επαναπροσδιορίζοντας τους ρόλους (καθορισμός 20 νέων ρόλων) και τις ικανότητες του ανθρώπινου δυναμικού, προσελκύοντας και αναπτύσσοντας το ταλέντο (187 νέες προσλήψεις και digital ομάδες) και εγκαθιστώντας κουλτούρα υψηλών επιδόσεων.
2) Να αυξήσει τις ικανότητες και την κινητικότητα των εργαζομένων, επενδύοντας στην μάθηση (αύξηση κατά 61% στις ώρες εκπαίδευσης, + 152% στις εγγραφές για εκπαίδευση), να προωθήσει ευέλικτα «μονοπάτια» καριέρας για τους εργαζόμενους (σημαντική καινοτομία της Τράπεζας τα dual career paths που επιτρέπουν στον εργαζόμενο να εξελιχθεί επαγγελματικά και μισθολογικά βάσει της αξίας που φέρνει η τεχνογνωσία του στον οργανισμό ή βάσει διοικητικών καθηκόντων), να αναπτύξει τους εργαζόμενους με μεταξύ τους μεταβίβαση γνώσεων και ικανοτήτων (συστάθηκαν 14 «job families» με εργαζόμενους που έχουν κοινά ενδιαφέροντα και απασχολούνται σε διαφορετικές μονάδες προκειμένου να ενισχύεται και να διευρύνεται η τεχνογνωσία για την επίλυση ζητημάτων) και αναπτύσσοντας ισχυρή γραμμή διαδοχής (η Τράπεζα επενδύει σε ανθρώπους και τους προετοιμάζει για θέσεις chief, director και manager ώστε να είναι έτοιμοι να αναλάβουν καθήκοντα διαδεχόμενοι στελέχη που αποχωρούν).
3) Να χτίσει μία ισχυρή πρόταση ανέλιξης για τον εργαζόμενο, ενθέτοντας νέο σκοπό και αξίες (39 δράσεις σε εξέλιξη κ.ά.), ενισχύοντας την διαφορετικότητα, την ισότητα και τη συμπερίληψη (μεταξύ άλλων, 4 νέα προγράμματα ενδυνάμωσης γυναικών) και αναπτύσσοντας κοινότητες εργαζομένων για ανταλλαγή γνώσεων επί θεμάτων κοινού ενδιαφέροντος (ενδεικτικά, η κοινότητα των data – holics, με πάνω από 100 εργαζόμενους που συναντήθηκα προχθές για ανταλλαγή γνώσεων στα έργα που τρέχουν).