Τι έρχεται για ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Mytilineos, ΑΒΑΞ, Intrakat σε οδικό ΣΔΙΤ 250 εκατ.

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τι έρχεται για ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Mytilineos, ΑΒΑΞ, Intrakat σε οδικό ΣΔΙΤ 250 εκατ.
Τι προβλέπεται για τη συνέχεια στον μεγάλο διαγωνισμό υλοποίησης του έργου «Κάθετος Άξονας Δράμα – Αμφίπολη, Παλαιοκώμη». Το καλοκαίρι ολοκληρώνεται ο ανταγωνιστικός διάλογος, πότε έρχονται οι προσφορές. Ποιο είναι το project.

Εξελίξεις εντός καλοκαιριού αναμένονται για ένα μεγάλο οδικό έργο που προχωρά στη Β. Ελλάδα μέσω ΣΔΙΤ, αν και η τελική φάση μάλλον πηγαίνει για τα τέλη του 2024. Ο λόγος για τον διαγωνισμό υλοποίησης του έργου «Κάθετος Άξονας Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη) με Σ.Δ.Ι.Τ», εκτιμώμενης αξίας 248,5 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), που είχε περάσει στο στάδιο του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ο έλεγχος των δικαιολογητικών των προεπιλεγέντων υποψηφίων θα γίνει εντός ημερών, η δε ολοκλήρωση της διαδικασίας του ανταγωνιστικού διαλόγου αναμένεται τον Ιούλιο του 2024. Σε επόμενο στάδιο, ακολουθεί η Β2 Φάση, με τη σύνταξη τεύχους υποβολής δεσμευτικών προσφορών να εκτιμάται για το Νοέμβριο του 2024. Έπεται η υποβολή δεσμευτικών προσφορών, η ανακήρυξη προσωρινού αναδόχου, η οριστικοποίηση συμβατικών εγγράφων, και η υπογραφή της Σύμβασης Σύμπραξης, η οποία εκτιμάται στο τέλος του 2025.

Ο ισχυρός ανταγωνισμός

Όλα αυτά, βέβαια, εάν πάει ο προγραμματισμός του Υποδομών και Μεταφορών όπως υπολογίζει και δεν προκύψουν καθυστερήσεις ή ενστάσεις στην πορεία. Να θυμίσουμε ότι στις 11 Απριλίου 2023 ολοκληρώθηκε η Α΄ Φάση του Διαγωνισμού, ενώ στις 29 Απριλίου 2024 ανοίχθηκαν οι προσφορές των συμμετεχόντων κατά την διάρκεια της ΒΙ Φάσης του ανταγωνιστικού διαλόγου. Για το οδικό αυτό ΣΔΙΤ έχουν δείξει ενδιαφέρον, συμμετέχοντας στις διαγωνιστικές διαδικασίες, όλοι οι μεγάλοι όμιλοι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ – MYTILINEOS, ΑΒΑΞ, INTRAKAT. Να θυμίσουμε ότι οι ίδιοι όμιλοι διεκδικούν και ένα άλλο οδικό ΣΔΙΤ στη Β. Ελλάδα, το έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση της Αναβάθμισης του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και λειτουργία/ συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας με Σ.Δ.Ι.Τ.», εκτιμώμενης αξίας 445 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), που επίσης βρίσκονταν στο στάδιο του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Ο οδικός άξονας Δράμα – Αμφίπολη θα είναι συνολικού μήκους περίπου 43 χλμ., και θα κατασκευαστεί με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (Σ.Δ.Ι.Τ.). Τα κύρια χαρακτηριστικά του έργου περιλαμβάνουν την αναβάθμιση της κύριας αρτηρίας, την κατασκευή δύο νέων τμημάτων και τη σύνδεση με τις υφιστάμενες οδούς, με 9 κόμβους. Η ένταξη του έργου στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων εγκρίθηκε τον Αύγουστο του 2022, με προϋπολογισμό περίπου 249 εκατ. ευρώ. Η διάρκεια κατασκευής του έργου είναι 3 χρόνια και η περίοδος λειτουργίας και συντήρησης είναι 27 χρόνια.

Ποιο είναι το έργο

Ειδικότερα, το έργο αφορά στην αναβάθμιση της Εθνικής Οδού Δράμας – Αμφίπολης, είτε με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού είτε με κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλιοκώμη σε Μαυρολεύκη, και από Μαυρολεύκη σε Δράμα συνολικού μήκους 43 χλμ. Συγκεκριμένα, η κύρια αρτηρία θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο με αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας για περίπου 13,5 χλμ. και κατασκευή περίπου 29,5 χλμ. νέων τμημάτων.

Τα κύρια χαρακτηριστικά του έργου περιλαμβάνουν την αναβάθμιση της κύριας αρτηρίας, την κατασκευή δύο νέων τμημάτων και τη σύνδεση με τις υφιστάμενες οδούς με 9 κόμβους. στο πλαίσιο της προτεινόμενης Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης (ΙΦΣ) θα υλοποιήσει:

  • Την μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση των τμημάτων: • Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη μήκους περίπου 29,5 χλμ. • Μαυρολεύκη – Δράμα μήκους περίπου 13,5 χλμ. • Α/Κ Μεσορράχης • Α/Κ Παλαιοκώμης • Α/Κ Μ. Σουλίου • Α/Κ Ροδολίβους • Α/Κ Πρώτης • Α/Κ Ν. Μπάφρας • Α/Κ (Ημικόμβος) Αγγίτη • Α/Κ Μαυρολεύκης • Α/Κ Περιφερειακής Δράμας • Κ/Κ Δράμας (σύνδεση με το αστικό δίκτυο της Δράμας).
  • Την λειτουργία, συντήρηση, χρηματοδότηση του βασικού οδικού άξονα Δράμα – Αμφίπολη συνολικού μήκους ~43 χλμ. και όσα επιπλέον τμήματα συμπεριλαμβάνονται στο προαναφερθέν τμήμα Α.

Τα οφέλη

Σύμφωνα με το υπουργείο, η ένωση της Δράμας με τις γύρω μεγάλες πόλεις με ένα σύγχρονο και ασφαλή οδικό άξονα, όπως είναι η Εγνατία Οδός, αποτελεί ένα χρόνιο πρόβλημα για όλους τους διερχόμενους οδηγούς, αλλά και όσους εισέρχονται στη χώρα μας από τα βόρεια σύνορά. Η δε επίλυσή του με την κατασκευή ενός καινούριου και βασισμένου στα σύγχρονα πρότυπα κάθετου οδικού άξονα, αφενός θα εξυπηρετήσει τους πολίτες, αφετέρου θα διευκολύνει την μετακίνηση εισαγόμενων και εξαγόμενων εμπορικών προϊόντων, μιας και αποτελεί τον οδικό δίαυλο επικοινωνίας με τα μεγάλα αστικά κέντρα και λιμάνια της χώρας. Επιπλέον θα μειώσει το χρόνο μετακίνησης, αλλά και θα εξασφαλίσει μια πιο ασφαλή διέλευση των οχημάτων, εφόσον αυτά δε θα διέρχονται μέσω κατοικημένων περιοχών.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Σ. Κόκκαλης: Η επόμενη μέρα για Intracom, Ασφάλειες, Ακίνητα, Intralot – Πώς θα μπει στο ΧΑ η Ευρώπη Holdings

Τεχν. Ολυμπιακή: Διαιτησία με Σαββίδη για το Πόρτο Καρράς – «Χαλάει» το real estate deal με Βαρδινογιάννη

Noval Property: Με ποια ατού «μπαίνει» στο ΧΑ, τα bonus στους μετόχους - Ποια μεγάλα projects ολοκληρώνονται

gazzetta
gazzetta reader insider insider