Αντιμέτωπο με υψηλό πρόστιμο βρίσκεται το κοινωνικό μέσο X, με την κατηγορία ότι «εξαπατά» τους χρήστες του και παραβιάζει τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το ψηφιακό περιεχόμενο.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ξεκίνησε πέρσι έρευνα για να διαπιστώσει εάν το X (πρώην Twitter) παραβιάζει την Πράξη για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες, ένα νεοσύστατο πλαίσιο κανόνων που υποχρεώνει τις μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες να ελέγχουν καλύτερα το περιεχόμενο που διακινείται μέσα από αυτές.
Σε έκθεση που δημοσίευσε την Παρασκευή το εκτελεστικό όργανο της ΕΕ, αναφέρει ότι το X έχει παραβιάσει τους κανόνες σχετικά με τα σκοτεινά μοτίβα, τη διαφάνεια των διαφημίσεων και την πρόσβαση των ερευνητών στα δεδομένα. Τα σκοτεινά μοτίβα είναι παραπλανητικές τακτικές που αποσκοπούν στην προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών.
Ακόμη, η χρήση του «μπλε τικ» που υποτίθεται πιστοποιεί την ταυτότητα του χρήστη, δεν εναρμονίζεται με τις δέουσες πρακτικές καθώς οποιοσδήποτε μπορεί να εγγραφεί και να λάβει πιστοποίηση εγκυρότητας, εκτιμά η Επιτροπή. Πρόσθεσε δε, ότι υπάρχουν ενδείξεις για κακόβουλες ενέργειες που κάνουν χρήση της επαληθευμένης κατάστασης για να εξαπατούν τους χρήστες.
«Το Χ έχει τώρα το δικαίωμα να υπερασπισθεί τον εαυτό του, αλλά αν επιβεβαιωθεί η άποψή μας, θα επιβάλουμε πρόστιμα και θα απαιτήσουμε σημαντικές αλλαγές», προειδοποίησε ο Ευρωπαίος επίτροπος Ψηφιακής Οικονομίας Τιερί Μπρετόν.
Η προειδοποίηση είναι η πρώτη στο πλαίσιο του νέου Κανονισμού για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA) ο οποίος ετέθη σε ισχύ τον περασμένο χρόνο για την προστασία των χρηστών από επικίνδυνο περιεχόμενο.
Στο «μικροσκόπιο» της Κομισιόν για παρόμοιες ανησυχίες βρίσκονται επίσης και άλλες εταιρείες όπως TikTok, AliExpress, Alibaba και Meta.