Τι σηματοδοτεί για τον κλάδο της μόδας το deal Intrafashion - Axel Accessories

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τι σηματοδοτεί για τον κλάδο της μόδας το deal Intrafashion - Axel Accessories
Οι στόχοι και τα επόμενα σχέδια. Ποια η επιχειρηματική διαδρομή των δύο εταιρειών.

Νέα δεδομένα στον χώρο της μόδας δημιουργεί η συμφωνία που ανακοινώθηκε χθες και αφορά στην εξαγορά του 100% των μετοχών της Axel Accessories από τον όμιλο Intrafashion ABEE, που αναπτύσσει το αναγνωρισμένο brand Pink Woman.

Πρόκειται για μια κίνηση που θα παράξει σημαντικές συνέργειες ανάμεσα σε δύο εταιρείες που έχουν ήδη σημαντικό αποτύπωμα στους κλάδους όπου δραστηριοποιούνται, καθώς η Intrafashion ABEE αποτελεί έναν ταχύτατα αναπτυσσόμενο retailer στον κλάδο της γυναικείας ένδυσης στην ελληνική αγορά και η Axel πρωταγωνιστεί στον «αδελφό» χώρο του αξεσουάρ.

Οι στόχοι του deal με κύριο άξονα την χονδρική

Το στίγμα της συνεργασίας μεταξύ των δύο εταιρειών έδωσε με τη δήλωσή του ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Intrafashion Group, Δημήτρης Ματεμτζής, εξηγώντας πως ο όμιλος θα επενδύσει στην ισχυρή εδραίωση και ανάπτυξη της Axel τόσο στην ελληνική, όσο και τις διεθνείς αγορές, με κύριο άξονα το κανάλι χονδρικής.

Ταυτόχρονα, έκανε λόγο για σημαντικές συνέργειες που θα ωθήσουν σε ανάπτυξη μεριδίων αγοράς, πωλήσεων καθώς και σε αξιόλογους δείκτες επιχειρηματικής κερδοφορίας πολύ σύντομα.

Σύμφωνα δε με πληροφορίες, η επόμενη μέρα του deal δεν θα επιφέρει αλλαγές στο δίκτυο καταστημάτων των δύο εταιρειών, με τα καταστήματα της Axel Accessories να συνεχίζουν ως έχουν και χωρίς να τίθεται κάποιο θέμα μετατροπής τους σε Pink Woman.

Η Axel Accessories

Η Axel είναι μια ελληνική εταιρεία με σημαντική θέση στο διεθνές στερέωμα της λιανικής και χονδρικής πώλησης γυναικείων ρούχων, υποδημάτων, τσαντών και αξεσουάρ. Το ταξίδι της στη μόδα ξεκίνησε το 1999, με αφετηρία τη Θεσσαλονίκη και από τότε μετρά ένα δίκτυο πλέον των 10 καταστημάτων. Η Axel απευθύνεται σε γυναίκες κάθε γενιάς, ενώ οι συλλογές της είναι εξαιρετικά δομημένες, ολοκληρωμένες και ευέλικτες.

Το 2007 ξεκινά η διεθνής παρουσία της εταιρείας με τη συμμετοχή της στην έκθεση Bisutex στη Μαδρίτη της Ισπανίας, ενώ η «απόβαση» στην Αθήνα γίνεται το 2010, με το πρώτο κατάστημα Axel στην περιοχή του Χαλανδρίου. Ταυτόχρονα αναπτύσσεται ταχύτατα το δίκτυο συνεργαζόμενων καταστημάτων σε Ελλάδα και εξωτερικό, ενώ σταθερά και κάθε χρόνο πλέον, η Axel συμμετέχει στις σημαντικότερες εκθέσεις μόδας που διοργανώνονται διεθνώς.

Ιδρυτές της εταιρείας είναι η Ιφιγένεια Κουτσουβέλη και ο Κώστας Λαγουμάκης, ενώ ο κύκλος εργασιών της το 2023 εκτιμάται ότι έκλεισε κοντά στα 9 εκατ. ευρώ.

Ήταν δε το 2018 όταν στην Axel Accessories «μπήκε» με 6 εκατ. ευρώ η επενδυτική εταιρεία DECA Investments, αποκλειστικός διαχειριστής του Diorama, του fund συμφερόντων του γνωστού επιχειρηματία Δημήτρη Δασκαλόπουλου.

Οι οικονομικοί στόχοι της Intrafashion Group…

Η εξαγορά της Axel συνιστά ένα πολύ σημαντικό deal για τη νέα εποχή της Intrafashion Group που «χαράσσει» τα τελευταία χρόνια ο κ. Ματεμτζής. Είναι δε η πρώτη εξαγορα. Όπως μάλιστα σχολιάζουν πηγές της εταιρείας στο insider.gr, ο όμιλος διερευνά συνεχώς ευκαιρίες ανάπτυξης και δεν αποκλείει το ενδεχόμενο και νέων εξαγορών στο μέλλον, ωστόσο προς το παρόν, όπως είναι φυσικό, θα επικεντρωθεί στην υφιστάμενη εξαγορά.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η Intrafashion Group έχει θέσει στόχο για αύξηση του κύκλου εργασιών της κατά 7-9% το 2024, προσδοκώντας να ξεπεράσει το ορόσημο των 40 εκατ. ευρώ που επιτεύχθηκε το 2023. Τη φετινή άλλωστε χρονιά τα οικονομικά μεγέθη του ομίλου δεν θα συμπεριλάβουν την απορρόφηση της Axel.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι το 2023 ο καθαρός κύκλος εργασιών ανήλθε σε 40,17 εκατ. ευρώ έναντι 35,58 εκατ. ευρώ το 2022, αυξημένος κατά 12,9%. Η αύξηση αυτή δε του κύκλου εργασιών, έρχεται μετά από δύο συνεχείς χρονιές αξιοσημείωτων αυξήσεων: 28,8% (2022/2021) και 47,% (2021/2020), κάτι που ισοδυναμεί με προοδευτική αύξηση πωλήσεων μεταξύ 2020 και 2023 της τάξης του 114,9%.

Στα τέλη του 2023 η εταιρεία παρουσίαζε σημαντική κεφαλαιακή διάρθρωση, με την καθαρή της θέση να διαμορφώνεται στα 8,7 εκατ. ευρώ, ενώ η αύξηση των ταμειακών διαθεσίμων έναντι του 2022 κατά 1,9 εκατ. ευρώ (από 4,4 σε 6,3 εκατ. ευρώ), παράλληλα με τη μείωση του τραπεζικού δανεισμού κατά 0,7 εκατ. ευρώ (από 5,3 σε 4,6 εκατ. ευρώ), οδήγησε για πρώτη φορά σε αρνητικό καθαρό δανεισμό.

…και οι συνεργασίες

Μόλις πριν δυο μήνες, στο πλαίσιο του αναπτυξιακού του πλάνου, ο όμιλος Intrafashion ανακοίνωσε την υπογραφή συμφωνίας αποκλειστικής αντιπροσώπευσης και εμπορικής ανάπτυξης με τον διεθνώς αναγνωρισμένο ιταλικό όμιλο Teddy για τα brands Terranova και Calliope, o οποίος διαθέτει παρουσία σε 40 χώρες με 1.000 περίπου καταστήματα. Η πολυετής συμφωνία προβλέπει τα αποκλειστικά δικαιώματα ανάπτυξης δικτύου καταστημάτων για τις περιοχές της Αττικής, της Πελοποννήσου, της Κρήτης, των Ιονίων Νήσων και της Εύβοιας καθώς και τα μη αποκλειστικά για το σύνολο της ελληνικής επικράτειας.

Εγκαινιάζοντας τη νέα αυτή στρατηγική συνεργασία, ο όμιλος Intrafashion παρουσίασε στα τέλη Απριλίου 2024, το πρώτο νέο flagship store της Terranova στην οδό Ερμού 26.

Η στρατηγική συνεργασία με τον όμιλο Teddy αποτελεί ορόσημο για την Intrafashion, καθώς μέσω διαρκών επενδύσεων, διευρύνει το φάσμα των προσφερόμενων προϊοντικών συλλογών, με επιλογές που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες του καταναλωτικού κοινού.

Η Pink Woman ιδρύθηκε το 2004 και δραστηριοποιείται στον χώρο της γυναικείας μόδας έως και σήμερα, έχοντας εδραιώσει τη θέση της ως το μεγαλύτερο και ταχύτερα αναπτυσσόμενο ελληνικό fast fashion brand.

Σήμερα πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Intrafashion είναι ο Δημήτρης Ματεμτζής που απέκτησε το 100% των μετοχών του ομίλου Intrafashion από τον ιδρυτή Παύλο Χατζηπαυλίδη το 2020.

Ο όμιλος Intrafashion διαθέτει κεντρικά γραφεία στην Αθήνα και logistics center στην Καβάλα, απασχολεί πάνω από 500 άτομα προσωπικό, ενώ λειτουργεί σε ένα πλήρως καθετοποιημένο επιχειρησιακό μοντέλο που ξεκινά από τις αρχές του σχεδιασμού και της δημιουργίας με στόχο να προσφέρει στη σύγχρονη γυναίκα τις τελευταίες τάσεις της μόδας σε ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ και δη σε προσιτές τιμές.

Το δημοφιλές brand διαθέτει σήμερα περισσότερα από 120 καταστήματα σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Στήνεται ο νέος όμιλος στο ελαιόλαδο: «The Olive Legend Group», με πρόεδρο τον Νίκο Καραμούζη

Μπαίνουν στα ράφια των σούπερ μάρκετ τα νέα premium ροδάκινα του ΑΣΕΠΟΠ Βελβεντού

Επενδύσεις σε καινοτόμα προϊόντα περιλαμβάνει το νέο «κεφάλαιο» της Δωδώνη – Η επόμενη μέρα

gazzetta
gazzetta reader insider insider