ΜΕΤΚΑ: Τι συνεισφέρουν υποδομές και παραχωρήσεις στον όμιλο Metlen – Τα EBITDA και οι προοπτικές

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΜΕΤΚΑ: Τι συνεισφέρουν υποδομές και παραχωρήσεις στον όμιλο Metlen – Τα EBITDA και οι προοπτικές
Αυξήθηκαν κύκλος εργασιών και λειτουργική κερδοφορία στο α’ εξάμηνο 2024. Προοπτικές ανάπτυξης για τη συνέχεια του έτους. Το χαρτοφυλάκιο του ομίλου και τα έργα που διεκδικεί. Που ποντάρει το γκρουπ.

Σχεδόν διπλασιάστηκαν στο πρώτο εξάμηνο του 2024, σε σύγκριση με το πρώτο «μισό» του 2023, ο κύκλος εργασιών και η λειτουργική κερδοφορία του τομέα υποδομών και παραχωρήσεων του ομίλου Metlen, που αντιπροσωπεύονται από τις ΜΕΤΚΑ και M Παραχωρήσεις. Αναφορικά με την δραστηριότητα των κατασκευών και των παραχωρήσεων, ο όμιλος Metlen χτες γνωστοποίησε ότι τα Κέρδη προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 12,2 εκατ. ευρώ στο α’ εξάμηνο 2024 έναντι 7 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Από σχετική εταιρική παρουσίαση προκύπτει, επίσης, ότι ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 82 εκατ. ευρώ έναντι 42 εκατ. ευρώ στο α’ εξάμηνο 2023. Επί της ουσίας, έχουμε άνοδο 40 εκατ. στον τζίρο και 5,2 εκατ. ευρώ στα ΕBITDA.

Νούμερα που είναι σχετικά μικρά σε σχέση με τον συνολικό κύκλο εργασιών του ομίλου των περίπου 2,5 δισ. ευρώ και των EBITDA των 474 εκατ. ευρώ, πλην όμως, όπως σημειώνουν από την Metlen, υπάρχει σαφής «προοπτική σημαντικής αύξησης στο β’ εξάμηνο του 2024, καθώς το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των εκτελούμενων έργων υποδομών ξεπερνά τα 800 εκατ., ενώ συμπεριλαμβανομένων των έργων που βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο επικείμενης συμβασιοποίησης, ξεπερνά το 1,2 δισ. ευρώ». Σύμφωνα με την εισηγμένη «οι προοπτικές του κατασκευαστικού κλάδου στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα θετικές, τόσο για τα δημόσια και ιδιωτικά έργα , όσο και για έργα παραχωρήσεων και Συμπράξεων Δημόσιου & Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), στα οποία ο Τομέας Υποδομών (ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ και Μ Παραχωρήσεις) φιλοδοξεί να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο». Υπενθυμίζεται ότι από τον όμιλο πηγάζουν προβλέψεις για EBITDA φέτος περίπου 50 εκατ. και για διπλασιασμό τους το 2025 στα 100 εκατ. ευρώ.

Οι προοπτικές

Όπως πρόσφατα ανέδειξε το insider.gr, ο όμιλος συμμετέχει ή θα δώσει το παρών σε διαγωνισμούς για οδικά και σιδηροδρομικά έργα συνολικού προϋπολογισμού 3,85 δισ. ευρώ διεκδικώντας μερίδιο από αυτά, ενώ έχει «απλώσει αποτύπωμα» σε νέα projects, δημόσια και ιδιωτικά. Επίσης, εισέρχεται στα περιβαλλοντικά, όπως είναι η διαχείριση απορριμμάτων. Έχει υποβάλει προσφορές για έργα συνολικής αξίας 250 εκατ. ευρώ (Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων – ΚΕΛ Ραφήνας, Ολοκληρωμένη Εγκατάσταση Διαχείρισης Απορριμμάτων - ΟΕΔΑ Ύδρας, Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων – ΜΕΑ Καβάλας και ΜΕΑ Αγρινίου).

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο και αντιπρόεδρο της ΜΕΤΚΑ κ. Ντίνο Μπενρουμπή, όπως ανέφερε στο πλαίσιο πρόσφατης δημοσιογραφικής ενημέρωσης, η εταιρεία θέλει να πρωταγωνιστήσει στις υποδομές, διεκδικώντας υφιστάμενες αλλά και νέες δημοπρατήσεις, με επιλεκτική ωστόσο διάθεση ώστε «να διατηρούνται υγιή τα περιθώρια κέρδους, καθώς δεν μας ενδιαφέρει απλώς και μόνο ο σχηματισμός υψηλού ανεκτέλεστου». Όπως είπε ο κ. Μπενρουμπή, φιλοδοξία της ΜΕΤΚΑ είναι τα επόμενα 3 με 4 χρόνια να αναλάβει έργα αξίας τουλάχιστον 1 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με τον ίδιο μέχρι στιγμής δεν υπάρχει πρόθεση η εταιρία να αναλάβει έργα στο εξωτερικό. «Έχει τόση δουλειά που δεν νομίζω ότι η πρώτη προτεραιότητα θα ήταν το εξωτερικό» σημείωσε σχετικά.

Στα έργα που διεκδικεί η ΜΕΤΚΑ περιλαμβάνονται τα σιδηροδρομικά και οδικά για την αποκατάσταση των ζημιών στην Θεσσαλία από τις περσινές καταστροφικές πλημμύρες, συνολικού ύψους 1,4 δισ. τα οποία θα προχωρήσουν με προσκλήσεις για προσφορές στους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους τις επόμενες ημέρες με προοπτική οι συμβάσεις εκτέλεσης να υπογραφούν τον Σεπτέμβριο. Επίσης, πρόκειται για σιδηροδρομικά έργα, προϋπολογισμού 1,3 δισ. (για τα οποία αναζητείται από το υπουργείο Υποδομών η χρηματοδότηση) την επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό της Αθήνας, προϋπολογισμού 600 εκατ. (η διαδικασία είναι σε εξέλιξη) και για δύο οδικά ΣΔΙΤ (Μαυροβούνι – Έδεσσα και Δράμα – Αμφίπολη) συνολικής αξίας 550 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία διεκδικεί επίσης με κοινοπρακτικά σχήματα και αρδευτικά έργα με αναθέτουσα αρχή το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.

Το χαρτοφυλάκιο έργων

Μεταξύ των έργων που έχει αναλάβει είναι η παράκαμψη Χαλκίδας – Ψαχνών (Εύβοια) προϋπολογισμού 170 εκατ., το οποίο όμως αν και έχει υπογραφεί πριν ένα χρόνο δεν έχει ξεκινήσει λόγω προβλημάτων κυρίως με τις απαλλοτριώσεις, καθώς και το ΣΔΙΤ για το Flyover στη Θεσσαλονίκη (σε συνεργασία με την ΑΒΑΞ), έργο Καθαρής Παρούσας Αξίας (Net Present Value – NPV) 373 εκατ. ευρώ. Στα ιδιωτικά έργα που θα εκτελέσει η ΜΕΤΚΑ περιλαμβάνονται το ξενοδοχείο 5 αστέρων ΙΚΟΣ Κίσσαμος (Κρήτη) προϋπολογισμού περίπου 100 εκατ. και ο εμπορικός χώρος Riviera Galeria στο Ελληνικό αξίας επίσης περίπου 100 εκατ. ευρώ. Και τα δύο θα κατασκευαστούν μεταξύ 2024 – 2026. Ακόμη, πρόκειται σύντομα να υπογράψει τη σύμβαση για το ΣΔΙΤ που αφορά στην κατασκευή και λειτουργία 17 σχολείων στην Κεντρική Μακεδονία, έργο με NPV 128 εκατ. ευρώ. Επίσης, έχει συμμετοχή στην κατασκευή των αθλητικών εγκαταστάσεων στο Ελληνικό, ενώ αναμένει την υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ (σε κοινοπραξία με την ΤΕΚΑΛ).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

«Ναυάγιο» στο «διπλό» ΣΔΙΤ αξίας 131,5 εκατ. ευρώ για τα 13 Περιφερειακά Κέντρα Πολιτικής Προστασίας 

ΑΒΑΞ: Τι σηματοδοτεί το deal με τις τράπεζες

gazzetta
gazzetta reader insider insider