Υπ. Υποδομών & Μεταφορών: «Ανοίγει βήμα» στον δρόμο για την παράδοση Αττικής Οδού/Εγνατίας στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Υπ. Υποδομών & Μεταφορών: «Ανοίγει βήμα» στον δρόμο για την παράδοση Αττικής Οδού/Εγνατίας στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Το δικό του έδαφος επιχειρεί να καλύψει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ώστε να κλείσει τις εκκρεμότητες που του αναλογούν για να παραδώσει τις οδικές συμβάσεις παραχώρησης στον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, στους πρώτους μήνες του 2025.

Το δικό του έδαφος επιχειρεί να καλύψει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ώστε να κλείσει τις εκκρεμότητες που του αναλογούν για να παραδώσει «όπως πρέπει» τις οδικές συμβάσεις παραχώρησης της Αττικής Οδού και της Εγνατίας Οδού στον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, στους πρώτους μήνες του 2025. Με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να έχει ολοκληρώσει τα δικά της προαπαιτούμενα, το δημόσιο καλείται να ολοκληρώσει τα δικά του βήματα με τον χρόνο να πιέζει. Προς αυτή την κατεύθυνση κινείται και το «Αίτημα Ανάθεσης παροχής υπηρεσιών Νομικού Συμβούλου για την υποβοήθηση στο πλαίσιο της παράδοσης-παραλαβής των Έργων Παραχώρησης της Αττικής Οδού και της Εγνατίας Οδού», που δημοσιοποιήθηκε χθες. Επί της ουσίας, η Διεύθυνση Λειτουργίας, Συντήρησης και Εκμετάλλευσης Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης χρειάζεται νομική υποστήριξη σχετικά με τη διαχείριση των θεμάτων που θα προκύψουν μεταξύ Δημοσίου και Παραχωρησιούχου, ήτοι των σχημάτων υπό τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Το timing για την Αττική Οδό

Αλλωστε, για παράδειγμα, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πρέπει να παραλάβει την υποδομή της Αττικής Οδού σε άρτια κατάσταση, και με τη βαριά συντήρηση ολοκληρωμένη, στις αρχές Οκτωβρίου και παράλληλα να «τρέξει» τη μεταβατική διαδικασία. Στις 5 Οκτωβρίου λήγει η σύμβαση με ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΑΒΑΞ, αυτή περιέρχεται στο δημόσιο, ωστόσο, επειδή χρειάζεται χρόνος, μελετάται η μεταβατική περίοδος, μέχρι να καταλήξει στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (υπάρχουν εκτιμήσεις για το πρώτο τρίμηνο 2025) που είχε κερδίσει τον σχετικό διαγωνισμό για τη νέα 25ετή σύμβαση με προσφορά 3,27 δισ. ευρώ. Όπως είπε πρόσφατα και ο υφυπουργός Υποδομών, Ν. Ταχιάος, η παράδοση στον νέο παραχωρησιούχο θεωρείται δύσκολο να επιτευχθεί χρονικά και εξετάζονται σενάρια για το μεταβατικό στάδιο. Πρόσθεσε ότι δεν εξετάζεται η παράταση της υφιστάμενης παραχώρησης, αλλά θα συνεχίσει η λειτουργία της με τα έσοδα να πηγαίνουν πλέον στα ταμεία του Δημοσίου. Προκειμένου, δηλαδή, να συνεχιστεί η λειτουργία του οδικού άξονα στο μεσοδιάστημα από τον παλιό στον νέο παραχωρησιούχο, εξετάζονται μεταβατικά σενάρια. Το επικρατέστερο σενάριο είναι η ανάθεση της λειτουργίας του άξονα από το Δημόσιο, στον σημερινό παραχωρησιούχο, που διαθέτει και τη σχετική εμπειρία αλλά και το προσωπικό, έναντι συγκεκριμένου τιμήματος.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε πρόσφατα μόλις ο επικεφαλής του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γ. Περιστέρης, στο πλαίσιο της τακτικής Γενικής Συνέλευσης των μετόχων, στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2025 αναμένεται να παραδοθεί στον νέο Παραχωρησιούχο, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η σύμβαση της Αττικής Οδού. Ο κ. Περιστέρης σημείωσε ότι «με βάση τις δυνατότητες της Πολιτείας για την παράδοση, εκτιμούμε ότι αυτή θα γίνει στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2025, εμείς είμαστε έτοιμοι για όλα». Επί της ουσίας ο κ. Περιστέρης, διευκρίνισε ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι έτοιμη χρηματοδοτικά, οργανωτικά και τεχνικά για να παραλάβει την Αττική Οδό. Όμως η πολιτεία θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο για να προετοιμάσει το έδαφος και να κλείσει τις εκκρεμότητες. Για την ώρα, η σύμβαση είναι προς έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Τα βήματα για την Εγνατία Οδό

Όσον αφορά στην Εγνατία Οδό, κατά τον κ. Ταχιάο θα έρθει στη Βουλή η σύμβαση παραχώρησης (διάρκειας 35 ετών) προς κύρωση ώστε να προχωρήσει η παράδοση, η οποία έπεται. Πάντως, από παλιά εκκρεμούσαν ζητήματα με αδειοδοτήσεις και πιστοποιήσεις (σήραγγες, γέφυρες), με τα διόδια (οι πλευρικοί σταθμοί διοδίων σε Μάλγαρα, Χαλάστρα, που δεν έχουν καν κατασκευαστεί, και Πολύκαστρο, που υπάρχει αλλά δεν λειτουργεί) και άλλα ζητήματα. Να θυμίσουμε ότι στα τέλη Μαρτίου υπεγράφη η σύμβαση ανάμεσα στο ελληνικό δημόσιο, το ΤΑΙΠΕΔ και το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis (έναντι προσφοράς ύψους 1.496.100.000 ευρώ, η οποία θα επαναϋπολογιστεί με βάση τις προβλέψεις της σύμβασης παραχώρησης κατά την ημερομηνία έναρξης παραχώρησης).

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με όσα ανέφερε πρόσφατα στους μετόχους της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κατά την ετήσια γενική συνέλευση, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου, Γιώργος Περιστέρης, «η Εγνατία Οδός είναι ένας δύσκολος οδικός άξονας και έχει κατασκευαστεί πριν από πολλά χρόνια. Για πρώτη φορά τη διαχείρισή του θα την αναλάβει ιδιωτικός φορέας και έχει πολλές διαδικασίες. Εκτιμούμε ότι η παράδοσή της θα λάβει χώρα το πρώτο εξάμηνο του 2025». Αλλά και ο κ. Ταχιάος είχε σημειώσει ότι είναι σημαντικό να προχωρήσει η διαδικασία, καθώς πρέπει να γίνουν τα έργα (π.χ. στο Χαλάστρα-Εύζωνοι, αναβάθμιση σε τμήματα του άξονα, βαριά συντήρηση κ.α.). Μέσα στο καλοκαίρι θα έρθει ο κυρωτικός νόμος που θα ψηφιστεί από την Βουλή και θα λύνει όλα τα ζητήματα ώστε στις αρχές του 2025 να γίνει η παράδοση του δρόμου στον νέο παραχωρησιούχο.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Απόβλητα Κεντρ. Μακεδονίας: ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή – ΤΙΤΑΝ «παίζουν μόνοι» στο ΣΔΙΤ των 202 εκατ. ευρώ

Φορολογικές δηλώσεις: Σπάει τα κοντέρ ο φόρος εισοδήματος – Ξεπερνά τα 4 δισ. ευρώ

Στα 10 ευρώ / μεγαβατώρα το έκτακτο τέλος στους παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας

gazzetta
gazzetta reader insider insider