Τζαννετάκης (Motor Oil): Μεταξύ 198-205 εκατ. η έκτακτη εισφορά – Τα επόμενα βήματα για Ελλάκτωρ

Κώστας Δεληγιάννης
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τζαννετάκης (Motor Oil): Μεταξύ 198-205 εκατ. η έκτακτη εισφορά – Τα επόμενα βήματα για Ελλάκτωρ
Στις οικονομικές καταστάσεις της Motor Oil για το 2ο τρίμηνο περιλήφθηκε η μέγιστη επιβάρυνση, σύμφωνα με τον Αναπληρωτή CEO. Την επισκευή του τάνκερ Sounion επέτρεψαν οι Χούθι. Έως αρχές Δεκεμβρίου η εξαγορά από τη Reggeborgh ενός δεύτερου «πακέτου» από το 4,48% που απομένει από τη συμφωνία για τη μεταβίβαση του 7,47% στην ολλανδική εταιρεία. Το 1ο τρίμηνο 2025 η έναρξη εμπορικής λειτουργίας της μονάδες αερίου στην Κομοτηνή, από κοινού με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.  

Από 198 έως 205 εκατ. ευρώ υπολογίζεται το ποσό που θα καταβάλει η Motor Oil, στο πλαίσιο της έκτακτης εισφοράς που επέβαλε η κυβέρνηση στα διυλιστήρια, όπως ανέφερε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου, Πέτρος Τζαννετάκης.

Σύμφωνα με τον κ. Τζαννετάκη, το ποσό θα οριστικοποιηθεί στο τέλος Σεπτεμβρίου. Στα οικονομικά αποτελέσματα συμπεριλήφθηκε το ανώτερο όριο (205 εκατ.), πιθανότατα ωστόσο η τελική επιβάρυνση θα είναι ελαφρώς πιο κοντά στο κάτω όριο της εκτίμησης.

Το στέλεχος της Motor Oil αναφέρθηκε στο τάνκερ Sounion, το οποίο μεταφέρει cargo της Μotor Οil και δέχθηκε επίθεση από τους αντάρτες Χούθι της Υεμένης την προηγούμενη εβδομάδα στην Ερυθρά Θάλασσα. Σημείωσε πως, έπειτα από τη διεθνή πίεση που άσκησαν αρκετές χώρες, οι Χούθι συμφώνησαν να επιτραπεί η επισκευή του. Ωστόσο, θα υπάρξει καθυστέρηση στην άφιξη του φορτίου.

Όσον αφορά την Ελλάκτωρ και μετά την άσκηση τον Ιούνιο από τη Reggeborgh του δικαιώματος προαίρεσης αγοράς (call option) για το 2,99% από το 7,47% που έχει συμφωνηθεί να επαναγοραστεί στα 1,75 ευρώ ανά μετοχή, η επόμενη ανάλογη συναλλαγή αναμένεται προς τα τέλη Δεκεμβρίου με αρχές Ιανουαρίου – καθώς απαιτείται να μεσολαβήσει ένα 6μηνο από την πρώτη επαναγορά.

Η συναλλαγή αυτή θα αφορά την επαναγορά και πάλι ενός «πακέτου» μετοχών κάτω από 3%. Όσο μετοχικό μερίδιο απομείνει από το 7,47%, έπειτα και από τη δεύτερη συναλλαγή, θα καταλήξει στη Reggeborgh προς τα μέσα του επόμενου έτους. Όσον αφορά το υπόλοιπο 22,4% που θα συνεχίσει να κατέχει η Motor Oil, ο κ. Τζαννετάκης ανέφερε ότι δεν είναι στα άμεσα πλάνα η παραχώρησή του.

Απαντώντας σε ερώτηση για τη μερισματική πολιτική που θα ακολουθηθεί φέτος, έπειτα από το μέρισμα ρεκόρ που δόθηκε για την οικονομική χρήση του προηγούμενου έτους, επισήμανε πως πάγια τακτική της Motor Oil είναι να διασφαλίζει ισχυρές μερισματικές αποδόσεις, ανάλογα με τα οικονομικά αποτελέσματα.

Υπογράμμισε ωστόσο πως η κοινή λογική λέει ότι δεν θα επαναληφθεί το περσινό μέρισμα, και μόνο αν ληφθεί υπόψη η επιβολή της έκτακτης εισφοράς. Πάντως, σημείωσε πως σημαντικό ρόλο θα παίξει το πώς θα εξελιχθούν οι επόμενοι 4,5 μήνες, που απομένουν για να κλείσει το έτος.

Ο κ. Τζαννετάκης αναφέρθηκε και στην ηλεκτροπαραγωγική μονάδα με καύσιμο αέριο που κατασκευάζεται από κοινού με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην Κομοτηνή, επισημαίνοντας πως ο θερμοηλεκτρικός σταθμός είναι έτοιμος. Απομένει η σύνδεση στο ηλεκτρικό σύστημα, με συνέπεια να εκτιμάται ότι θα τεθεί σε δοκιμαστική λειτουργία τον Οκτώβριο. Η έναρξη της εμπορικής λειτουργίας τοποθετείται στο 1ο τρίμηνο του 2025.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Helleniq Energy: Στα 570 εκατ. τα συγκρίσιμα EBITDA το α΄εξάμηνο

Πράσινα τιμολόγια: Πιθανότερο σενάριο η επιδότηση και τον Σεπτέμβριο – «Μια ανάσα» από το ρεκόρ Ιουλίου η αγορά

Καύσιμα: Φθηνότερα θα πληρώσουν την επιστροφή οι Έλληνες – Παραμένει ο κίνδυνος μεγάλων αυξήσεων διεθνώς

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider