Δεν προχώρησε σε αυξήσεις τιμών στα προϊόντα της το 2024 η PepsiCo Hellas, η ελληνική θυγατρική του πολυεθνικού κολοσσού PepsiCo.
«Οι αυξήσεις τιμών δεν είναι προς το συμφέρον κανενός», δήλωσε χθες στους δημοσιογράφους ο Commercial Finance Manager της PepsiCo Hellas, Θανάσης Καρακάσης, εξηγώντας πως πρωταρχικός στόχος της εταιρείας είναι να λαμβάνει μέτρα για τον περιορισμό του κόστους ώστε να μην εκτίθεται στον κίνδυνο των ανατιμήσεων.
Με επενδύσεις και συνεργασίες η μείωση του κόστους
Μια στρατηγική κίνηση στην κατεύθυνση περιορισμού του κόστους της PepsiCo Hellas είναι η υλοποίηση επενδύσεων που στοχεύουν τόσο στην ανάπτυξη και παραγωγή νέων προϊόντων όσο και στη χρήση σύγχρονων εργαλείων προώθησης πωλήσεων στην ελληνική αγορά. «Επενδύουμε στα brands, στις νέες τεχνολογίες και στους ανθρώπους», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Καρακάσης, αποκαλύπτοντας μάλιστα πως στην παραγωγική μονάδα των σνακ στον Άγιο Στέφανο έχουν δρομολογηθεί επενδύσεις ύψους 30 εκατ. ευρώ τα τελευταία χρόνια. Στο εργοστάσιο στον Άγιο Στέφανο παράγονται σήμερα 42 μάρκες προϊόντων σνακς - 19 είδη σνακς και 23 flavors πατάτας - ήτοι 200 και πλέον κωδικοί, με την παραγωγή να φτάνει πλέον σε μισό εκατομμύριο συσκευασίες την ημέρα, ενώ σχεδιάζεται και η ενσωμάτωση της παράγωγής των Quacker στην υπερσύγχρονη μονάδα της.
Σε άμεση συνάρτηση με την υλοποίηση επενδύσεων, η PepsiCo Hellas προχωρά στην επίτευξη στρατηγικών συνεργασιών προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος για τη μείωση του κόστους.
Με γνώμονα δε τις εν λόγω στρατηγικές συνεργασίες, ελήφθη η απόφαση να επαναπατριστεί το 60% της παραγωγής της εταιρείας σε αναψυκτικά στην Ελλάδα. «Από το 2025 το 60% των αναψυκτικών μας θα παράγονται στην Ελλάδα», αποκάλυψε χθες η General Manager της PepsiCo Hellas, Inga Dengel. Η παραγωγή θα γίνεται μέσω συνεργασιών με άλλους εμφιαλωτές, καθώς η PepsiCo Hellas δεν διαθέτει πλέον μονάδα παραγωγής αναψυκτικών στην Ελλάδα.
Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία προχώρησε στη διακοπή των παραγωγικών της δραστηριοτήτων στη χώρα μας πριν από μια εξαετία περίπου, μεταφέροντας την παραγωγή της στη Ρουμανία. Είχε προηγηθεί σταδιακό «λουκέτο» στις τρεις μονάδες παραγωγής και διανομής μη αλκοολούχων ποτών που διέθετε σε Οινόφυτα, Κορωπί, Λουτράκι.
Τον Φεβρουάριο του 2023, η PepsiCo Hellas ανακοίνωσε τη μεταφορά της παραγωγής των εμβληματικών αναψυκτικών της ΗΒΗ στην Ελλάδα, προκειμένου αυτά να συσκευάζονται στις εγκαταστάσεις της ΕΨΑ στο Βόλο. Η συμφωνία των PepsiCo Hellas και ΕΨΑ αφορούσε στη συσκευασία κουτιών αλουμινίου. Η ΗΒΗ είναι ένα ιστορικό προϊόν της PepsiCo Hellas που κυκλοφορεί από το 1926 στην ελληνική αγορά και περιλαμβάνει αναψυκτικά με γεύσεις, mixers και χυμούς.
Τον Σεπτέμβριο του 2021 ανακοινώθηκε η στρατηγική συνεργασία της PepsiCo Hellas με τη N.U. AQUA, με στόχο την άμεση επαναλειτουργία της εμβληματικής μονάδας παραγωγής και εμφιάλωσης φυσικού μεταλλικού νερού Λουτρακίου Κορινθίας. Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 20 εκατ. ευρώ, η οποία στην πλήρη ανάπτυξη της θα υπερβεί τα 55 εκατ. ευρώ. Πλέον, το φυσικό μεταλλικό νερό με την ονομασία «Eonio Λουτράκι» από την NU AQUA εμφιαλώνεται στις παλαιές εγκαταστάσεις της PepsiCo Hellas.
«Ζαλίζουν» οι τιμές πρώτων υλών, ενέργειας και μεταφορικών
Οι προσπάθειες μάλιστα της εταιρείας στην κατεύθυνση περιορισμού του κόστους δεν συνιστούν εύκολο εγχείρημα, δεδομένων των ανατιμήσεων που εξακολουθούν να καταγράφονται σε πρώτες ύλες, ενέργεια και μεταφορές.
«Οι ανατιμήσεις στις πρώτες ύλες παραμένουν, δεν έχουν ωστόσο την ίδια δυναμική που είχαν τους προηγούμενους μήνες», ανέφερε ο κ. Καρακάσης, τονίζοντας πως μόνο το 2023 τα κόστη για την εταιρεία μέτρησαν μέση άνοδο 22% (πρώτες ύλες, ενέργεια και μεταφορές).
Ενδεικτικά ανέφερε ότι οι τιμές των πρώτων υλών έχουν ενισχυθεί ετησίως τα τελευταία τρία χρόνια σε πρωτόγνωρα επίπεδα. Η τιμή της πατάτας μετρά μέση αύξηση 13%, το ελαιόλαδο 20%, η ζάχαρη 28%, το πλαστικό μπουκάλι 18%, το αλουμίνιο 10% και το γυαλί 15%. Η μέση ετήσια αύξηση του κόστους ενέργειας έφτασε το 32% και των μεταφορικών το 25%.
Δεν έχει ληφθεί ακόμη απόφαση για την τιμολογιακή πολιτική του 2025
Ωστόσο, η διοίκηση της εταιρείας απέφυγε να απαντήσει στο ερώτημα αν θα υπάρξουν ανατιμήσεις στα προϊόντα της το 2025.
«Ακόμη δεν μπορούμε να ξέρουμε γιατί τώρα καταρτίζουμε το πλάνο μας», σχολίασε ο κ. Καρακάσης, σπεύδοντας να συμπληρώσει πως «οι ανατιμήσεις δεν είναι προτεραιότητα για εμάς, ούτε η εύκολη λύση. Για αυτό το λόγο λαμβάνουμε πρωτοβουλίες μείωσης του κόστους».
Το «λαμπρό μέλλον» και το στοίχημα στην αγορά των σνακ
Σύμφωνα με τη General Manager της PepsiCo Hellas, το μέλλον της εταιρείας στην Ελλάδα προδιαγράφεται λαμπρό.
Μάλιστα η ίδια στάθηκε στις μεγάλες προοπτικές που παρουσιάζει η αγορά των σνακς. «Τα σνακς μπορούν να καταναλωθούν ακόμη περισσότερο, οι νέοι είναι σήμερα πιο ενθουσιασμένοι σε ό,τι αφορά την αγορά των σνακς», τόνισε χαρακτηριστικά η Inga Dengel.
Η πιθανότητα εξαγορών
Ερωτηθείσα η διοίκηση της εταιρείας για το ενδεχόμενο να προχωρήσει σε εξαγορά κάποιας άλλης εταιρικής οντότητας με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξή της, απάντησε πως η μητρική πάντα εξετάζει την πιθανότητα εξαγορών, ωστόσο την ίδια ώρα άμεση προτεραιότητα της PepsiCo Hellas είναι η περαιτέρω ενδυνάμωση των κατηγοριών στις οποίες δραστηριοποιείται. «Υπάρχουν πολλά περιθώρια ανάπτυξης στα αναψυκτικά και στα σνακ και αυτό είναι το πρώτο μας μέλημα», ανέφερε στη συνέχεια ο κ. Καρακάσης.
Υπό αυτό το πρίσμα η διοίκηση απέρριψε και το ενδεχόμενο εισόδου της εταιρείας στις αγορές των αλκοολούχων ποτών μέσω κάποιας εξαγοράς. «Κατά 95% δεν θα προχωρήσουμε σε καμία εξαγορά», τονίστηκε χαρακτηριστικά καθώς προτεραιότητα της εταιρείας είναι οι συνεργασίες και όχι οι εξαγορές.
Ωστόσο, όπως άφησε να εννοηθεί η επικεφαλής της PepsiCo Hellas, στην αγορά των σνακ όλα είναι πιθανά. «Στα σνακ δεν αποκλείουμε τίποτα», τόνισε με νόημα η Inga Dengel.
Αύξηση 18,45% στον κύκλο εργασιών το 2023
Παρουσιάζοντας τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας για το 2023 ο κ. Καρακάσης έκανε λόγο για κύκλο εργασιών ύψους 238,28 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 18,45% έναντι κύκλου εργασιών 201,17 εκατ. ευρώ στη χρήση 2022.
Το μικτό κέρδος ανήλθε σε 101,25 εκατ. ευρώ έναντι 83,58 εκατ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση.
.Η παραπάνω αύξηση (21,15%) οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αισθητή άνοδο των πωλήσεων. Σημαντική συνεισφορά στην ανοδική πορεία των πωλήσεων, είχαν προϊόντα όπως τα Lay’s, τα Ruffles, τα Doritos, τα Kinder, το Lipton και η Pepsi.