Μια νέα «διαμάχη» έχει ξεκινήσει τις τελευταίες ημέρες μεταξύ της Viva Wallet και των δύο εκ των μεγαλυτέρων εταιρειών επιχειρηματικού λογισμικού Entersoft και SoftOne με τον επικεφαλής της πρώτης να κατηγορεί τις τελευταίες για πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού. Από πλευράς τους Entersoft και Softone αρνούνται τους ισχυρισμούς και απαντούν με δικό τους εξώδικο στον Χάρη Καρώνη ζητώντας του να ανακαλέσει τους «αναληθείς ισχυρισμούς».
Το ιστορικό
Συγκεκριμένα ο ιδιοκτήτης της Viva Wallet, που το τελευταίους μήνες απασχόλησε τα εγχώρια και διεθνή μέσα κατά την δικαστική του διαμάχη με την JP Morgan για την αποτίμηση της εταιρείας, απέστειλε την προηγούμενη εβδομάδα εξώδικο, το οποίο κοινοποιήθηκε στην ΑΑΔΕ, στο υπουργείο Οικονομικων, την Γενική Γραμματεία Εμποριου του Υπουργείου Ανάπτυξης και την Επιτροπή Ανταγωνισμού, κατηγορώντας Entersoft και Softone ότι διαθέτουν υλικό και τερματικό διασύνδεσης των προϊόντων τους με τερματικά POS δωρεάν αλλά αποκλειστικά για τους πελάτες δύο παρόχων πληρωμών συγκεκριμένα την Wordline kαι την Epay, Euronet. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονταν σε αυτό, «οι δύο εταιρείες επιχειρηματικού λογισμικού δρουν συντονισμένα με τους προαναφερθέντες παρόχους εξαναγκάζοντάς τους να συμβληθούν με αυτούς».
Μάλιστα την Παρασκευή η viva wallet απέστειλε και μήνυμα σε όλους τους πελάτες της ενημερώνοντας ότι «ΟΛΑ τα τερματικά της viva.com και οι εφαρμογές της για κινητά και tablets (Android/iOS) είναι συμβατά με όλες τις προβλέψεις του σχετικού νόμου και συνδέονται με όλα ανεξαιρέτως τα ERP και τα συστήματα τιμολόγησης. Παράλληλα ανέφερε ότι έχει δεχτεί καταγγελίες από πελάτες πως οι προαναφερθείσες εταιρείες λογισμικού και οι συνεργάτες τους, εφαρμόζουν υπέρογκες χρεώσεις προκειμένου να διασυνδέσουν τερματικά πληρωμών στα συστήματά τους, και πως τους εξωθούν στην απόκτηση τερματικών και υπηρεσιών των εταιρειών Worldline και Epay, κάνοντας λόγο για «εκβιασμό» από πλευράς τους.
Τι απαντούν Entersoft και Softone
Η απάντηση από πλευρας των Entersoft και Softone δεν άργησε να έρθει καθώς την Παρασκευή απέστειλαν εξώδικο από πλευρας τους, στο οποίο αρνούνταν «συνολικά» ως αόριστους, αναληθείς, και ανακριβείς τους ισχυρισμούς του εξώδικου της Viva.
Όπως αναφέρει το εξώδικο της Entersoft η εταιρεία δεν ασκεί ανταγωνιστική προς τη Viva δραστηριότητα και πως ανταποκρινόμενη στις νέες διατάξεις της φορολογικής νομοθεσίας έχει δημιουργήσει το προϊόν λογισμικού «ES POS CONNECTOR» που υποστηρίζει τη διασύνδεση των ταμειακών συστημάτων ERP των επαγγελματιών με τα τερματικά POS το οποίο και το ίδρυμα πληρωμών Euronet/Epay, κατόπιν συνεργασίας με την Entersoft αποφάσισε να το διαθέσει σε εμπόρους απορροφώντας το σχετικό κόστος προκειμένου να προωθήσει τις υπηρεσίες του
Επισημαίνοντας ότι προ μηνών υπήρχε διαπραγμάτευση της Entersoft και με την Viva, η οποία όμως δεν τελεσφόρησε σημειώνει ότι το προϊόν λογισμικού αυτονόητα συνοδεύεται από το αντίστοιχο κόστος καθώς απαιτεί εργασία μηνών από δεκάδες στελέχη υψηλής εξειδίκευσης, η οποία ανέρχεται σε σταθερό ετήσιο κόστος της τάξεως των 50 Ευρώ ανά
POS
Παράλληλα διευκρινίζει ότι η Softone εξ αρχής φρόντισε να διασφαλίσει ότι το προϊόν διασύνδεσης “ES POS CONNECTOR” είναι απόλυτα συμβατό και ανοικτό προς τουλάχιστον το 95% των υφιστάμενων παρόχων πληρωμών στην αγορά, συμπεριλαμβανομένης και της Viva, η οποία μάλιστα ήταν από τους πρώτους παρόχους που διασυνδέθηκε εγκαίρως, όπως προκύπτει και από τον επίσημο ιστότοπο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.
Στο αντίστοιχο πνέυμα το εξώδικο της Softone σημειώνει ότι έχει δημιουργήσει το προϊόν “SOFTONE Device Connector” στο οποίο έχουν ήδη λάβει χώρα περίπου 5.500 διασυνδέσεις, με ρυθμό που πλέον ξεπερνά τις 800 διασυνδέσεις ανά ημέρα, κατανεμημένο στους εννιά σημαντικότερους παρόχους μέσων πληρωμών (συμπεριλαμβανομένης και της εταιρείας σας), καλύπτοντας πάνω από 110 συνδυασμούς διασύνδεσης τερματικών, με την προοπτική να καλυφθούν όλοι οι πάροχοι και όλοι οι συνδυασμοί στην αγορά.
Επισημαίνει δε ότι και στην περίπτωση του εν λόγω λογισμικού μέσω των συνεργασιών της Softone με τα ιδρύματα πληρωμών Worldline και Euronet/Epay, τα τελευταία απορρόφησαν το σχετικό κόστος του λογισμικού διασύνδεσης υπέρ των εμπόρων προκειμένου να προωθήσουν τις υπηρεσίες τους στην αγορά αποδοχής μέσων πληρωμής και προσθέτει ή αντίστοιχη διαπραγμάτευση υπήρξε και με την Viva το 2023 η οποία όμως δεν τελεσφόρησε.
Τονίζει δε ότι ο κρισιμότερος, αν όχι ο μοναδικός, παράγοντας για την αλλαγή παρόχου πληρωμών από έναν επαγγελματία, είναι η εμπορική πολιτική χρεώσεων των συναλλαγών κάθε παρόχου (η οποία είναι πάντοτε ποσοστό επί της αξίας των συναλλαγών που πραγματοποιούνται μέσω του POS και δύναται να ξεπεράσει τα 1.000 Ευρώ ανά 100.000 Ευρώ αξίας συναλλαγών) και όχι φυσικά ένα ετήσιο σταθερό κόστος της τάξεως των 25-50 Ευρώ ανά POS.
Και οι δύο εταιρείες καλούν την Viva να εκδώσει δημόσια ανακοίνωση περί ανάκλησης όλων όσα αναληθώς και παραπλανητικώς αναφέρει στην εξώδικη δήλωσή της, και επιφυλάσσονται για την έγερση σε βάρος της όλων των νόμιμων διαδικασιών για την κατοχύρωση των δικαιωμάτων της. Σε αντίστοιχες νομικές κινήσεις προχωρά σύμφωνα με πληροφορίες του Insider και η Worldline αρνούμενη το περιεχόμενο του εξώδικου της Viva Wallet, ως συνόλου.