Σε νέα προϊόντα κι εφαρμογές με την αξιοποίηση της καινοτομίας αλλά και της τεχνητής νοημοσύνης ποντάρει η Wordline για την συνέχεια, φιλοδοξώντας να εκμεταλλευτεί την άνοδο των ηλεκτρονικών πληρωμών που έφερε η υποχρεωτική διασύνδεση των ταμειακών με τα POS. Έχοντας πλέον μεταβεί στα νέα της γραφεία κι έχοντας ολοκληρώσει την συστέγαση με την εξαγορασθείσα Cardlink, η εταιρεία διευρύνει τα μερίδια αγοράς της, σε μια αγορά που, όπως αποδεικνύουν οι τελευταίες εξελίξεις, γίνεται άκρως ανταγωνιστική για τους πρωταγωνιστές της.
Πως κινήθηκε το 2024
Η τρέχουσα χρονιά άλλωστε, όπως ανέφερε ο επικεφαλής της Ιωάννης Κιτιξής κατά την παρουσίαση των νέων γραφείων της εταιρείας στο Ψυχικό, τρέχει με ικανοποιητικό ρυθμό, τόσο για τον μητρικό όμιλο όσο και για την ελληνική θυγατρική, η οποία έχει ήδη λανσάρει νέες λύσεις για επιχειρήσεις ενώ συμμετείχε ενεργά και στο δύσκολο στοίχημα της αγοράς για την διασύνδεση των ταμειακών μηχανών των επιχειρήσεων με τα POS.
Συγκεκριμένα, όπως επισημάνθηκε, ο όμιλος της Worldline παρουσίασε έσοδα το 2023 ύψους 4,6 δισ. ευρώ ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2024, παρά τις προκλήσεις που φέρνουν οι πληθωριστικές πιέσεις στην κατανάλωση των νοικοκυριών, η εταιρεία αναπτύσσεται με ρυθμό 2% καταγράφοντας έσοδα 2,3 δισ. ευρώ. Ο ελληνικός βραχίονας της δε, με βάση τη διοίκηση, αναμένεται το 2024 να ολοκληρώσει 700 εκατ. συναλλαγές αξίας 20 δισ. ευρώ, που αντιπροσωπεύουν άνω του 20% της συνολικής αξίας των καρτικών συναλλαγών, από το περίπου το 35% των τερματικών POS, που κυκλοφορούν στην αγορά. Σημειωτέον ότι η Worldline έχει συνεργασία με 270 χιλιάδες επιχειρήσεις από τις 700 χιλ περίπου.
H ανάπτυξη ακολουθεί την πορεία των ηλεκτρονικών πληρωμών, η οποία σύμφωνα με την διοίκηση βαίνει αυξητικά από το 2019 μέχρι και σήμερα, παρά την επιστροφή των καταναλωτών στο φυσικό κατάστημα μετά την πανδημία.
Το δύσκολο στοίχημα της διασύνδεσης
Επιτυχώς ολοκληρώθηκε την φετινή χρονιά και το δύσκολο στοίχημα της διασύνδεσης των ταμειακών με τα POS, όπως ανέφερε ο επικεφαλής της εταιρείας που αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες της χώρας που δραστηριοποιούνται στην αποδοχή και εκκαθάριση πληρωμών. «Η διασύνδεση ήταν πολύ απαιτητική. Η αύξηση στα call centers της εταιρείας αυξήθηκε κατά 75% και απαίτησε τόσο νέο προσωπικό όσο και εκπαίδευση στο υφιστάμενο» ανέφερε χαρακτηριστικά επισημαίνοντας ότι πολλαπλασιάστηκε και ο χρόνος διάρκειας των τηλεφωνημάτων. Σε αυτή την κατακόρυφη αύξηση η εταιρεία δεν κατάφερε να παρουσιάσει τις επιδόσεις του 2023 όπου είχε απαντήσει το 87% των εισερχόμενων κλήσεων αλλά απάντησε έναν άκρως ικανοποιητικό αριθμό.
Το απαιτητικό έργο της διασύνδεσης ήταν άλλωστε και η αφορμή για την ένταση του ανταγωνισμού μεταξύ των πρωταγωνιστών της αγοράς, όπως φάνηκε από την πρόσφατη ανταλλαγή εξωδίκων μεταξύ Viva και Entersoft – Softone. Κληθείς να σχολιάσει το θέμα το κ. Κιτιξής -δεδομένου ότι η Worldline διατηρεί συνεργασία με την Softone - δήλωσε έκπληκτος και επεσήμανε ότι την υπόθεση έχει αναλάβει το νομικό τμήμα της εταιρείας ώστε να δρομολογηθούν οι κατάλληλες ενέργειες. Σημείωσε ωστόσο ότι «δεν υπάρχει τίποτα παράτυπο από την πλευρά της Worldline και πως προσφέρει τις υπηρεσίες της με τον ίδιο τρόπο σε όλους. Προσέθεσε ότι η Worldline «δεν μετακυλίει το κόστος στον πελάτη αλλά έχει απορροφήσει μόνο το κόστος των επενδύσεων που έχει κάνει».
Σε κάθε περίπτωση σημείωσε ότι το πρώτο οκτάμηνο του έτους, το οποίο ήταν ιδιαίτερα απαιτητικό για τις εταιρείες του κλάδου λόγω της υποχρεωτικής διασύνδεσης των POS με τις ταμειακές μηχανές, η Worldline έθεσε σε ετοιμότητα 150.000 POS με ECR διασύνδεση. Για τον 2ο κύκλο των ERP συστημάτων με POS διασύνδεση είναι σε ετοιμότητα 85.000, από τα 91.000 POS. Τα υπόλοιπα θα είναι έτοιμα προς το τέλος του Οκτωβρίου, όπως ανέφερε ο κ. Κιτιξής.
Μεγάλη απήχηση για τις νέες λύσεις
Η διαδικασία της διασύνδεσης POS με την ταμειακή έδωσε την ευκαιρία στη Worldline να παρουσιάσει νέες λύσεις, όπως είναι η All-in-One. Όπως αναφέρθηκε, πρόκειται για μία ολοκληρωμένη λύση που αναβαθμίζει το POS σε ταμειακή μηχανή, δίνοντας τη δυνατότητα έκδοσης αποδείξεων, χωρίς να απαιτείται πρόσθετος εξοπλισμός.
Η συγκεκριμένη λύση παρέχει επιπλέον λειτουργικότητες για τέσσερις διαφορετικούς κλάδους δραστηριότητας. Ο πρώτος είναι η λιανική με δημιουργία έως 10.000 προϊόντων της επιχείρησης και διαχείρισης αποθεμάτων, ο δεύτερος είναι αυτός του τουρισμού με την ενσωμάτωση συστήματος κρατήσεων, ο τρίτος είναι αυτός της εστίασης και αφορά τη λήψη παραγγελιών και ο τέταρτος εκείνος των υπηρεσιών για διαχείριση ραντεβού.
Συμπληρωματικά η εταιρεία λάνσαρε και τα easy πακέτα συναλλαγών, μια συνδρομητική υπηρεσία η οποία μέσω των τριών διαβαθμίσεων (classic, advanced και premium) έχει ήδη μεγάλη απήχηση στην ελληνική αγορά. «Τα πακέτα ξεκινούν από τα 19 ευρώ και πιστεύουμε στο μέλλον θα κερδίσουν ακόμα περισσότερους επιχειρηματίες καθώς προσφέρουν μια πάγια μηνιαία χρέωση ακόμα κι αν οι συναλλαγές αυξηθούν » ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κιτιξής.
Θετικό, όπως αναφέρθηκε, ήταν το πρόσημο και για το Smart Pos app, το οποίο εξυπηρέτησε και νέους κλάδους που εντάχθηκαν στην υποχρεωτικότητα, όπως τα ΤΑΧΙ. Εκεί, οι ενεργοί χρήστες πλησιάζουν τους 40.000, καθώς η εφαρμογή μπορεί πλέον να εξυπηρετεί όλες τις ανάγκες των επιχειρήσεων.
Τα σχέδια για την συνέχεια
Η συνέχεια μάλιστα, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Worldline περιλαμβάνει επέκταση αυτών των λύσεων με την προσθήκη νέων εφαρμογών και δυνατοτήτων σε συνεργασία και με startups, τα οποία έχουν ενταχθεί στο Retail Innovation Hub της Cardlink. Η αρχή θα γίνει με εφαρμογές που έχουν αναπτυχθεί μαζί με την Keyvoto και την iSpace.
Οι νέες εφαρμογές για επιχειρήσεις θα στοχεύουν στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου και θα προσφέρουν εξειδικευμένες λύσεις για πληρωμές ενώ αναμένεται και το λανσάρισμα των Apple Pay & Google Pay. Μέρος αυτών δε ενδέχεται να παρουσιαστεί πριν το τέλος του χρόνου στο επιχειρηματικό κοινό.
Παράλληλα εξετάζει σοβαρά και τις δυνατότητες που προσφέρει η τεχνητή νοημοσύνη, ειδικά σε λειτουργικούς για την επιχείρησης τομείς, ενώ σε επίπεδο μητρικής ασχολείται ενεργά με το ψηφιακό ευρώ.