Πτώση των λειτουργικών κερδών ανέφερε το τρίτο τρίμηνο η Lufthansa την Τρίτη, καθώς ο γερμανικός όμιλος αντιμετωπίζει υψηλό ανταγωνισμό και διαρκώς αυξανόμενα κόστη.
Συγκεκριμένα τα λειτουργικά κέρδη, ύψους 1,3 δισ. ευρώ (1,41 δισ. δολ.) μπορεί να ήταν σε μεγάλο βαθμό σύμφωνα με τις προσδοκίες των αναλυτών που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση της εταιρείας, ωστόσο ήταν 9% χαμηλότερα από πέρυσι.
Η Lufthansa επιβεβαίωσε τις προοπτικές της για ολόκληρο το έτος, στοχεύοντας τα λειτουργικά κέρδη του ομίλου σε εύρος από 1,4 δισ. έως 1,8 δισ. ευρώ και διατηρώντας το 8% ως μεσοπρόθεσμο στόχο για το λειτουργικό περιθώριο κέρδους της. Οι αναλυτές έχουν αμφισβητήσει εάν αυτό μπορεί να επιτευχθεί έως το 2026. Το περιθώριο κέρδους για το οικονομικό έτος 2024 αναμένεται στο 4,3%, σύμφωνα με συναίνεση αναλυτών υπό την ηγεσία της εταιρείας.
Ο όμιλος έχει ξεκινήσει ένα πρόγραμμα ανάκαμψης μετά από μια δύσκολη χρονιά κερδών μέχρι σήμερα. Έχει ήδη εκδώσει δύο προειδοποιήσεις για τα κέρδη του φέτος, καθώς αντιμετώπισε τις συνέπειες από τις απεργίες. Μέχρι το 2026, τα μέτρα μείωσης του κόστους θα έχουν μικτές επιπτώσεις στα λειτουργικά κέρδη περίπου 1,5 δισ. ευρώ, σύμφωνα με την εταιρεία.
«Οι καθυστερημένες παραδόσεις αεροσκαφών, τα ζητήματα συνέπειας στους κόμβους μας στη Γερμανία και τα ρυθμιστικά μειονεκτήματα επηρεάζουν το βασικό μας brand», δήλωσε ο CEO Carsten Spohr.
Το τρίτο τρίμηνο, το οποίο περιλαμβάνει τους πολυάσχολους καλοκαιρινούς μήνες για τους ταξιδιώτες, είναι συνήθως το ισχυρότερο για τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες. Αλλά το αυξανόμενο κόστος, η απρόβλεπτη κατάσταση που συνδέεται με την κρίση στη Μέση Ανατολή και οι καθυστερήσεις παράδοσης αεροπλάνων συνεχίζουν να επιβαρύνουν τα αποτελέσματα.
Οι επιβατικές αεροπορικές εταιρείες της Lufthansa, που περιλαμβάνουν το ομώνυμο εμπορικό σήμα της καθώς και αερομεταφορείς όπως η Austrian Airlines, η Swiss International και η Eurowings, σημείωσαν λειτουργικά κέρδη 1,2 δισ. ευρώ το τρίτο τρίμηνο, από 1,4 δισ. την ίδια περίοδο του 2023. Η πτώση οφείλεται κυρίως στην πτώση κατά 234 εκατ. ευρώ των αποτελεσμάτων της βασικής εταιρείας Lufthansa Airlines, όπως ανέφερε η εταιρεία.
Η αεροπορική εταιρεία έχει επανειλημμένα διαμαρτυρηθεί για τον αγώνα της να ανταγωνιστεί τους κινεζικούς αερομεταφορείς που εξακολουθούν να μπορούν να πετούν πάνω από τον ρωσικό εναέριο χώρο, με αποτέλεσμα η Lufthansa να αναστείλει το δρομολόγιο από τη Φρανκφούρτη προς το Πεκίνο.
«Το γεγονός ότι η Lufthansa πρέπει τώρα να αφαιρέσει ένα από τα παλαιότερα δρομολόγιά της, τη Φρανκφούρτη-Πεκίνο, από το πρόγραμμα των πτήσεων της δείχνει πόσο αλλάζει η ισορροπία του διεθνούς ανταγωνισμού», δήλωσε στο Reuters εκπρόσωπος της Lufthansa σε email.
«Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες βρίσκονται σε εξαιρετικά άνιση ανταγωνιστική θέση με την Κίνα, καθώς και με αεροπορικές εταιρείες από τον Περσικό Κόλπο και τον Βόσπορο».