Αύξησε τις πωλήσεις ο όμιλος Henkel το τρίτο τρίμηνο του 2024, σε περίπου 5,5 δισ. ευρώ. Η αύξηση αυτή αντιστοιχεί σε ισχυρή οργανική αύξηση 3,3%, η οποία οφείλεται στην θετική εξέλιξη των τιμών και στη συνολική θετική τάση όγκου σε επίπεδο Ομίλου. Σε ονομαστικούς όρους, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 1% σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του προηγούμενου έτους.
«Συνεχίζουμε να φέρουμε θετικά αποτελέσματα και το τρίτο τρίμηνο, προωθώντας παράλληλα την περαιτέρω ανάπτυξη της Henkel. Και οι δύο επιχειρηματικές μονάδες συνέβαλαν σε αυτό με περαιτέρω οργανική ανάπτυξη. Επίσης, κατά το τρίτο τρίμηνο, πετύχαμε ισχυρά μικτά περιθώρια κέρδους, τα οποία μας επέτρεψαν να συνεχίσουμε τις συνεχείς επενδύσεις μας στις επιχειρήσεις και τα εμπορικά σήματά μας. Το προσαρμοσμένο περιθώριο EBIT παρουσίασε αντίστοιχα ισχυρή εξέλιξη αποδεικνύοντας ότι βρισκόμαστε στο σωστό δρόμο με την αναπτυξιακή μας ατζέντα», δήλωσε ο Carsten Knobel, CEO της Henkel.
«Πιστεύουμε ότι το οικονομικό έτος 2024 θα είναι μια ακόμη επιτυχημένη χρονιά για τη Henkel και θα πετύχουμε τους στόχους μας σε πωλήσεις και κέρδη, που αυξήσαμε κατά τη διάρκεια του έτους. Για αυτό μπορούμε να επαναεπιβεβαιώνουμε σήμερα τις προβλέψεις μας για το 2024. Βάσει των ισχυρών επιδόσεων της χρονιάς μέχρι σήμερα, βλέπουμε ότι υπάρχει σαφή δυνατότητα να πετύχουμε περισσότερο του μισού των αντίστοιχων ορίων κέρδους για τον Όμιλο - αυτό ισχύει τόσο για το προσαρμοσμένο περιθώριο EBIT όσο και για την προσαρμοσμένη αύξηση των κερδών ανά μετοχή».
Η επιχειρηματική μονάδα Συγκολλητικών Τεχνολογιών σημείωσε ισχυρή οργανική αύξηση των πωλήσεων το τρίτο τρίμηνο, η οποία υποστηρίχθηκε από όλους τους επιχειρηματικούς τομείς. Η καλή οργανική αύξηση των πωλήσεων στην επιχειρηματική μονάδα Consumer Brands οφείλεται κυρίως στον παγκόσμιο τομέα Hair.
Επίδοση πωλήσεων του Ομίλου
Το τρίτο τρίμηνο του 2024, οι πωλήσεις του Ομίλου αυξήθηκαν ονομαστικά κατά 1% σε 5,492 δισ. ευρώ. Τα αποτελέσματα από εξαγορές/πωλήσεις αύξησαν τις πωλήσεις κατά 1,2%, ενώ τα αποτελέσματα των συναλλαγματικών ισοτιμιών είχαν αρνητική επίπτωση -3,6%. Οργανικά (δηλ. προσαρμοσμένες για συναλλαγματικές διαφορές και εξαγορές/πωλήσεις), οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 3,3%. Η αύξηση αυτή οφείλεται τόσο στην καλή εξέλιξη των τιμών όσο και στη συνολική θετική εξέλιξη του όγκου σε επίπεδο Ομίλου.
Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2024, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 16,305 δισ. ευρώ. Αυτό ισοδυναμεί με ονομαστική μείωση της τάξης του -0,4%.
Οργανικά, η Henkel πέτυχε ισχυρή αύξηση των πωλήσεων κατά 3%, η οποία οφείλεται τόσο στην εξέλιξη των τιμών όσο και του όγκου. Η οργανική αύξηση των πωλήσεων κατά το τρίτο τρίμηνο προήλθε από τις περιοχές Ευρώπη, IMEA, Ασία-Ειρηνικός και Λατινική Αμερική. Η περιοχή της Βόρειας Αμερικής κατέγραψε αρνητική οργανική εξέλιξη των πωλήσεων και στις δύο επιχειρηματικές μονάδες.
Επίσης, κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2024, η ισχυρή οργανική αύξηση των πωλήσεων της Henkel προήλθε από όλες τις περιοχές εκτός της Βόρεια Αμερική.
Επίδοση πωλήσεων Συγκολλητικών Τεχνολογιών
Η επιχειρηματική μονάδα Συγκολλητικών Τεχνολογιών πέτυχε πωλήσεις ύψους 2,8 δισ. ευρώ το τρίτο τρίμηνο του 2024. Αυτό αντιπροσωπεύει ονομαστική αύξηση κατά 3,3% σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του προηγούμενου έτους (προηγούμενο έτος: 2,711 δισ. ευρώ). Οργανικά (δηλ. προσαρμοσμένες για τις συναλλαγματικές διαφορές και τις εξαγορές/πωλήσεις), οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 3,7%. Η αύξηση αυτή οφείλεται στην ισχυρή εξέλιξη του όγκου, ενώ οι τιμές παρέμειναν σταθερές σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του προηγούμενου έτους. Οι συναλλαγματικές επιδράσεις μείωσαν τις πωλήσεις κατά -3,3%. Οι εξαγορές/πωλήσεις είχαν θετικό αντίκτυπο 2,8%.
Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2024, η επιχειρηματική μονάδα Συγκολλητικών Τεχνολογιών σημείωσε ονομαστική αύξηση των πωλήσεων κατά 1,1% σε 8,275 δισ. ευρώ. Οργανικά, η μονάδα Συγκολλητικών Τεχνολογιών πέτυχε θετική αύξηση των πωλήσεων κατά 2,5%, κυρίως λόγω του όγκου.
Επίδοση πωλήσεων Consumer Brands
Στην επιχειρηματική μονάδα Consumer Brands, οι πωλήσεις κατά το τρίτο τρίμηνο του 2024 ανήλθαν σε 2,653 δισ. ευρώ, σημειώνοντας ονομαστική μείωση -1,6% σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του προηγούμενου έτους. Οργανικά (δηλ. προσαρμοσμένη για τις συναλλαγματικές επιδράσεις και τις εξαγορές/πωλήσεις) η επιχειρηματική μονάδα πέτυχε μια καλή αύξηση των πωλήσεων κατά 2,7%, χάρη στη συνεχή ισχυρή τιμολογιακή συνιστώσα.
Η εξέλιξη του όγκου επηρεάστηκε αρνητικά από τα συνεχιζόμενα μέτρα βελτιστοποίησης του χαρτοφυλακίου. Οι συναλλαγματικές επιδράσεις μείωσαν τις πωλήσεις κατά -3,9%. Οι εξαγορές/εκποιήσεις μείωσαν τις πωλήσεις κατά επιπλέον -0,4%.
Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2024, οι πωλήσεις των καταναλωτικών σημάτων ανήλθαν σε 7,919 δισ. ευρώ, σημειώνοντας ονομαστική μείωση -1,8% σε σύγκριση με το τρίμηνο του προηγούμενου έτους. Οργανικά, οι πωλήσεις αυξήθηκαν χάρη στην τιμολόγηση κατά 3,7%.
Προοπτικές για τον Όμιλο Henkel
Για το οικονομικό έτος 2024, η Henkel αναμένει οργανική αύξηση των πωλήσεων κατά 2,5% έως 4,5% για τον Όμιλο. Για την μονάδα Συγκολλητικών Τεχνολογιών, η οργανική αύξηση των πωλήσεων αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 2% και 4%. Για την μονάδα Consumer Brands, η εταιρεία αναμένει οργανική αύξηση των πωλήσεων από 3% έως 5%.
Η προσαρμοσμένη απόδοση επί των πωλήσεων (προσαρμοσμένο περιθώριο EBIT) αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 13,5% και 14,5%. Η προσαρμοσμένη απόδοση επί των πωλήσεων αναμένεται να κυμανθεί από 16% έως 17% για την μονάδα Συγκολλητικών Τεχνολογιών και από 13% έως 14% για την Consumer Brands.
Για τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά προνομιούχο μετοχή (EPS), η Henkel αναμένει αύξηση της τάξης του +20% έως +30% σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες.
Επιπλέον, για το 2024 η εταιρεία αποσκοπεί να πετύχει:
- Εξαγορές/πωλήσεις: ουδέτερη επιρροή στην ονομαστική αύξηση των πωλήσεων
- Μετάφραση των πωλήσεων σε ξένα νομίσματα: αρνητική επίπτωση σε χαμηλό έως μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό
- Τιμές άμεσων υλικών: σταθερή εξέλιξη σε σύγκριση με τον μέσο όρο του προηγούμενου έτους
- Δαπάνες αναδιάρθρωσης των 250 έως 300 εκατ. ευρώ
- Ταμειακές εκροές από επενδύσεις σε εγκαταστάσεις, εξοπλισμό και άυλα περιουσιακά στοιχεία ύψους 650 έως 750 εκατ. ευρώ.