Enaon: «Άφιξη» του αερίου σε 18 νέες πόλεις – Η επίπτωση από τις νέες ταρίφες

Κώστας Δεληγιάννης
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Enaon: «Άφιξη» του αερίου σε 18 νέες πόλεις – Η επίπτωση από τις νέες ταρίφες
Ενεργοποίηση των δικτύων διανομής τον Δεκέμβριο σε Βέροια, Φλώρινα, μέσα στο επόμενο δίμηνο σε Άμφισσα, Καρπενήσι, ενώ εντός 2025 σε Αλεξάνδρεια, Πάτρα, Ιωάννινα, Άρτα, Πρέβεζα, Ηγουμενίτσα, Πύργος και Αγρίνιο.

Έξι πόλεις απέκτησαν πρόσβαση στο αέριο μέσα στο 2024, στις περιοχές αδείας της Enaon Eda, ενώ τη «σκυτάλη» θα πάρουν 12 επιπλέον αστικά κέντρα, στα οποία πρόκειται να ενεργοποιηθούν τα δίκτυα διανομής αερίου τους επόμενους μήνες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου η διοίκηση της εταιρείας, θυγατρικής της Italgas, μέσα στον Δεκέμβριο πρόκειται να αεριοδοτηθούν η Βέροια και η Φλώρινα, ενώ εντός του επόμενου η Άμφισσα και το Καρπενήσι. Μέσα στο επόμενο έτος το αέριο πρόκειται να φτάσει επίσης σε Αλεξάνδρεια, Ιωάννινα, Άρτα, Πρέβεζα, Ηγουμενίτσα, Πύργος και Αγρίνιο.

Παράλληλα, εντός του 2025 θα αποκτήσει πρόσβαση στο αέριο ο αστικός ιστός της πόλης των Πατρών, με τη Βιομηχανική Περιοχή να αεριοδοτείται μέσα στον τρέχοντα μήνα. Οι 12 αυτές πόλεις θα προστεθούν στα έξι αστικά κέντρα που έχουν ήδη μέσα στο 2024 αποκτήσει πρόσβαση στο καύσιμο και τα οποία είναι τα Γρεβενά, η Λιβαδειά, τα Γιαννιτσά, η Καστοριά, το Άργος Ορεστικό και η Ορεστιάδα.

Επενδύσεις 560 εκατ. για νέα δίκτυα

Όπως ανέφερε η Φρανσέσκα Ζανινότι, CEO της Enaon Eda, για τη γεωγραφική εξάπλωση της χρήσης του αερίου, το Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2025-2029 της εταιρείας προβλέπει επενδύσεις 560 εκατ. ευρώ, χάρις στις οποίες θα υλοποιηθούν 2.000 χιλιόμετρα νέων δικτύων. Με τις επενδύσεις αυτές, αναμένεται μέχρι το 2029 να προστεθούν 256.000 νέοι καταναλωτές, στους υφιστάμενους 615.000. Ως συνέπεια, η διείσδυση του αερίου θα διαμορφωθεί το 2029 στο 50% στον οικιακό τομέα.

Ειδικότερα:

  • Στην Ανατολική Μακεδονία – Θράκη θα επενδυθούν 61,4 εκατ. ευρώ, ώστε να αναπτυχθούν 280 χιλιόμετρα νέου δικτύου, προκειμένου να προστεθούν 23.000 νέοι χρήστες μέχρι το 2029.
  • Στην Κεντρική Μακεδονία σχεδιάζονται επενδύσεις 54,2 εκατ., για την κατασκευή 261 χιλιομέτρων νέου δικτύου και την ενίσχυση της καταναλωτικής βάσης κατά 18.000 χρήστες.
  • Στη Δυτική Μακεδονία προγραμματίζονται κεφαλαιουχικές δαπάνες 45,3 εκατ. ευρώ, για την προσθήκη 191 χιλιομέτρων νέου δικτύου, ώστε να προστεθούν 10.200 νέοι χρήστες.
  • Στην Κεντρική Ελλάδα, στόχος είναι να γίνουν επενδύσεις 43,9 εκατ. ευρώ, για να προστεθούν 139 νέα χιλιόμετρα. Εκτιμάται ότι η καταναλωτική βάση θα αυξηθεί κατά 21.800 νέους χρήστες αερίου.
  • Στη Δυτική Ελλάδα προγραμματίζονται επενδύσεις 43,7 εκατ. ευρώ, για 199 χιλιόμετρα νέου δικτύου. Με αυτό τον τρόπο, το αέριο θα «φτάσει» στην περιοχή από το 2025, ενώ οι καταναλωτές αναμένεται να διαμορφωθούν σε 14.400 το 2029.
  • Στην Ήπειρο, προγραμματίζονται επενδύσεις 42,5 εκατ. ευρώ, ώστε να κατασκευαστούν 192 χιλιόμετρα νέου δικτύου. Η περιοχή θα αποκτήσει πρόσβαση στο καύσιμο από το 2025, με σκοπό να υπάρχουν 7.100 καταναλωτές το 2029.
  • Στη Θεσσαλονίκη, όπου έχουν πρόσβαση στο αέριο και οι 14 Δήμοι, θα γίνουν σημαντικές επενδύσεις ύψους 74,4 εκατ. ευρώ για την επέκταση του δικτύου κατά 188 χιλιόμετρα και αύξηση των καταναλωτών κατά 54.000.
  • Στη Θεσσαλία, όπου ήδη αεριοδοτούνται και οι 18 Δήμοι, προβλέπονται επενδύσεις 67,3 εκατ. για 237 χιλιόμετρα νέου δικτύου, που θα αυξήσουν τους καταναλωτές κατά 27.550.
  • Στην Αττική, σχεδιάζονται κεφαλαιουχικές δαπάνες 126,4 εκατ. για 384 χιλιόμετρα νέου δικτύου και ενίσχυση της διείσδυσης στο 45%, με 80.000 καινούριους καταναλωτές.

Η ενιαία ταρίφα

Στη συνέντευξη Τύπου έγινε επίσης αναφορά στις νέες χρεώσεις διαμονής που τέθηκαν σε εφαρμογή από την 1η Δεκεμβρίου, έπειτα από την έγκριση της Ρυθμιστικής Αρχής. Στο πλαίσιο των νέων ταριφών, πλέον ισχύει η ίδια χρέωση διανομής για τους οικιακούς καταναλωτές σε όλες τις περιοχές αδείας. Για τον βιομηχανικό τομέα, η εφαρμογή ενιαίου τιμολογίου δεν μπορούσε να επιτευχθεί άμεσα, όπως με την περίπτωση των οικιακών καταναλωτών, καθώς η διακύμανση στην ταρίφα θα ήταν σημαντική, επομένως κρίθηκε επιβεβλημένη μία σταδιακή προσέγγιση προς την κατεύθυνση του ενιαίου τιμολογίου.

Σύμφωνα με την Μπάρμπαρα Μοργκάντε, CEO της Enaon, τα νέα τιμολόγια δεν οδηγούν σε αύξηση των εσόδων του Διαχειριστή, αλλά επιμερίζουν με δίκαιο τρόπο τις επιβαρύνσεις μεταξύ των διάφορων περιοχών. «Η δίκαιη κοινωνικοποίηση του κόστους αποτελεί τη φιλοσοφία που διέπει την πρότασή μας», συμπλήρωσε. Μία σημαντική επίσης παράμετρος είναι πως το τιμολόγιο διανομής αντιστοιχεί μόνο στο 20-25% του συνολικού λογαριασμού για τους καταναλωτές.

Οι ενιαίες ταρίφες φέρνουν αυξήσεις σε περιοχές με σημαντική διείσδυση του αερίου (π.χ. Θεσσαλονίκη, Θεσσαλία), προκαλώντας παράλληλα μειώσεις σε γεωγραφικές ζώνες όπου υπάρχει μικρή καταναλωτική βάση – όπως για παράδειγμα στις περιοχές που έφτασε πρόσφατα το αέριο. Σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε η εταιρεία, για ένα νοικοκυριό με μέση κατανάλωση θα «δει» από μείωση 30%, αν διαμένει στην Ανατολική Μακεδονία – Θράκη, μέχρι αύξηση 33% στην περίπτωση που βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη.

Στην περίπτωση των βιομηχανικών καταναλωτών, η σύγκλιση των τιμολογίων στις διάφορες Περιφέρειες προκαλεί μικρές αυξήσεις σε Αττική, Θεσσαλονίκη και Θεσσαλία. Στον αντίποδα, επιφέρει σημαντικές μειώσεις σε Δυτική Μακεδονία και Ήπειρο.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Ανάπλαση ΔΕΘ: Μέσω παραχώρησης 40 ετών και 300 εκατ. ευρώ – Αρχές 2025 ο διαγωνισμός, έρχονται «συμμαχίες»

Εφορία: «Βροχή» με 90.000 «κλήσεις» για απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας – «Ραβασάκια» και για παλιές φορο-υποθέσεις

Dimand: Το 2026 παραδίδονται τα νέα Δικαστήρια Πειραιά – Το Μινιόν και ο Πύργος Πειραιά  

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider